Snak

Mere indhold efter annoncen
Superligaen vil altid være prioriteten, men Pokalen er nu engang også en officiel turnering :) Kunne vi trække Nykøbing FC, Jammerbugt/Holstebro i 4. runde ville det være endnu en god runde at få bredden i spil...

Men med vores lidt pressede situation på angribersiden er vi nød til at holde dem friske til Superligaen. Så må vi se om vi stadigt er i Pokalen til foråret!
Næste runde - 4.runde - står til uge 51, ca. onsdag den 16 december.

Om det vil være lykken med en tur til Falster eller Nordvestjylland mellem 2 udekampe i Randers hhv Lyngby er en smagssag. Trækker vi et superligahold foreligger mulighed for hjemmebane dog.

//hjst

"Engang Danmarks fodboldby nummer 1. "Klubånd i solskin - troskab i regn"
AC Horsens hjemme vil være en fin trækning. Så får vi nok også tv-dækning på.

Vores resultater på Falster har ikke været prangende i NB Ligaen. Vi slog dog NFC i pokalen i 2018 på deres hjemmebane.

Jammerbugt lyder mere overkommeligt både ift. rejsetid og modstanderens kvalitet.
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
Ja med de hold der nu er tilbage (stort set kun SL-hold), så er Horsens rent sportsligt nærmest en drømmetrækning ;)
Jeg synes godt man kan prioritere pokalen højt ud fra hvordan vi ligger i ligaen pt., hvor vi er så tilpas uden for nedrykningsfare og samtidig har en god bred trup. Hvis SønderjyskE kan vinde den, så kan vi også og der ligger trods alt et europæisk gruppespil og venter vinderen.
Forhåbentlig slipper vi for udekampe mod de helt store (AGF, FCK, FCM, BIF).
Vejle Boldklub 130 års stolthed
Om det vil være lykken med en tur til Falster eller Nordvestjylland mellem 2 udekampe i Randers hhv Lyngby er en smagssag


Jeg sender hellere en busfuld reserver til Pandrup eller Nykøbing Falster, mellem to supervigtige 6-points kampe i Randers og Lyngby, end at se starterne brænde energien af mod et Superligahold på hjemmebane ;)
Overlevelse i Superligaen er den absolutte prioritet!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Lad os nu se, der kan ske meget på en måneds-tid. Apropos pokalen. Fint at se Adam Jakobsen tage kampen op mod AGF´s forsvarere. Tipper dog at kræfterne ebber ud for hjemmeholdet. Tilskuerne - jeg mener jeg hørte 500 - sidder vist ikke med den behørige afstand. Og en kamp uden 4.dommer, der bliver noget for Putros at holde styr på når udskiftningerne kommer. Nå, det var vist et sidespring.

//hjst
"Engang Danmarks fodboldby nummer 1. "Klubånd i solskin - troskab i regn"
Hjernedød regel at måle alderen blandt udskiftere, når det så koster Ivan Repyakh en fuld kamp?!?! Der er da ikke meget udvikling over at få splinter i røven! Og det havde helt sikkert været Sousa han skulle have spillet i stedet for...

https://vejle-boldklub.dk/galca-for-lidt-fokus-i-1-halvleg/
Hvidovre. Det er ikke den værste trækning. Kunne være fedt med et pokaleventyr. Det er sgu længe siden, VB har vist noget i den turnering.
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
[quote]Hvidovre. Det er ikke den værste trækning
[/quote]

Når vi nu ikke fik nogen af 2. Divisionsholdene er det vel fint nok ;)
Lad os håbe at de kan holde truppen mere eller mindre skadesfri, og næste runde falder heller ikke sammen med landskampe. Der burde være mulighed for en smule stærkere Start-XI end i Brabrand...

Kvalificeres der til Kvartfinalerne skal der naturligvis satses på drømmen :)
Som oprykker vil vi have naturlige opture og nedture! Dagens kamp er en der skal analyseres, læres af og så ellers videre til næste kamp! Med det uafgjorte resultat mellem LBK og ACH et skaden dog også minimal...

Interessante vinkler fra Galca i dette interview om hvorfor han nyder at træne VB, og hvorfor han ikke ville skrive en længere kontrakt! Kontinuitet, tillid og hans insisteren på udvikling for at forlænge samarbejdet er forfriskende !

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/vejle_boldklub/i-udlandet-var-jeg-maaske-blevet-fyret/8373283
Annonce