Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg tror da roligt, at man kan slå fast - kommunen er ikke en fodboldklub og kan og er ikke ansvarlig for nogen fodboldkamps afvikling.
Det er udelukkende ÅB, der er ansvarlig for det. Og har man andre under entrepenører til at udføre ting -lige fra ølsalg til græsklipning, ja så er ansvaret stadigvæk ÅB´s. Men virker dejligt nemt at kunne sige - det er kommunens skyld.
Tror de stadig at de ligger i 1. division?
Ponyben

Hvem der har ansvaret vil jeg lade stå i det uvisse, det er vel det DBU skal afklare med AaB jævnfør denne artikel.

Men Aalborg kommune kan ikke sammenlignes med en fadølsleverandør på stadion. Aalborg kommune ejer stadion og Aalborg kommune står for banen og dermed også for at den skulle have været klar til kamp igår. Aalborg kommune udtaler selv at det kunne den ikke blive og at de intet ville gøre anderledes hvis samme situation skulle opstå igen.

Så spørgsmålet er jo hvor det så går galt? Har Aalborg kommune for sent adviseret AaB om at kampen ikke tør op? Har de oplyst om det og AaB har ignoreret det? Har AaB gjort deres, men skullet vente på dommeren tog en beslutning klokken 13?

Der må jo være noget kommunikationsbrist et sted.

Ideelt set har den baneansvarlige fra kommunen jo tilset banen om morgenen og informeret AaB om at de ikke kan garantere at banen når at tø op. Så skulle AaB have kontaktet DBU, som så havde sendt en ansat ud om morgenen for at tilse banen, fremfor at dommer Krogh venter til klokken 13 med dette.
It's a small boy clambering up stadium steps for the very first time, gripping his fathers hand, gawping at that hallowed stretch of turf beneath him and, without being able to do a thing about it, falling in love. - Sir Bobby Robson
Få nu bare 16 hold og 30 kampe. Så slipper holdene også for at starte forårssæsonen så tidligt.
Nu er det ikke baneansvarlig der kan aflyse en kamp grundet frost i banen, det er alene kampdommeren.

1. Kompetenceforhold
Det er alene baneejeren (= kommunen hvis det er et kommunalt stadion) eller kampens dommer der har kompetence til at træffe beslutning om udsættelse af en kamp.

Vejledende er det dommeren der træffer beslutningen hvis banen ikke er spilbar eller farlig for spillerne (fx frost i banen, sne/vand på banen) mens baneejeren træffer beslutningen hvis andre forhold gør sig gældende, herunder ekstreme vejrforhold eller forhold der kan udgøre en sikkerhedsrisiko/personfare.
Hende fra kommunen, der ikke vil gøre noget anderledes en anden gang, har da godt nok ikke megen respekt for andre menneskers tid og penge...
Udsættelse af kampe
GÆLDENDE FOR HERRE-DM, KVINDE-DM & UNGDOMS-DM
1. Kompetenceforhold
Det er alene baneejeren (= kommunen hvis det er et kommunalt stadion) eller kampens dommer der har kompetence til at træffe beslutning om udsættelse af en kamp.

Vejledende er det dommeren der træffer beslutningen hvis banen ikke er spilbar eller farlig for spillerne (fx frost i banen, sne/vand på banen) mens baneejeren træffer beslutningen hvis andre forhold gør sig gældende, herunder ekstreme vejrforhold eller forhold der kan udgøre en sikkerhedsrisiko/personfare.

https://www.dbu.dk/turneringer-og-resultater/love-og-regler/landsdaekkende-turneringer/kampafvikling/udsaettelse-af-kampe/
It's a small boy clambering up stadium steps for the very first time, gripping his fathers hand, gawping at that hallowed stretch of turf beneath him and, without being able to do a thing about it, falling in love. - Sir Bobby Robson
Martin 1337.
Præcis, fodbold skal sku ikke spilles om vinteren på vores breddegrader.
Annonce