Klart én af de bedste angribere i Danmark i de sidste mange år, men nøj hvor han pissede sin karriere væk med dårlige beslutninger. At slutte tidligt tror jeg ikke var én af dem. Hvis han ikke kunne spille sig på FCKs hold, hvor skulle han så have spillet efterfølgende?
Snak
Bendtner fortryder for tidligt karrierestop
I dag 12:12
Nicklas Bendtner mener, at han stoppede sin karriere for tidligt. Det fortryder han i dag, udtaler han til TV 2 Sport.
Læs hele nyheden her
I dag 12:21
Det var ikke det tidlige karriere stop som var problemet, men hvordan du (ikke) forvaltede dit talent. Da du ikke var god nok til Arsenal skulle du have søgt mod mindre klubber og ikke Juventus. Ærgerligt, men tak for de mange fine præstationer på landsholdet!
Manchester United siden 92, GF siden 96. 50+1 er vejen frem.
I dag 12:21
Bendtner, Bendtner, Bendtner..du stoppede slet ikke for tidligt og den lille kommentar du kom med om at du var skuffet over ikke at få tilbudt en trænerrolle i FCK da du stoppede, viser bare hvor desillusioneret du er. Du var en ok angriber..punktum.
RedigeretI dag 12:29
Bendtner virkede ikke rigtig til at være fit til sidst. Ikke at han ikke var i form, men han virkede til at slæbe rundt på nogle fysiske skavanker, som bestemt ikke hjalp ham, eftersom han blev ældre som fodboldspiller. På den baggrund virkede det til at være et fair tidspunkt at trække stikket, omend jeg da havde undt ham at fortsætte og få noget succes andetsteds - i sine bedste dage var han virkelig, virkelig god, det ved alle.
If I had the wings of a sparrow...
If I had the arse of a crow...
I'd fly over Pride Park tomorrow...
and shit on the bastards below!
I dag 12:31
Jeg tror heller ikke han nogensinde var kommet i gang igen, for hele hans karriere har jo været plaget af hans manglende disciplin og store ego. Sjældent har en spiller været så elendig på det personlige plan at det koster så meget på banen.
I dag 12:45
Det er ikke karrierestoppet som Bendtner skal fortryde. Men derimod hans forkerte valg, hans misbrug af et stort talent. Med den rigtige mentalitet havde Bendtner været verdensklasse, men han troede at han var så god, at han sagtens kunne gå i byen dagen før kamp, og iøvrigt ikke træne helt så hårdt som andre. Forestil jer Bendtner med Haalands disciplin… Danmark er gået glip af en top top-angriber (det var han dog i perioder), og Bendtner selv kan se tilbage på en karriere som ude i verden kun huskes for de forkerte ting. Ærgerligt!
RedigeretI dag 12:48
Fortrydelsen bør snarere ligge i hans karriereforvaltning - for så vidt gennem hele hans karriere men særligt - fra han var 26-27 til han var 30.
At han stoppede fordi han ikke fik tilbud han fandt interessante efter FCK er fair nok, men grunden til at de udeblev er jo resultatet af flere års misligholdelse af sin karriere. Havde han stillet skarpt bare fra han var 26-27 år tror jeg på at han havde talent nok til at de kunne have ført til andet og bedre end Rosenborg og FCK. Det kunne i hvert fald have udskudt de år en smule.
Han var afgjort og med længder, den mest talentfulde danske angriber i sin generation. Jeg tror ikke Jon Dahl og hvad de ellers hedder ville være nået ret langt, hvis de havde været lige så selvdestruktive overfor deres profession som Bendtner var. At han kom så langt som han trods alt gjorde, på trods af at han nærmest aktivt modarbejdede sig selv hele vejen, viser hvor stort et talent han reelt besad.
Jeg tror så dog heller ikke at man skal forklejne at netop hans “no fucks given”-attitude og ekstreme selvtillid var en stor del af hvad der gjorde ham så god, men også hvad der gjorde at han brændte ud tidligt. Man kunne med andre ord nok ikke få det ene uden det andet.
At han stoppede fordi han ikke fik tilbud han fandt interessante efter FCK er fair nok, men grunden til at de udeblev er jo resultatet af flere års misligholdelse af sin karriere. Havde han stillet skarpt bare fra han var 26-27 år tror jeg på at han havde talent nok til at de kunne have ført til andet og bedre end Rosenborg og FCK. Det kunne i hvert fald have udskudt de år en smule.
Han var afgjort og med længder, den mest talentfulde danske angriber i sin generation. Jeg tror ikke Jon Dahl og hvad de ellers hedder ville være nået ret langt, hvis de havde været lige så selvdestruktive overfor deres profession som Bendtner var. At han kom så langt som han trods alt gjorde, på trods af at han nærmest aktivt modarbejdede sig selv hele vejen, viser hvor stort et talent han reelt besad.
Jeg tror så dog heller ikke at man skal forklejne at netop hans “no fucks given”-attitude og ekstreme selvtillid var en stor del af hvad der gjorde ham så god, men også hvad der gjorde at han brændte ud tidligt. Man kunne med andre ord nok ikke få det ene uden det andet.
RedigeretI dag 12:55
31 år er da også en tidlig pensionsalder for en fodboldspiller. Det tænkte jeg også dengang.
Bendtner beviste flere gange i sin karriere, at han kunne gå fra middelmådighed til højt niveau på forholdsvis kort tid. Selv i de perioder hvor det gik værst, og mange havde dømt ham ude, kunne han hive en pludselig pragtkamp eller stime op af hatten. De to mål han kom ind fra bænken og scorede i de døende minutter mod Italien var hverken held eller tilfældighed, det var mål af høj klasse. Og det var heller ikke tilfældigt at han dominerede Tippeligaen fra den ene dag til den anden.
Det var ærgerligt at det ikke gik i FCK. Men det er også ærgerligt, at han ikke forsøgte sig en gang mere. Hans karriere er en lang række af dårlige beslutninger med enkelte rigtige imellem. At stoppe var ikke en af de sidstnævnte.
Bendtner beviste flere gange i sin karriere, at han kunne gå fra middelmådighed til højt niveau på forholdsvis kort tid. Selv i de perioder hvor det gik værst, og mange havde dømt ham ude, kunne han hive en pludselig pragtkamp eller stime op af hatten. De to mål han kom ind fra bænken og scorede i de døende minutter mod Italien var hverken held eller tilfældighed, det var mål af høj klasse. Og det var heller ikke tilfældigt at han dominerede Tippeligaen fra den ene dag til den anden.
Det var ærgerligt at det ikke gik i FCK. Men det er også ærgerligt, at han ikke forsøgte sig en gang mere. Hans karriere er en lang række af dårlige beslutninger med enkelte rigtige imellem. At stoppe var ikke en af de sidstnævnte.
"... once more it's all about defeating our own demons. Always with the demons. Tottenham's greatest adversary is Tottenham."
RedigeretI dag 13:05
Danmark gik ikke glip af noget, Bendtner leverede altid på landsholdet, selv de sidste år hvor han var stiv og langsom leverede han...Bendtner selv er dog gået glip af en del og må stå tilbage med en what if følelse...Mon ikke manden mangler penge? Troede det var derfor han sagde ja til alt det latterlige reality tv.