Snak

Mere indhold efter annoncen
haraltidret

Der er da lysår til forskel på de 2 situationer. Isak træner efter aftale med Newcastle og Sociedad for sig selv for at komme sig over en skade. Han forventes tilbage i træning på mandag med Newcastle når de returnerer fra Sydkorea.

Wissa nægter pure at træne fordi han mener Brentford har brudt et løfte til ham.
It's a small boy clambering up stadium steps for the very first time, gripping his fathers hand, gawping at that hallowed stretch of turf beneath him and, without being able to do a thing about it, falling in love. - Sir Bobby Robson
Da Frank fortsat var Brentford træner, fik han sagt, at Wissa var nok den vigtigste spiller for Brentford - han var limen i omklædningsrummet, der bandt truppen sammen - og hev holdet op, især i modgang.

Det vil være et rigtig hårdt slog for Brentford, hvis de mister Wissa - efter de har sagt farvel til Frank, Mbeumo og Nørgaard.
____________

En lidt halvskør stoleleg, der er i gang med angribere. Liverpool gjorde klogt i at hente Hugo Ekititke - så man har en back-up og plan B - hvis Isak-transferen viser sig for kompliceret eller svær at gennemføre.
“ Liverpool gjorde klogt i at hente Hugo Ekititke - så man har en back-up og plan B - hvis Isak-transferen viser sig for kompliceret eller svær at gennemføre. “

Måske dette køb også gør, at de ikke kan købe Isak?

Usmageligt med alle de spiller der “strejker”
Liverpool gjorde klogt i at hente Hugo Ekititke - så man har en back-up og plan B - hvis Isak-transferen viser sig for kompliceret eller svær at gennemføre.

Skal det forstås at backuppen/plan-b kostede 80-90 millioner euro? Det virker vildt.
Måske dette køb også gør, at de ikke kan købe Isak?


Måske.

Hvis jeg har forstået det rigtigt - så gav Liverpool Newcastle en form for meddelelse om, at hvis de solgte Isak for en britisk transferrekord - så ville de ikke forfølge Hugo Ekitike (hvilket Newcastle angiveligt afslog).

Det er heller ikke givet, at Hugo Ekitike ville have skiftet til Newcastle - hvis Liverpool holdte sig fra ham.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Skal det forstås at backuppen/plan-b kostede 80-90 millioner euro? Det virker vildt.


Indtil andet er bevist (indtil Isak er sikret) - så er Hugo ´plan A´ - og det er derfor fandens vigtigt, at man har sådan en stærk back up.

Tænk, hvis Isak var gået med en billigere og mindre profileret/knap så god reserve - og man IKKE lykkedes med at hente Isak. Diaz, Jota og nok også Nunez er ude af Liverpools angreb.

Edit: Lang historie kort.
Måske skal spillerne sørge for at få skrevet sådanne "løfter" ned på papir?

Det er jo påstand mod påstand.
@Tooninstoke


Så vidt jeg har forstået det så har Isak gjort det klart for Newcastle at han ønsker et skifte væk fra klubben. Så det virker jo belejligt for Isak, at han pludselig er for skadet til at tage med på en preseason tur med Newcastle. Men ikke så skadet så han ikke kan selvtræne i Sociedad. Men lad os så hvad der sker i næste uge. Så kan det være vi bliver klogere på hvorvidt Wissa og Isak situationen ligner hinanden eller ej. Mit gæt er at vi i begge tilfælde ser eksempler på spillere, der prøver at presse deres vilje igennem overfor deres respektive arbejdsgivere.
Så vidt jeg har forstået det så har Isak gjort det klart for Newcastle at han ønsker et skifte væk fra klubben. Så det virker jo belejligt for Isak, at han pludselig er for skadet til at tage med på en preseason tur med Newcastle. Men ikke så skadet så han ikke kan selvtræne i Sociedad. Men lad os så hvad der sker i næste uge. Så kan det være vi bliver klogere på hvorvidt Wissa og Isak situationen ligner hinanden eller ej. Mit gæt er at vi i begge tilfælde ser eksempler på spillere, der prøver at presse deres vilje igennem overfor deres respektive arbejdsgivere.


Meget enig - Isak har gjort klart at han ikke ønsker at være i Newcastle mere og kun vil Liverpool - så syntes det ligner hinanden meget - Isak ender i Liverpool
Meget enig - Isak har gjort klart at han ikke ønsker at være i Newcastle mere og kun vil Liverpool - så syntes det ligner hinanden meget - Isak ender i Liverpool


Det er svært at se en vej tilbage fra den slags situationer. Men lige præcis med Newcastle tænker jeg deres ejer nok godt kunne finde på at nægte at sælge.
Hvis man generelt ser stort på menneskerettigheder så tænker jeg ikkr en velbetalt fodboldspillers ønske vægter særligt højt.

Newcastle er et prestigeprojekt for PIF og der er ikke ret meget prestige i at lade sig tvinge til at sælge sin største stjerne til en større fisk i havet.

Det eneste der ville kunne redde bare en anelse ansigt var hvis man kunne købe en profileret erstatning. Hvilket det ikke ligner.

Paradoksalt nok mest fordi Liverpool har købt den erstatning man helst ville have. Det er svært ikke at se det lidt som om Liverpool ender med at have umuliggjort skiftet ved at købe Etikite. Samtidigt kan United forpurre den andenstørste chance ved at købe Sesko, det ville de nok ikke være kede af i den røde del af Manchester.
Annonce