Jeg har i øvrigt ikke kunne finde tal på Serie A klubbernes relative lønspend, men hvis nogen har en oversigt (både pre og under corona) kunne det jo være ret interessant.
Hvis ellers linket til Twitter virker, så kan det findes her:
https://twitter.com/SwissRamble/status/1356495616545816576/photo/1
Naturligvis baseret på 19/20 regnskaberne, Så den ratio stiger nok når de næste årsrapporter begynder at komme frem.
Af de relevante klubber i forhold til FFP (altså dem der kan forventes at være med i Europa) så er Roma, Milan og Napoli de dårligst stillede.
Inters før Corona var 52%, Milans var 81%. Tænker stort set alle klubberne havde et mere positivt billede end ovenstående link.
Nogle klubber skal i hvert fald være glade for Serie A ikke har samme strenge krav som La Liga, så ville de ikke kunne registrere nyindkøb.