Der er da ingen der gider at se Juves eller Milans andethold i Serie B, og da slet ikke hvis rækken skæres ned til 18 klubber. Der er jo også nogle økonomiske fordele i at leje spillere ud, så det slipper vi ikke for.
Snak
tirs 17. apr 2018
Der er da ingen der gider at se Juves eller Milans andethold i Serie B, og da slet ikke hvis rækken skæres ned til 18 klubber.
Måske ikke i Serie B. Men hvis de spillede i Serie C, ville der jo være en mulighed for at flere italienere ude på landet så nogle stjerner, der optrådte på reserveholdet efter fx en skade, og nogle af de kommende stjerner mod deres lokale helte. En mulighed som de ellers aldrig ville få. Det tror jeg kunne blive ret populært.
Der er jo også nogle økonomiske fordele i at leje spillere ud, så det slipper vi ikke for.
Hvis UEFA gør alvor af snakken om at stoppe udlejning, så slipper vi for det. Eller også bliver der opsat max.kvoter.
ACF Fiorentina & Leeds United FC
tirs 17. apr 2018
Nu var der nogen der nævnte Spanien, hvor reservehold kan nå op i den næstbedste række, derfor koblingen til Serie B.
tirs 17. apr 2018
Fair nok, Acheron.
Ups, det er forresten ikke UEFA, men FIFA, der ser nærmere på udlånsproblematikken. FIFA mener, at systemet udnyttes på det groveste og at det har taget overhånd. Juve har fx 50 spillere ude på lån.
Flere klubber køber aktivt så meget talent som muligt med intentionen at låne dem ud og så sælge med profit. Og dette konflikter i FIFA´s øjne med det oprindelige, mere uskyldige formål med udlån.
Ups, det er forresten ikke UEFA, men FIFA, der ser nærmere på udlånsproblematikken. FIFA mener, at systemet udnyttes på det groveste og at det har taget overhånd. Juve har fx 50 spillere ude på lån.
Flere klubber køber aktivt så meget talent som muligt med intentionen at låne dem ud og så sælge med profit. Og dette konflikter i FIFA´s øjne med det oprindelige, mere uskyldige formål med udlån.
ACF Fiorentina & Leeds United FC
tirs 17. apr 2018
Jeg husker ikke engang 100% hvorfor man advokerede for en udvidelse tilbage i 2004 - havde det monstro noget at gøre med, at Fiorentina død og pine skulle op igen, nu hvor man havde fået smidt Cecchi Gori på porten og havde en investringsvillig præsident?
Året forinden fik Fiorentina jo raskt væk en oprykning til Serie B foræret på det noget luftige begreb om "sportslige meritter".
Synes godt man kunne give Parma samme særstatus! :)
Jeg er tilhænger af italiensk fodbold fra de gode gamle 90ere, dvs 18 hold i Serie A og 20 i B.
Og ja, hjertens gerne indførelse af reservehold/andethold, så vi ikke skal se på lejesvendsordningen mere. Jeg har altid været dybt imod den kultur og jeg tror egentligt også, at det er kontraproduktivt for unge mennesker på 19/20 år at skulle leve nomadetilværelser i en årrække, hvor man kastes rundt mellem det forskellige provinshuller, mange af dem udenfor lands lov og ret i Syd og Mellemitalien.
Især med tanke på hvor pyldrede unge italienere er. Gad vide om spillernes mødre egentligt flytter med rundt!?
Året forinden fik Fiorentina jo raskt væk en oprykning til Serie B foræret på det noget luftige begreb om "sportslige meritter".
Synes godt man kunne give Parma samme særstatus! :)
Jeg er tilhænger af italiensk fodbold fra de gode gamle 90ere, dvs 18 hold i Serie A og 20 i B.
Og ja, hjertens gerne indførelse af reservehold/andethold, så vi ikke skal se på lejesvendsordningen mere. Jeg har altid været dybt imod den kultur og jeg tror egentligt også, at det er kontraproduktivt for unge mennesker på 19/20 år at skulle leve nomadetilværelser i en årrække, hvor man kastes rundt mellem det forskellige provinshuller, mange af dem udenfor lands lov og ret i Syd og Mellemitalien.
Især med tanke på hvor pyldrede unge italienere er. Gad vide om spillernes mødre egentligt flytter med rundt!?
"Figa, il Gasba solo 2,8 mln...anche se è uno stronzo ne vale almeno il doppio."
tirs 17. apr 2018
18 hold i Serie A og 18 hold i Serie B. Den model er jeg frisk på.
Forza Napoli Sempre!
Redigeretons 18. apr 2018
UEFA´s præsident, Ceferin, har besøgt Italien og holdt møder med ledende figurer inden for fodbolden. Den italienske fodboldinfrastruktur - inkl. stadions - får en ordentlig røffel af præsidenten:
"Det er et faktum, at Italien ikke ville kunne være værter for en CL-finale eller bare tænke på at organisere store (internationale) turneringer. Det influerer på fodboldens vækst. Børn spiller ikke længere på gaderne, de har brug for fodboldbaner og -centre. Ellers vokser I ikke. Jeg forstår virkelig ikke, hvordan Italien - en af de fire store fodboldnationer i verden - på lange stræk har den dårligste infrastruktur, også ift f.eks. Polen, og slet ikke på niveau med de store nationer. Det hviler på politikerne at gribe ind: I Italien er alt fantastisk, byerne, fodbolden er en religion, men infrastrukturen..."
"Det er et faktum, at Italien ikke ville kunne være værter for en CL-finale eller bare tænke på at organisere store (internationale) turneringer. Det influerer på fodboldens vækst. Børn spiller ikke længere på gaderne, de har brug for fodboldbaner og -centre. Ellers vokser I ikke. Jeg forstår virkelig ikke, hvordan Italien - en af de fire store fodboldnationer i verden - på lange stræk har den dårligste infrastruktur, også ift f.eks. Polen, og slet ikke på niveau med de store nationer. Det hviler på politikerne at gribe ind: I Italien er alt fantastisk, byerne, fodbolden er en religion, men infrastrukturen..."
ACF Fiorentina & Leeds United FC
ons 18. apr 2018
Alt tager tid men der er da flere nye stadioner på vej i Cagliari, Bergamo, Rom, Firenze(?).
I øvrigt burde børn spille på gaderne. Det giver basis for bedre teknik og boldomgang.
I øvrigt burde børn spille på gaderne. Det giver basis for bedre teknik og boldomgang.
ons 18. apr 2018
Du er den fødte optimist, Acheron :-)
Synes nu, at det fortsat ser sløjt ud. Cagliari bygger nyt stadion. Atalanta renoverer. Roma har for 2 dage siden fået miljøbevægelsen CODACONS på nakken, som mener at byggetilladelserne er ulovlige og dét kan igen forsinke projektet. Og Firenze, ja det orker man næsten ikke at tale om.
Synes nu, at det fortsat ser sløjt ud. Cagliari bygger nyt stadion. Atalanta renoverer. Roma har for 2 dage siden fået miljøbevægelsen CODACONS på nakken, som mener at byggetilladelserne er ulovlige og dét kan igen forsinke projektet. Og Firenze, ja det orker man næsten ikke at tale om.
ACF Fiorentina & Leeds United FC
ons 18. apr 2018
Min mening var nu ikke at reserveholdene skulle helt op i B, men i C, som Mag også påpegede. (Der er heller ikke nogen mindre hold i Italien der ville gå med til at afgive pladser i Serie B, bare så de store hold kan få bedre reserver)
Mht. Ceferin´s udtalelser så syntes jeg at det er positivt at der kommer kritik udefra, da det måske kunne øge fokus på problematikken i at så mange hold i Italien spiller på nedslidte stadions.
Igen må man bare kigge misundeligt mod Tyskland...
Mht. Ceferin´s udtalelser så syntes jeg at det er positivt at der kommer kritik udefra, da det måske kunne øge fokus på problematikken i at så mange hold i Italien spiller på nedslidte stadions.
Igen må man bare kigge misundeligt mod Tyskland...
Juve per sempre!
Kæmpe fan af Sergej Milinković-Savić