FCK er naturligvis stadig en magtfaktor i dansk fodbold, på trods af de ikke har en god sæson. Lidt ligesom da FCM høsjt overraskende endte i nedrykningsspillet, så skal én dårlig sæson (som endnu ikke er afgjort) ikke være definerende for holdets/klubbens status. En sejr til FCK havde lukket dem ind i varmen igen, hvilket ingen hold ønsker, for alle ved hvilke evner de besidder.
Det var jo ikke engang overraskende hvis man ser på statistikkerne. FCK har tabt 14 af de sidste 17 gange i Herning. Tilmed var FCM heldige med Kotarski var i gavehumør.
Manchester United siden 92, GF siden 96. 50+1 er vejen frem.