Redigeretman 10. jan 2011
Iøvrigt understregede Villarreals besøg på Bernabéu i aftes, hvorfor Madrid gang på gang få så mange klaps af Barca.
Villarreal jævnt udspillede Madrid i en time af kampen med velkomponeret pasnings- og kombinationsspil centralt på midtbanen, som Madrid slet ikke kunne dæmme op for. Madrids defensive midtbanefolk; 2 af X. Alonso, Lass og Khedira er alt for tunge, langsomme, sløve i vendingen og dårlige til at bryde spillet, mens deres 3 offensive midtbanefolk; Cr. Ronaldo, Di María, Özil og Kaká, slet og ret ikke er dygtige nok defensivt, og heller ikke er i stand til at arbejde bagud i banen tilstrækkeligt - Madrids presspil er lysår efter Barcas.
Derfor vil Barca i de dirkete kampe med Madrid altid "vinde" midtbanen og have oceaner af plads til det spil, som Barca helst vil spille.
Kopieret fra Liverpool-tråden d. 17. maj 2025 :
"Her fra skal i øvrigt lyde et tillykke og et tak til Barcelona for at redde fodbolden."