Samtidig med alle VM kampe falder de sidste brikker i Serie A og Serie B på plads i aften. I Serie B tager Frosinone imod Palermo, der fører 2-1 fra det første opgør. I rækken under har Siena hjemmebane i play-off finalen mod Cosenza, der skal afgøres i denne ene kamp i aften.
Snak
lør 16. jun 2018
Fem advarsler i Frosinone efter en halv times spil. Der er tydeligvis noget på spil.
Redigeretlør 16. jun 2018
Frosinone er efter to sæsoners fravær tilbage i Serie A efter en 2-0 sejr mod Palermo, og 3-2 sammenlagt.
Cosenza er i Serie B. De endte ellers kun som 5´er i Girone C (den regionalt sydlige del) af Serie C, men i play-offs har de simpelthen fejet al modstand til side, og vandt også hos Siena her til aften.
Cosenza er i Serie B. De endte ellers kun som 5´er i Girone C (den regionalt sydlige del) af Serie C, men i play-offs har de simpelthen fejet al modstand til side, og vandt også hos Siena her til aften.
lør 16. jun 2018
Lidt kuriøst omkring Frosinones stadion, Stadio Benito Stirpe. Det blev designet i 1970´erne, påbegyndt i 1980´erne, men derefter lå alt arbejde stille i mere end 30 år, og det blev først påbegyndt igen i 2015, og endelig afsluttet sidste år. Den slags sker næsten kun i Italien.
lør 16. jun 2018
Det er nærmest klassisk Italiensk, det kan dog godt forekomme andre steder, de fleste af de steder har dog ofte det til fælles at det er på lidt mere "eksotiske" breddegrader.
søn 17. jun 2018
Jeg har ikke savnet Frosinone. Parma har været savnet. Empoli er sådan lidt la la.
Jeg håber stadig, at Serie A bliver ændret til 18 hold hurtigst muligt.
Jeg håber stadig, at Serie A bliver ændret til 18 hold hurtigst muligt.
søn 17. jun 2018
For min skyld måtte man gerne reducere samtlige af de større ligaer ned til 16 hold da bund 2/4 ofte er af jammerlig kvalitet.
Derved bliver nedrykningskampen også væsentligt mindre forudsigeligt og væsentligt mere spændende
Derved bliver nedrykningskampen også væsentligt mindre forudsigeligt og væsentligt mere spændende
Redigeretsøn 17. jun 2018
Zamparini raser allerede over Frosinone.
https://www.football-italia.net/123091/zamparini-frosinone-illegal-and-squalid
Jeg ville også hellere have haft Parma eller Palermo oppe end Frosinone, men noget tyder på, at der stille og roligt er en fankultur på vej hos sidstnævnte. Da de var i Serie A i 15-16 sæsonen trak de kun knap 7.000 tilskuere i snit, men i den netop afsluttede sæson havde de over 10.000, hvilket kun er 1.000 færre end Parma, og mere end Palermo. Empolis snit var på 5.600. Derudover har Frosinone et decideret fodboldstadion nu uden løbebane m.m.
https://www.football-italia.net/123091/zamparini-frosinone-illegal-and-squalid
Jeg ville også hellere have haft Parma eller Palermo oppe end Frosinone, men noget tyder på, at der stille og roligt er en fankultur på vej hos sidstnævnte. Da de var i Serie A i 15-16 sæsonen trak de kun knap 7.000 tilskuere i snit, men i den netop afsluttede sæson havde de over 10.000, hvilket kun er 1.000 færre end Parma, og mere end Palermo. Empolis snit var på 5.600. Derudover har Frosinone et decideret fodboldstadion nu uden løbebane m.m.
søn 17. jun 2018
Det er også nogle vanvittige billeder. Palermo burde have en sag her IMO.
https://www.youtube.com/watch?v=93yUw7c5TYM
https://twitter.com/SavagePapangu/status/1008088944494436352 - 3 bolde smidt på banen?!
https://twitter.com/SavagePapangu/status/1008125000551948289
https://www.youtube.com/watch?v=93yUw7c5TYM
https://twitter.com/SavagePapangu/status/1008088944494436352 - 3 bolde smidt på banen?!
https://twitter.com/SavagePapangu/status/1008125000551948289
Forza Roma!
Continuate così, prossimo derby col Frosinone!
No Pizarro, No Party!