Snak

Mere indhold efter annoncen
En tendens vi nok lige så godt kan vende os til, nu hvor de italienske klubber, eller i hvert fald størstedelen af dem, valgte ikke at være med i ESL.

En ESL der vel at mærke allerede eksisterer, men hvor deltagerne udelukkende er de engelske topklubber og PSG.
Non rispondo a quelli che odiano la Juve, perché il loro é solo un problema psicologico. 36 ★ ★ ★
En tendens vi nok lige så godt kan vende os til, nu hvor de italienske klubber, eller i hvert fald størstedelen af dem, valgte ikke at være med i ESL.


´Størstedelen´ af de italienske klubber sagde ikke nej til ESL, i og med kun tre italienske klubber fik muligheden.

Den udvikling du som fan af Juventus brokker dig over rammer Juventus, kunne mangedobles for alle italienske klubber som ikke hedder Juventus, Inter eller Milan såfremt ESL var blevet en virkelighed.
La prende Vecino.
Der er vel kun en lang vej tilbage for Serie A ift. at tiltrække og holde på de største profiler.

Klubberne skal eje deres egne stadions, så deres indtægter stiger. Så skal stadionerne moderniseres - måske med investeringer udefra ifm. at en slutrunde igen kommer til Italien (altså ala der skete i Tyskland op til VM 2006)

Moderniseret stations trækker flere tilskuer og generelt indtægt for klubberne i form af diverse sponsoraftaler, som så kan have råd til større profiler og ja holde på dem, som de opfostrer. Simultan kan Lega Serie A så arbejde med branding og samarbejdsaftaler - og ikke mindst tv-aftalerne. Men sidste del kan ikke lade sig gøre eller det bliver ihvertfald meget meget langsomt, så længe klubberne ikke har økonomien til at holde på profilerne, som bringer det samlet niveau og interesse for ligaen op.

Det er selvfølgelig meget forsimplet, men is there any other way?
Pazza Inter Amala
At UEFA lemper på FFP.
Også det ja, især når det åbenbart ikke gælder for City og PSG
Pazza Inter Amala
Mere indhold efter annoncen
Annonce
At UEFA lemper på FFP.


Nej. Hvordan tror du at City og PSG er blevet en del af verdenseliten? Mangel på grundfæstede regler, ikke manglen for mulighed for investering.

Med mindre du virkelig gerne ser at man åbner for sluserne, og dremed et finansielt arms-race, hvilket i så fald ville føre til at italienske klubber falder endnu længere bagud, og at City, PSG og Chelsea løber med alt til evig tid.

Hvis man er interesseret i at mindske forskellene, så skal man stramme elastikken. Ikke give slip på den.
La prende Vecino.
Jeg synes blot, at det ikke virker til, at FFP eksisterer for de to klubber.

Milan vil helt sikkert gerne spendere mere, men FFP er en forhindring.
Jeg synes blot, at det ikke virker til, at FFP eksisterer for de to klubber.


Vi bliver da hurtigt enige om at der har været en katastrofal håndhævelse af reglementet - ikke mindst hjulpet godt på vej af CAS og deres navlepillende, virkelighedsfjerne domstole - men det betyder jo ikke, at reglerne ikke har nogen intrinsisk værdi.

Alternativet er en finans-lempelig free-for-all, og hvis man tror at nogen anden end oliestaterne vinder den kamp all day, everday, så er man mere end naiv.
La prende Vecino.
Størstedelen af de klubber der var inviteret selvsagt.

Men jeg er da sikker på, at det var på grund af omtanke og i sympati med de mindre, ikke inviterede, klubber, at Inter og Milan valgte at stikke halen mellem benene.
Non rispondo a quelli che odiano la Juve, perché il loro é solo un problema psicologico. 36 ★ ★ ★
Men jeg er da sikker på, at det var på grund af omtanke og i sympati med de mindre, ikke inviterede, klubber, at Inter og Milan valgte at stikke halen mellem benene.


Selvfølglig var det ikke det.

Det gør ikke projektet mindre tosset.
La prende Vecino.
Annonce