Snak

Mere indhold efter annoncen
Taklingen var et til gult, jeg var ret sikker på, VAR vil trække den tilbage. Han er ikke på vej mod mål, så det var mærkeligt, den blev stående. Men han bliver rørt, Drags ben var også op i knæ højde. Men, ikke nok til rødt.
Daje!
Helt enig, La Mir!!

Dragowski ikke helt uden skyld, men Abraham var på vej væk.
Kenny Dalglish had scouted the young star at Bordeaux, and requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood?”
Gengivelserne fra i går viste, at Dragowski rammer Abraham ganske tydeligt - de var bare fra en anden vinkel.

Det skrevet, så synes jeg også, at det røde kort er forkert. Abraham er ikke på vej mod mål, så forsvarerne kunne sagtens være nået tilbage.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Det andet gule til ham Salernitana spilleren synes jeg godt nok også er en anelse hårdt dømt. (Påskud på armen der ude i en unaturlig vinkel og højde)
Frispark, ja, men nok til et andet gult?
Juve per sempre! Kæmpe fan af Sergej Milinković-Savić
Klart frispark og gult kort, men rødt er nok lidt hårdt.
Når det er sagt, så kan man ikke bare sige at han var på vej væk fra målet, da det måske også har noget at gøre med, at der kommer en målmand flyvende med 120 km/t med et ben i knæhøjde. Det er faktisk lige før tacklingen i sig selv er til rødt...

Taklingen var et til gult, jeg var ret sikker på, VAR vil trække den tilbage. Han er ikke på vej mod mål, så det var mærkeligt, den blev stående. Men han bliver rørt, Drags ben var også op i knæ højde. Men, ikke nok til rødt.


Det er vel bare den nye VAR-linje. Hvis det ikke er en klar og tydelig fejl (hvilket det ikke var), så omstøder VAR ikke. Hvis dommeren havde givet gult i først omgang, så havde VAR heller ikke omstødt.
Forza Roma! Continuate così, prossimo derby col Frosinone! No Pizarro, No Party!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det er vel bare den nye VAR-linje. Hvis det ikke er en klar og tydelig fejl (hvilket det ikke var), så omstøder VAR ikke.

Det har sådan set været præmissen for VAR fra dag ét.

I princippet giver det god mening, at man kun omgør domme hvor der er en "clear and obvious error".

Og deri findes frustrationen over VAR (i hvert fald for mig) ofte.

For VAR-rummet kommenterer ikke på hvad de mener er den korrekte dom. De kommenterer på, om det 100% kan afvises, at den pågældende dom er korrekt.

Der er selvsagt en meget stor forskel på de to ting.

Personligt er jeg nok ved at være derhenne, hvor jeg ønsker VAR afskaffet. Og det er en væsentlig ændring fra mit oprindelige standpunkt.

Jeg er med på, at VAR helt sikkert fanger en række fejl. Romas 2. mål i går er et godt eksempel.

Omvendt sidder jeg ikke tilbage med en større retfærdighedsfornemmelse - måske endda snarere tværtimod.

Og når VAR reelt ikke er et review, men snarere en gang håndvask ift tolkningen af et regelsæt, er jeg egentlig hellere foruden.

Jeg vil hellere leve med dommerfejl der opstår i kampens hede, fremfor at få frataget meget af den spontane glæde ved scoringer, når jeg samtidig ikke mener, mange domme er blev mere retfærdige/rigtige.
Jeg undrer mig også over linien hos dommernes skøn ift. kort ifm. hånd på bolden.

Strandberg fik gult, som Promo skriver, for at blokere et skud med hånden.

I Napoli-Venezia fik Caldara ikke et gult kort for at blokere bolden med hånden, senere fik Ceccaroni et kort for samme forseelse, begge i feltet i øvrigt. Jeg er med på at Caldara havde et kort i forvejen, det havde Strandberg også. Forskellige dommere, men hvad er linien fra dommerforbundet?
Solo non mai in B. Altobelli-Baresi-Bergomi-X-Zanetti-X-Handanovic-Lautaro
Der sker da noget i Cagliari - Spezia. 4 mål.
Kenny Dalglish had scouted the young star at Bordeaux, and requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood?”
Lad den bare ende sådan :)
spændende kamp :)
Atletico. Dortmund. Atalanta. https://www.youtube.com/watch?v=9qo_3zSQD90&ab_channel=SVMM (Ilicic)
Annonce