Snak

Mere indhold efter annoncen

Dommer forklarer Randers-straffe: Ikke en kort kontakt

søn 3. aug 23:14

Randers fik tilkendt et meget omdiskuteret straffespark i kampen mod Silkeborg, og dommer Jonas Hansen forklarer her sin beslutning til TV 2 Sport. 



Læs hele nyheden her
Jeg var kritisk i en anden tråd: lad nu bare være med at holde/hive i spillere...

Det var på et generelt plan. Efter at have set denne situation, må jeg indrømme at det er et forfærdeligt dømt straffe og en forfærdelig, ødelæggende brug af VAR. Ja, vi er helt deroppe. Vi er i et "skær armene af" territorie her. Håbløst.

Hvis dommerne vil bevare VAR, så skal de sateme også bruge det ordentligt. Hvis de vil af med det, så er dette måden at gøre det på...
Huskede man at spørge til, hvorfor de dømte offside på et helt regulært mål? Og hvorfor de efterfølgende ikke vil frigive VAR-billederne?
Han holder ham omkring halsen... Jeg synes nu at den er god nok...

Havde det nu været lidt trøjeriv (som jo desværre ses på de fleste i feltet), så havde den været tynd - men det er altså en arm omkring halsen - og der skal armen ikke være....
Man Utd og OB...... I den rækkefølge!
Enig. Der er selvfølgelig straffe.

Havde man revet en anden spiller rundt på den måde uden for feltet, havde der jo været frispark.
Så kunne man dømme henholdsvis frispark eller straffe ved hvert hjørnespark. Det straffe stinker langt væk af en giga. dommerfejl. Helt åbenlyst og lodret misbrug af VAR bliver det ved SIF’s såkaldte offside mål:
Huskede man at spørge til, hvorfor de dømte offside på et helt regulært mål? Og hvorfor de efterfølgende ikke vil frigive VAR-billederne?

Spot on’!
VAR viser ikke stregen på offside efterfølgende, fordi de ikke kan bevise at der er offside. Det er kampsggørende og derfor på det skammeligste misbrug af VAR. En gennemført elendig præstation af dommer og VAR-klovnebussen.
Hyldest til I.C. Ravn, Godtfred Brøchner og Søren Høegh anno 1917
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det er piv korrupt de vil ikke frigive VAR fordi de er betalt
Og sådan er vi så forskellige. Klart straffe, når han holdes om halsen. Og også off-side, men den er langt mere diskutabel. Dommeren leverede efter min ringe opfattelse en hæderlig indsats på svære situationer.
Randers - Da Freja og Erik Sørensen spillede!
Når Silkeborg spilleren har armen omkring Randers spilleren er der da selvfølgelig straffespark, længere er den ikke. Så kan der skriges højt om at det ikke dømmes hver gang, hvilket det selvfølgelig da også skal
Springer
- Jeg synes ikke det er værd at diskutere om man synes der er straffe eller ej.

Problemet er at denne type forseelse under normale omstændigheder aldrig giver straffe og at det er en situation der opstår ofte inde i feltet. Når dommeren så fløjter for det: 1 / 100 gange. Så opstår der en enorm uretfærdighed. Der skal strømlines hvad man fløjter for. Det er det samme med hands, det er ofte et lotteri, hvor der er nogle kringlede og tilmed fjollede regler, der ofte kan blive kampafgørende. Det klæder ikke sporten.

Og man har stadig ikke set video-materiale, der bekræfter off-side ved målet. Tværtimod er det yderst tvivlsomt om ikke Randers venstreback ikke har foden ret langt tilbage i forhold til JMGs skulder. At man ikke vil udlevere stregen man har tegnet gør jo bare at det hele kommer til at virke enormt suspekt. Især efter en all-round forfærdelig dommer/VAR-indsats.

Alt-i-alt står vi tilbage med en kamp der bliver afgjort i en toilet-vogn ude bag stadion og ikke inde på selve grønsværen og det er forfærdeligt og ødelæggende for sporten at VAR skal blande sig i noget, som normalt aldrig giver straffe og i et mål som ingen stadig ved om er onside eller offside. Helt horribelt.
Boycott Benjamin Boycott. SIF: Elendige siden Trivela Group
Det er simpelthen utroligt at diskutere om der er straffespark eller ej, for selvfølgelig er der da straffe. Hvornår må man ha armen omkring halsen på en spiller uden at det skal dømmes. Havde det været nede i Randers straffespark feltet, havde Silkeborgs fan helt sikkert også sagt der var straffe
Springer
Annonce