...."Xavi er måske ikke ligeså god som Messi, men Xavi er tilgengæld en af dem der gør Messi så god som han er.. (Giver det mening?).."
Bestemt ikke. Argumentet "det er Xavi, som gør Messi god", er nærmest ligeså latterligt, som at Ronaldo er mere komplet.
Jeg var i starten, da Mascherano blev hentet til klubben meget ude efter ham og i tvivl om, at han kunne tilpasse sig konceptet. Men kampen igår modbeviste mig; han er ganske enkelt sublim, såvel som i presspillet og pasningspillet. Hvor god han kan blive, afhænger af Pep - han skal have langt mere spilletid, og mon ikke, at han begynder at få det snart.
Adriano var også god - det har han generelt været i hele sin Barca tid. Kritikken af ham har været uberettiget, han har spillet to kampe, hvor det decideret har været dårligt; begge gange mod Bilbao(tilfældigt....?)
Mht. Militos afgang og hvem der skal afløse ham, så er Sakho altså optimalt. Ung, hurtig, pasningsikker, brutal og kompromisløs og så er han venstrebenet. Franskmanden har kontraktudløb i sommeren 2010, og det ser ikke ud til, at de kan nå til enighed. På længere sigt ser jeg Sakho, som Puyols afløser, ledertypen, der pisker alle frem, og spiller der formegentligt mange år frem vil danne par med Pique. Fontas kan man så rykke op til at udfylde den rolle, som Milito har nu, Bartra som fjerdevalg. Pique, Fontas, Bartra og Sakho er i mine øjne rigtig dygtige spillere....Det må være min langsigtede plan nede i forsvaret.