Jeg har set så mange dårlige spillere i AGF, der har været sunget op til det helt store, men som har underpræsteret og fået suget selvtilliden ud af sig.
Alex Valencia er et glimrende eksempel. "Han er den klart bedste til træning hver gang", blev der fortalt flere gange - men han spillede fuldstændig elendigt om søndagen. Jeg håbede og håbede på ham, bakkede op, var forstående og empatisk og jeg ved ikke hvad. Det er jeg bare totalt færdig med.
Hvis Wahlstedt skal være målmand i AGF, så skal han præstere i kamp. Den er ikke længere. Og det skal være på højt niveau.
Wahlstedt stod ikke en "fremragende kamp". Han stod en fin kamp. Slet ikke mere. Han havde en flot redning på friløberen, ellers var det helt ordinært og forventligt af en dyr superligamålmand. Han kom skidt ud af sit mål et par gange og var derudover passiv i feltet og så laver han en fejl, man typisk ikke engang ser hver anden sæson af nogen som helst målmand i Superligaen. Nu har han lavet den tre gange på 450 minutter, som andre skriver.
Det er for ringe. Vi har ikke tid til at skulle tage os af en målmand, der er usikker og muligvis har "brug for opbakning". Han skal selv have psyken til at spille i AGF, og han skal indgyde ro til sit forsvar - ikke omvendt.
Ind med Jesper Hansen indtil næste sæson. Ingen tvivl i mit sind.
Alex Valencia er et glimrende eksempel. "Han er den klart bedste til træning hver gang", blev der fortalt flere gange - men han spillede fuldstændig elendigt om søndagen. Jeg håbede og håbede på ham, bakkede op, var forstående og empatisk og jeg ved ikke hvad. Det er jeg bare totalt færdig med.
Hvis Wahlstedt skal være målmand i AGF, så skal han præstere i kamp. Den er ikke længere. Og det skal være på højt niveau.
Wahlstedt stod ikke en "fremragende kamp". Han stod en fin kamp. Slet ikke mere. Han havde en flot redning på friløberen, ellers var det helt ordinært og forventligt af en dyr superligamålmand. Han kom skidt ud af sit mål et par gange og var derudover passiv i feltet og så laver han en fejl, man typisk ikke engang ser hver anden sæson af nogen som helst målmand i Superligaen. Nu har han lavet den tre gange på 450 minutter, som andre skriver.
Det er for ringe. Vi har ikke tid til at skulle tage os af en målmand, der er usikker og muligvis har "brug for opbakning". Han skal selv have psyken til at spille i AGF, og han skal indgyde ro til sit forsvar - ikke omvendt.
Ind med Jesper Hansen indtil næste sæson. Ingen tvivl i mit sind.
Aarhusianer og glødende AGF-fan siden fødslen.