Er det stadig 6.4 så?
Ja, der er ingen af principperne som strider mod 6.4, de presser sådan set alle sammen på for at når hen imod at overholde strategien.
Men der er jo som bekendt forskel på at sætte nogle mål og så overholde dem, det er jo ikke sådan at der ikke allerede var nogle mål som man på ingen måde overholdte sidste sæson.
Jeg tror jeg stort set har forsvaret samtlige af de brud på Strategi 6.4 der har været fortaget siden lanceringen som handlinger der isoleret set giver mening, men det ændre selvfølgelig ikke ved at jeg så også samtidig har påpeget en del gange hvor de netop har fraveget strategien.
Og jeg forstiller lidt at det nok bliver noget af det samme i fremtiden fsv angår de her mål, f.eks. når Brøndby ender med at hente en god udlænding selvom de har for mange ikke nordiske spiller i truppen i forvejen etc. etc.
En stor del af det er nok meget nem at opnå. Man kan jo bare fylde unge spillere op i yderkanten af truppen indtil man har opnået en trup med tilstrækkelige lave gennemstnitsalder og danske spillere.
A truppen er vel de 25 spillere som er registret hersom jf. DBUs regelsæt. Så man kan ikke bare ´fylde op´. Men altså der er ikke tale om en gennemsnitsalder på startsopstillingen eller kamptruppen, der er tale om gennemsnitsalderen på hele truppen så de yderste mandater tæller i sagens natur også med, og at ikke kommer over 25 er ikke forbandet svært, det overholder Brøndby sådan set allerede på nuværende tidspunkt så den er ret gratis.
Målene er i øvrigt heller ikke forbandet meget mere ambitøse end at vi også kan være med på sådan noget som spilletid til egen avl spillere etc. det er bare lanceret med den sædvanelig subtile Brøndby stil som vi kender så godt.