Snak

Mere indhold efter annoncen

Brøndby vil satse stort på egne talenter

tors 14. apr 2016
Brøndby vil i sin nye vision 6.4 satse større på klubbens egne talenter i takt med, at transferbudgettet skal skæres ned.

Læs hele nyheden her
Er det bare mig der får det der Deja Vù?
Silkeborg IF
Dén sang har vi hørt før, BIF...
Det var det jeg håbede at de ville holde fast i da de meldte ud sidst.
Der er løbet meget vand i åen siden.
Desværre.
Ja om igen. Giver det salg af sæsonkort eller andet op til den nye sæson hvert år?
Sludder at sige det er de bedste der smutter som 17 årig? De andre e vel også gode men måske ikke i de store klubbers stil...
Samme ævl hver gang
Man bygger ikke en stor klub på egne talenter når det er fuldstændig umuligt at konkurrere med de store hold.

Brøndby IF - FC Barcelona
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Igen nu ?
Sludder at sige det er de bedste der smutter som 17 årig? De andre e vel også gode men måske ikke i de store klubbers stil...

Han siger ikke, at de andre ikke er gode, men bare, at de bedste ryger, hvilket ikke er forkert. Nicolai Laursen, Højbjerg, Vestergaard, AC, Boilesen, Markus Bay, foruden Patrick Olsen, som også var regnet blandt de bedste i sin årgang - og jeg har muligvis glemt nogle - er jo bare eksempler, der understøtter Bech´s udsagn. Af de allerstørste talenter, er det vel næsten kun Durmisi, man har formået at holde på og bringe op på førsteholdet.
Ja, det er gammelt vil på nye flasker, men håber bare på man ikke hælder vinen direkte i kloakken efter 1 år som sidst.

Derfor er den kommende aktie emission meget relevant. Hvilke nye "ejere" kommer ind.
Jeg siger jo bare min mening
Hvis det her mest er en erkendelse af, at ekstremt løntunge ´over the hill´ folk som Boularouz, Agger, Elmander, Kahlenberg m.fl. ikke hører til hverdagen i Bif fremover, er det jo yderst fornuftigt - og ikke nødvendigvis noget, der udelukker top-tre pladser.

Rigtig, rigtig mange af de millioner, der er røget den vej de senere år burde være brugt bedre.

Men der ud over er det ikke sikkert, at ´egen avl´ er vejen tilbage til et bare nogenlunde europæisk niveau for dansk fodbold.
Et eller andet sted sidder Thomas Frank og tænker "okay, så NU forstsætter vi det job jeg egentlig var hyret til?"

Når dét er sagt ønsker jeg Brøndby alt muligt held og lykke med dette projekt. Det er måske ikke det fansene vil høre, men det er min vurdering at Brøndby havde været en sundere klub hvis de havde gået denne rute for 5 år siden.
Annonce