Flere Coventry fans lovpriser ham ikke ligefrem og kalder ham langsom og svag forsvarsmæssig overblik. Men derfor kan han jo godt passe i Brøndby. Synes umiddelbart det lyder lidt dyrt for en som ikke kan komme på holdet i Coventry.
Og flere lovpriser ham og mener han skulle have været på det skotske landshold:
I think he’s a cracking defender, but I’m uselessly biased because he plays for the EFL team I support. He started out in the Spurs youth system, ended up at Bologna via the Canadian league (cracking detour). Coventry had him on a season-long loan last year and he was one of the first signings we made in the Summer, much to the fans’ approval. Cov have had a bit of a shaky start to the season and he’s already been responsible for keeping the goals against tally lower than it could’ve easily been. He’s still reasonably young but quick, not shy in a tackle and not easy to bully off the ball. Would love to see him called up for Scotland.Ligesom Tipsbladet gennem deres analysepartner, Opta, også har gode ting at sige om ham:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/broendby-scoop-han-minder-om-virgil-van-dijkJeg aner det ikke. Har aldrig set ham spille. End ikke hørt om ham indtil for en time siden, men det er nu meget sjovt som - oftes andre klubbers, fans altid kan finde et narrativ der passer ind i deres verdensbillede. Nemlig at det er et håbløst køb der aldrig får succes.
I øvrigt værd at bemærke at han har 48 kampe for Coventry. 33 kampe for como i serie B og 15 kampe for Bologna i Serie A, ligesom han har 24 ungdomslandskampe for England. Lidt kan han nok.