Snak

Mere indhold efter annoncen
https://football-italia.net/inter-everton-and-zenit-ask-after-napoli-outcast-insigne/

Napoli er vel nød til at sælge nu? Ellers er han væk på en free transfer. Og den kontrakt han er blevet tilbud er med en betragtelig lønnedgang.
Det synes slut hos Napoli. Specielt med historierne om Ancelotti perioden der stadig ikke er glemt.
Janus@

Det er stadigvæk kun rygter. Jeg har ikke set noget officielt fra Insigne at han ikke vil forlænge med Napoli. Lad os nu se før vi konkluderer noget. Der kan være flere grunde til han ikke har forlænget endnu. Højst sandsynligt er det økonomien de ikke er enige om, men jeg tror nu nok at De Laurentiis kommer til lommerne, hvis Insigne starter som lyn og torden i den kommende sæson.
Forza Napoli Sempre!
Der er vel også forholdet til Spalletti at tage højde for. Den gode Luciano vil næppe være imponeret over at miste holdets største stjerne (som passer perfekt i hans filosofi) kort tid efter han er tiltrådt.

Jeg ville virkelig også blive overrasket over at se Insigne i en anden klub - endsige en italiensk.
On another note, så forlyder det, at UEFA (CFCB) står klar med en væsentlig omstrukturering af FFP.

I sin grundessens skulle det nye regelsæt bestå af to primære bestanddele:

- et relativt salary cap, baseret på klubbens indtægter. Rygter siger 70% (som i Spanien pt).

- en "luxury tax" hvor klubberne får en "dummebøde" for at overskride de 70%, som så skal fordeles i "systemet".

Så vidt vides nævnes ingen sanktionsmuligheder og en "luxury tax" er vel netop en invitation til de største klubber om blot at betale sig fra at bryde reglerne.

Hvis jeg forstår ret, har dette netop været tilfældet i MLB hvor lignende regler er implementeret.

Afhængigt af hvordan reglerne bliver skruet sammen, kunne jeg også ret let finde en måde at omgå 70%-grænsen på. Fx ved at give store sign-on fees.

Hvis ovenstående står til troende, ser jeg det som en ren tilståelsessag fra UEFAs side ift at "økonomisk doping" ikke kan adresseres via regulering.
Jeg har i øvrigt ikke kunne finde tal på Serie A klubbernes relative lønspend, men hvis nogen har en oversigt (både pre og under corona) kunne det jo være ret interessant.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg skrev til TV2Play. I næste uge skulle der gerne være klarhed over, om italiensk fodbold bliver vist på TV2Play.
Kenny Dalglish had scouted the young star at Bordeaux, and requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood?”
Kan se holdet.dk har fået serie a med i deres managerspil.
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
Kan se holdet.dk har fået serie a med i deres managerspil.



Fedt..endelig. Vi burde lave en "Bold.dk - Serie A tråd" pulje :)
Lækkert!!
Jeg laver også gerne et hold. Det tog sin tid at få Serie A med.
Annonce