Altså vi kan godt blive enige om at Spanien ikke får problemer med at gå videre fra gruppespillet til EM. Ikke?
Spørgsmålet er så hvad der sker bagefter. Som jeg ser det, bliver det afgørende hvem Spanien møder. Hvis Spanien møder en hold, der har lært at spille mod dem, så er Spaniens kvalitet dalet en smule siden VM, efter min mening. Jeg ser ikke Xavi og Iniesta som værende lige så stærke som sidste år og årene før. Silva er selvfølgelig en "ny" gevinst, hvis man spiller med ham i stedet for Torres, der reelt set kun har haft to og en halv god sæson i sit liv.
Jeg tror Spanien vinder EM, men det bliver sværere end de tidligere turneringer, som faktisk lignede walkovers hvor man kun spillede useriøst i de kampe, man kunne tillade sig det.