Snak

Mere indhold efter annoncen
Davidsen og Gryn dumper direkte.

Ojala og Schoop er ikke meget mindre ringe.

Isoleret set er 2 mål på udebane i Århus godkendt, men Kjartan bør starte.

Bliver det Faghir eller Mucolli på kanten næste gang?

Undrer mig lidt over startopstillingen i går, men mon ikke Milo, Briggs, Faghir/Mucolli, Kjartan kan håbe på en plads næste gang.

Vi mangler en stor, ond 8´er med overblik.
Nu har jeg ikke fulgt så meget med i Superligaen, mens vi har været nede, men så vidt jeg har forstået, lukker AGF meget få mål ind på hjemmebane. Så at vi får scoret to mål, hvor det første kommer efter fint opspil og overblik fra Schoop og en skarp afslutning fra Raphael, er om ikke andet er opløftende.

Defensivt har vi stadig muligheder for at blive stærkere med spillere som Rama og Milo. Og så handler det jo også om, at vi kommer med et noget usammenspillet hold på udebane mod et stærkt AGF-hold, der ridder på en bølge for tiden.

Efter chokket i går efter 1. halvleg, ser jeg nu optimistisk frem mod næste kamp.
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
Efter chokket i går efter 1. halvleg, ser jeg nu optimistisk frem mod næste kamp


Forhåbningen må være at 1. Halvleg i går var en eye-opener for spillerne! Der skal være fuldt fokus og 100% fight fra første fløjt! Gode resultater i træningskampe mod RFC og FCN betyder nul og niks når sæsonen starter...
Det har uden tvivl været en øjenåbner for mange spillere. Måske især de udenlandske spillere, der er kommet til fra større ligaer og måske har undervurderet niveauet i Superligaen lidt. Måske er det meget sundt med sådan en rusketur at starte ud på.

Vi skal ikke lægge for meget i én kamp. Jeg husker, sidst vi var oppe i 18/19, hvor vi lagde fra land med at vinde 3-1 over Hobro, hvorefter vi fik 1-1 ude mod Brøndby i en kamp, hvor vi kunne have taget alle 3 point. Efter den kamp var der bred enighed i kommentariatet om, at VB ikke ville komme i nedrykningsfare. Resten er historie.

Jeg synes fortsat, vi har et bedre hold end sidst. Men ligaen er nok også lidt stærkere. Om 7-8 runder er vi formentlig klogere på, hvor vi står.

Derudover er det jo bare at give respekt til AGF. Det var noget af et stormvejr, vi løb ind i i 1. halvleg, og det tror jeg også i høj grad handler om AGFs aktuelle styrke.
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
Helt enig. Vi mødte et af Superligaens bedste hold sprængfyldt med selvtillid. Det må ikke være dem vi måler os med og vurderer os ud fra.

Klart det var er lille knæk i vores store tro i egne evner men jeg er stadig meget fortrøstningsfuld. Jeg vil dog ikke løbe fra jeg er voldsom spændt på kampen på søndag. Det er også virkelig spændende hvor mange ændringer der bliver lavet. Jeg gætter på Davidsen, Ojala og Gryn ryger en tur på bænken.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Enig PST og Bruhmo.

Ja, Davidsen, Ojala og Gryn bør ryge på bænken. Og med mindre Kjartans mediestunt har modsat effekt af det tilsigtede, så Galca vil give ham en lærestreg, så tror jeg også at Dwamena er at finde på bænken på søndag.

Personligt mener jeg så også at Schoop bør en tur på bænken. Problemet er bare at vi ikke har en naturlig afløser for ham.
Han scorede - så kan ikke forestille mig han ikke starter igen.
Jeps - og det er naturligvis et pissegodt argument.

Spørgsmålet er om det er nok. Han arbejdede meget lidt, og deltog ikke meget i opspillet. Kjartan vil umiddelbart kunne binde en forsvarer, og deltage meget mere, samt være meget mere forstyrrende for SEs forsvar. Men ja, Dwamena scorede...
Nu tror jeg vi skal passe på med at skifte for meget fra kamp til kamp. I hvert fald i starten, hvor vi skal have mekanismerne spillet ind... At skifte 3-4-5 mand vil bremse dette arbejde...

Personligt glæder jeg mig til at Milosevic og Arbnor er klar!
Dwamena scorede og Kjartan var omend endnu mere annonym end Dwamena efter han kom ind. Derudover viste Dwamena særligt i første halvlleg, at han kan holde på en bold og er god med ryggen til mål. Tingager og Hausner er ikke bare lige sådan at holde væk. Synes personligt at det er torskedumt af Kjartan at falde i den fælde, og komme med det svar efter første kamp i superligaen. Og han sidder og surmuler på bænken synes jeg heller ikke ligefrem klær ham.
Han havde et fremragende efterår og et annonymt forår i 1. Division. Han er på ingen måde selvskrevet til startelleveren.

Personligt håber jeg, at vi starter med Amundsen og Faghir på venstresiden mod SønderjyskE. Jeg tror det vil være det bedst match mod særligt Bah. Det bliver en anden kamp med mere fysik, så spørgsmålet er nærmere om man skal spille med Rama på 6´eren og rykke Saied og Schoop en tak op. Når de så kører trætte i anden halvleg kan Montiel og Gryn komme ind og udnytte pladsen.

Ift. AGF kampen så forstår jeg ikke, hvorfor Briggs ikke startede inde. Hans fysik kunne man i den grad godt have brugt, særligt når man ved at Patrick Mortensen ligger sig mellem midterforsvaren og backen på indlæggene.

Jeg er sikker på, at vi nok skal komme op i tempo. Det kræver bare lidt tid at vende sig til det. Milosevic og Arbnor, og Mølgaard når han engang er klar igen bliver også forstærkninger til truppen.
Vejle Boldklub
Annonce