Et perspektiv på truppen efter tillukket transfervindue :
Det var vildt, succesrigt, genrejsende, højlydt, 13 mand ud, og 7 ind, alle kæder ser stærke ud - offensiven ser endda helt ekstrem ud, men Bernardo Silva kom til at mangle som "kirsebærret", mens højre back synes svag.
Endvidere kan udrensningen/genrationsskiftet afsluttes senest til næste sommer, hvor det umiddelbart synes tydeligt, hvad der til den tid skal flyttes rundt med, for at truppen kommer helt i mål.
-----
Forsvar :
S. Roberto har kontraktudløb næste sommer, hvorfra klubben ikke længere hænger på hans kontrakt. En ny starter skal hentes til højrebacken; Foyth må være forhåndsfavorit, mens Bellerín forhåbentlig har vist sig kapabel til et trøjenummer.
Holder Baldes drastiske niveaufremgang, må Albas tid i klubben være ovre. Marcos Alonso kan sikkert fortsætte som reserve. Skal venstresiden forstærkes, har Gaya vist kontraktudløb i Valencia.
Får Piqué ikke genetableret sig, skal han for sit renommes skyld naturligvis stoppe i klubben. Allerede tilrygtede Inigo Martinez på en fri transfer er den oplagte erstatning, hvis man skal være 5 mand til centerforsvaret.
Midtbane :
Bernardo Silva må fortsat være transfermål nr. 1 pga. hans niveau og spillertype. Busquets har stort set bedyret, at han stopper i klubben. Martín Zubimendi fra Real Sociedad må være udgangsfavorit som erstatning, men De Jong bør efterhånden overtage 6´eren. Nico retur fra udlån i Valencia kan overtage for Pjanic.
Angreb :
Stopper Memphis Depay ved kontraktudløb næste sommer eller før, skal man blot have en 6. angriber. Får Ez Abde udvikling på i Osasuna, kunne han være en erstatning. Daniel Olmo vil være den våde drøm, men der er uendeligt mange muligheder til en position langt nede i hierakiet.
-----
Ovenstående sparer uendeligt mange lønkroner, og med andre økonomiske faktorer indregnet, vil man om 1 år være ude over FFP-problematikkerne.
Ser man bort fra Olmo-luksussen, vil Foyth, I. Martinez, Bernardo Silva, Zubimendi og en 6, angriber ikke koste over 150 mill. euro.
Achraf og Theo Hernández som jokere.
Og forhåbentlig kan man finansiere ved hjælp af de aftalte 40 mill. euro for Griezmann.
Stor tak til Laporta, Alemany, Yuste, Jordi og Xavi får at vende en nærmest håbløs situation til ovenstående fremragende udsigt.
Det var vildt, succesrigt, genrejsende, højlydt, 13 mand ud, og 7 ind, alle kæder ser stærke ud - offensiven ser endda helt ekstrem ud, men Bernardo Silva kom til at mangle som "kirsebærret", mens højre back synes svag.
Endvidere kan udrensningen/genrationsskiftet afsluttes senest til næste sommer, hvor det umiddelbart synes tydeligt, hvad der til den tid skal flyttes rundt med, for at truppen kommer helt i mål.
-----
Forsvar :
S. Roberto har kontraktudløb næste sommer, hvorfra klubben ikke længere hænger på hans kontrakt. En ny starter skal hentes til højrebacken; Foyth må være forhåndsfavorit, mens Bellerín forhåbentlig har vist sig kapabel til et trøjenummer.
Holder Baldes drastiske niveaufremgang, må Albas tid i klubben være ovre. Marcos Alonso kan sikkert fortsætte som reserve. Skal venstresiden forstærkes, har Gaya vist kontraktudløb i Valencia.
Får Piqué ikke genetableret sig, skal han for sit renommes skyld naturligvis stoppe i klubben. Allerede tilrygtede Inigo Martinez på en fri transfer er den oplagte erstatning, hvis man skal være 5 mand til centerforsvaret.
Midtbane :
Bernardo Silva må fortsat være transfermål nr. 1 pga. hans niveau og spillertype. Busquets har stort set bedyret, at han stopper i klubben. Martín Zubimendi fra Real Sociedad må være udgangsfavorit som erstatning, men De Jong bør efterhånden overtage 6´eren. Nico retur fra udlån i Valencia kan overtage for Pjanic.
Angreb :
Stopper Memphis Depay ved kontraktudløb næste sommer eller før, skal man blot have en 6. angriber. Får Ez Abde udvikling på i Osasuna, kunne han være en erstatning. Daniel Olmo vil være den våde drøm, men der er uendeligt mange muligheder til en position langt nede i hierakiet.
-----
Ovenstående sparer uendeligt mange lønkroner, og med andre økonomiske faktorer indregnet, vil man om 1 år være ude over FFP-problematikkerne.
Ser man bort fra Olmo-luksussen, vil Foyth, I. Martinez, Bernardo Silva, Zubimendi og en 6, angriber ikke koste over 150 mill. euro.
Achraf og Theo Hernández som jokere.
Og forhåbentlig kan man finansiere ved hjælp af de aftalte 40 mill. euro for Griezmann.
Stor tak til Laporta, Alemany, Yuste, Jordi og Xavi får at vende en nærmest håbløs situation til ovenstående fremragende udsigt.
Kopieret fra Liverpool-tråden d. 17. maj 2025 :
"Her fra skal i øvrigt lyde et tillykke og et tak til Barcelona for at redde fodbolden."