Ponyben
Hvem der har ansvaret vil jeg lade stå i det uvisse, det er vel det DBU skal afklare med AaB jævnfør denne artikel.
Men Aalborg kommune kan ikke sammenlignes med en fadølsleverandør på stadion. Aalborg kommune ejer stadion og Aalborg kommune står for banen og dermed også for at den skulle have været klar til kamp igår. Aalborg kommune udtaler selv at det kunne den ikke blive og at de intet ville gøre anderledes hvis samme situation skulle opstå igen.
Så spørgsmålet er jo hvor det så går galt? Har Aalborg kommune for sent adviseret AaB om at kampen ikke tør op? Har de oplyst om det og AaB har ignoreret det? Har AaB gjort deres, men skullet vente på dommeren tog en beslutning klokken 13?
Der må jo være noget kommunikationsbrist et sted.
Ideelt set har den baneansvarlige fra kommunen jo tilset banen om morgenen og informeret AaB om at de ikke kan garantere at banen når at tø op. Så skulle AaB have kontaktet DBU, som så havde sendt en ansat ud om morgenen for at tilse banen, fremfor at dommer Krogh venter til klokken 13 med dette.
It's a small boy clambering up stadium steps for the very first time, gripping his fathers hand, gawping at that hallowed stretch of turf beneath him and, without being able to do a thing about it, falling in love. - Sir Bobby Robson