Steve:
Dine eksempler ville give fin mening hvis AGF ikke havde fået et straffe mod Brøndby hvor Pentz redder og Bishoff (mener jeg) rammer den med armen bagefter. Der er det vel også en defelection fra en medspiller og ikke et skud.
I dag står Bishoff med armen helt stille i en stillig, der i mine øjne er naturlig efter en positionskamp med en modspiller. Ingen bevægelse af armen og skuddet sendes afsted højest 1 meter væk fra ham. Man kan jo ikke engang nå at se om den har kurs mod mål eller hjørneflaget..
Det er ikke dit indlæg, jeg kritiserer! Jeg savner bare lidt en linje. I øvrigt også i Mads Bech situationen hvor Lopez fik rødt men det ikke giver rødt i dag
Snak
man 4. nov 2024
FCMs straffe er helt væk. Sådan skal det ikke være. Bolden sparkes fra halvanden meter hårdt ind på hans hånd. Påskudt kaldte vi det i gamle dage.
Vejle Boldklub
man 4. nov 2024
Er helt på linje med Kvistgaarden og Jesper Sørensen. Det er blevet et problem i ligaen, at ingen længere kender reglerne og ved hvad man må og ikke må. Altså udover dommerne som dømmer… Fodboldloven er simpelthen blevet for teknisk og nørdet, når hverken aktørerne på banen eller os hjemme i stuerne, som ser 5 kampe ugentligt, forstår hvordan reglerne hænger sammen. Jeg har et indtryk af at man dyrker dommergerningen som en slags sport i sporten, hvor man hele tiden tilføjer små teknikaliteter, som ingen almindelige fodboldfans eller spillere forstår, hvis ikke man sidder og nærstuderer lovbogen hele tiden. Fodbold skal være et forholdsvis simpelt spil, som er til at forstå for den almene seer. Når der er et hands kald i dag, sidder man som fan bare og holder vejret og håber at den ikke bliver dømt i den her weekend, selvom den gjorde i forrige. Jeg ser ingen rød tråd i det de danske dommere foretager sig og det er ødelæggende for oplevelsen.
Redigeretman 4. nov 2024
@Steve, så tag lige et kig på agf kampen og det straffespark der blev "begået" der.
Redigeretman 4. nov 2024
Jeg kunne virkelig godt tænke mig en hel udsendelse, hvor handsreglerne sådan helt generelt blev gennemgået med eksempler og forklaringer på hvorfor, der dømmes som der gør i kampe fra denne og sidste sæson.
Der vil altid være diskussioner og uenighed om enkelte dommerkendelser blandt især tilhængere af de forskellige hold.
Men lige omkring handsreglerne og hvornår der er straffe er der så stor forvirring. Når selv aktørerne - altså dem, der lever af det her - ikke forstår reglerne eller kan gennemskue den linje, der måtte være, hvis der er en, så er der altså virkelig noget galt.
Der vil altid være diskussioner og uenighed om enkelte dommerkendelser blandt især tilhængere af de forskellige hold.
Men lige omkring handsreglerne og hvornår der er straffe er der så stor forvirring. Når selv aktørerne - altså dem, der lever af det her - ikke forstår reglerne eller kan gennemskue den linje, der måtte være, hvis der er en, så er der altså virkelig noget galt.
Supra societatem Nemo - Brøndby IF - siden 1986/87.
Jeg husker dengang Brøndbyfans ikke hatede på egne spillere og havde fokus på klubben frem for fokus på had til andre klubber....
man 4. nov 2024
Ja, det ville være lækkert med et indslag efter hver superliga runde med en gennemgang af de forskellige VAR situationer. Ellers er bedste mulighed lige nu jo nok sådan nogen som Benjamin Leander på twitter.
man 4. nov 2024
Der er jo programmet VAR-rummet tror jeg det hedder på en af kanalerne. Det er ret godt, og jeg synes det er super, som det er skruet sammen.
Men det skulle være en egentlig gennemgang af de her handsregler, og en forklaring på hvorfor der i de forskellige tilfælde dømmes eller ikke dømmes for hands.
Vi sidder jo fans, trænere og spillere fra alle klubber og er i vildrede. Og fordi ingen forstår den linje eller mangel på samme, der er, så er der åbent for en ladeport af frustrationer.
Men det skulle være en egentlig gennemgang af de her handsregler, og en forklaring på hvorfor der i de forskellige tilfælde dømmes eller ikke dømmes for hands.
Vi sidder jo fans, trænere og spillere fra alle klubber og er i vildrede. Og fordi ingen forstår den linje eller mangel på samme, der er, så er der åbent for en ladeport af frustrationer.
Supra societatem Nemo - Brøndby IF - siden 1986/87.
Jeg husker dengang Brøndbyfans ikke hatede på egne spillere og havde fokus på klubben frem for fokus på had til andre klubber....
man 4. nov 2024
AGF skulke dermed aldrig have haft straffe da den kom fra deflection fra Pentz…Brøndby er blevet dømt hårdt i begge felter må man sige.
Redigeretman 4. nov 2024
Uanset hvad reglerne er, så skal vi væk fra de mange hands-straffespark.
Vi havde jo også en meget lignende situation til EM med Andersen, så hvis det er de regler man går efter, kan den selvfølgelig godt dømmes.
Men jeg mener at med mindre modspilleren helt bevidst blokerer bolden med med armen eller løber rundt med dem over hovedet, så skal der ikke være straffe i den slags situationer.
På billederne fra VAR virkede det også kun til at det var få millisekunder der blev gennemgået. Så hvis dommeren rent faktisk fik set hele sekvensen, burde han kunne vurdere, at det var en ren tilfældighed.
Naturlig har bare fået en absurd betydning i fodbold.
Alternativet er jo at de forsvarende spillere skal løbe rundt med armene på ryggen, hvilket umuligt kan kaldes "naturligt".
Vi havde jo også en meget lignende situation til EM med Andersen, så hvis det er de regler man går efter, kan den selvfølgelig godt dømmes.
Men jeg mener at med mindre modspilleren helt bevidst blokerer bolden med med armen eller løber rundt med dem over hovedet, så skal der ikke være straffe i den slags situationer.
På billederne fra VAR virkede det også kun til at det var få millisekunder der blev gennemgået. Så hvis dommeren rent faktisk fik set hele sekvensen, burde han kunne vurdere, at det var en ren tilfældighed.
Naturlig har bare fået en absurd betydning i fodbold.
Alternativet er jo at de forsvarende spillere skal løbe rundt med armene på ryggen, hvilket umuligt kan kaldes "naturligt".