Snak

Mere indhold efter annoncen
Mads Glenn, du er helt velkommen til at oprette en bold bruger for at komme af med dine synspunkter.


Præcis. Hvor er det dog uprofessionelt at en journalist - der skal være objektiv, kommer med egne subjektive holdninger i sine artikler. Kan bold.dk virkelig acceptere det?

I øvrigt fuldstændig enig i hans synspunkter. Det er en forfærdelig omgang fodbold Brøndby spiller pt, og jeg havde personligt forventet meget, meget mere. Jeg har stadig kæmpe tiltro til Schmedes, Cooper og de spillere de har hentet, men de skal også til at vise det hvis de ikke skal ende som (endnu) en parentes i Brøndbys historie.

Brøndby har den dyreste trup i klubbens historie og det største assistenttræner-setup nogensinde – og alligevel er offensiven gået fra pivringe til bare ringe. Det er ganske enkelt ikke godt nok.
Håber FCM giver dem en fodbold lektion i sidste runde
FC Midtjylland <3
Dead man walking
Det er jo helt vanvittigt at Brøndby ligger nr. 3, at Sønderjyske har samme antal point, at FCK (skulle de komme med i mesterskabsspillet) har mulighed for medaljer og at AGF ligger nr. 1. Nogle af tingene var ret forudsigelige, primært FCKs nedtur. Men vi har altså at gøre med en liga, som er helt i knæ, og som ser værre ud end den har gjort længe. Ikke fordi Brøndby og FCK ikke er sprudlende, men også fordi Brøndby og FCK ikke er sprudlende. Måske man lever i fortiden hvis man synes, at de har leveret det mest seværdige fodbold? Men det er vel ikke rigtig til diskussion.
Vi ved at AGF er en døgnflue og at Viborg, FCN og Sønderjyske formentlig ikke gør noget godt for Danmark i Europa. Jeg synes det er lidt trist at følge den nedadgående kurve i ligaen.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Men vi har altså at gøre med en liga, som er helt i knæ, og som ser værre ud end den har gjort længe.


Det er jeg så dybt uenig i. Jeg vil jo netop mene, at den er stærkere end nogensinde. Før i tiden havde FCK med stor garanti vundet ligaen med det spillermateriale, de har i dag, men fordi AGF er blevet bedre, og mange af sub-top-holdene er det samme, så går den ikke længere. Derudover har man et hold som FCM, der ligner et historisk stærkt Superliga-hold i mine øjne, så jeg kan slet ikke følge, at ligaen ser værre ud, end den har gjort længe.
Hvor er det dog uprofessionelt at en journalist - der skal være objektiv, kommer med egne subjektive holdninger i sine artikler


I den sjove ende, så er det jo faktisk objektivt: alle kan se det.

XG 0,74 - 2 skúd på mål - nul store chancer.
Før i tiden havde FCK med stor garanti vundet ligaen med det spillermateriale

Spillermaterialet i dag er bedre end til en 7. plads, men på ingen måde godt nok til at vinde ligaen. Du har et hold som AGF der nyder godt af det dalende niveau, og FCM (som er historisk stærke ?) fører ikke engang ligaen.
Det er indiskutabelt at både FCK og Brøndby underpræsterer. Så har man Sønderjyske som gør det flot, men end ikke FCN, Viborg som vel regnes for sub-top og de resterende klubber ser særlig gode ud, hverken i tabellen eller i deres spil.
Spillermaterialet i dag er bedre end til en 7. plads, men på ingen måde godt nok til at vinde ligaen. Du har et hold som AGF der nyder godt af det dalende niveau, og FCM (som er historisk stærke ?) fører ikke engang ligaen.
Det er indiskutabelt at både FCK og Brøndby underpræsterer. Så har man Sønderjyske som gør det flot, men end ikke FCN, Viborg som vel regnes for sub-top og de resterende klubber ser særlig gode ud, hverken i tabellen eller i deres spil.


Det du skal huske på med FCM er, at de har den ene fod i Pokalfinalen og også har haft en rigtig flot Europæisk kampagne, mens de godt nok ikke fører Superligaen, men stadig er med helt i toppen og er stort set samtlige fans og eksperters favoritter til at vinde mesterskabet. Så ja, jeg husker ikke et lige så stærkt FCM-hold siden Igboun, Hassan, Sisto, Sviatchenko, Duncan, Sparv, Poulsen, Olsson osv i 14/15 sæsonen, tror jeg, det må have været. I forhold til sup-top-klubberne, så har Viborg da et yderst fint hold, og de har sammen med FCN en rigtig god mulighed hver især for at ende i top-6, hvorfor jeg endnu engang er uenig i, at de ikke skulle se gode ud, selvom et hold som FCN da har set bedre dage.
@Skaruha

Det er jeg så dybt uenig i. Jeg vil jo netop mene, at den er stærkere end nogensinde. Før i tiden havde FCK med stor garanti vundet ligaen med det spillermateriale, de har i dag, men fordi AGF er blevet bedre, og mange af sub-top-holdene er det samme, så går den ikke længere. Derudover har man et hold som FCM, der ligner et historisk stærkt Superliga-hold i mine øjne, så jeg kan slet ikke følge, at ligaen ser værre ud, end den har gjort længe.


Helt enig. Der er ikke rigtig noget, der underbygger, at ligaen skulle være blevet dårligere for nylig. Danmark har sin bedste sæson i Europa længe og ligger pt. nr. 13 på landekoefficientlisten. Så højt har vi ikke været siden 2020.

Jeg synes da netop, det siger meget positivt om ligaen, at et kriseramt FCK-hold stadig skraber fornuftige point i Champions League, og at et FCM-hold på andenpladsen i Superligaen slår dansk koefficientpointrekord i Europa. Det må jo give forhåbninger om, at også AGF kan gøre væsen af sig til sommer, når de skal spille europæisk.

Dertil køber og sælger danske klubber spillere for beløb, som de måber over i Norge og Sverige.

Mindre klubber som Fredericia kommer op og tager imod udfordringen, udvider stadion for at efterleve kravene. AGF bygger nyt stadion. OB laver en gennemgribende fornyelse af deres.

Alt i alt går det vel rigtig fint for dansk klubfodbold? Vi kunne så overveje, om ikke det snart var på tide at udvide Superligaen til 16 hold, så vi kan blive fri for slutspil og få samlet klubber som AaB og Esbjerg op igen.
Midtjylland!
Annonce