Selvfølgelig er der straffe. Det hovedgreb var ikke alm gensidig riv og hold som det sammenlignes med. Dommeren redegør jo klart for hans disposition og det er ikke sidste gang denne sæson det bliver dømt.
Snak
man 4. aug 07:45
Problemet er jo, at den slags ting sker ved hvert eneste hjørnespark/frispark, men kun bliver fløjtet en ud af 1000 gange. Næste weekend bliver de så ikke dømt pga det er SOFT kontakt eller andre undskyldninger.
Det er manglen på linie i kendelserne der er frustrerende!
Det er manglen på linie i kendelserne der er frustrerende!
Wine for my men - we ride at Dawn.
man 4. aug 07:53
Jeg synes det er klædeligt at dommeren kommer med en forklaring på hvorfor der er straffe, og som også giver rimelig god mening. Men jeg er også enig i, at straffet er tyndt, fordi der ikke dømmes straffespark i næsten alle lignende situationer.
Helt generelt så jeg gerne man lavede fodboldreglerne om (tolkningen af disse) så det gav frispark/straffespark hver gang man hiver modstanderen i trøjen og modstanderen intet forkert gør til gengæld. (evt. mere end blot en helt kort kontakt). Det vil give "tons vis" at straffespark lige nu, men da det at hive i trøjen er en 100 % bevist handling vil man hurtigt kunne pille det ud af spillet. ("hands" regler, skub og specielt løftede arme i hovedstødsdueller er efter min mening sværere at lave 100 % faste regler for, da meget er tolkning).
Helt generelt så jeg gerne man lavede fodboldreglerne om (tolkningen af disse) så det gav frispark/straffespark hver gang man hiver modstanderen i trøjen og modstanderen intet forkert gør til gengæld. (evt. mere end blot en helt kort kontakt). Det vil give "tons vis" at straffespark lige nu, men da det at hive i trøjen er en 100 % bevist handling vil man hurtigt kunne pille det ud af spillet. ("hands" regler, skub og specielt løftede arme i hovedstødsdueller er efter min mening sværere at lave 100 % faste regler for, da meget er tolkning).
man 4. aug 08:28
Tak for forklaringen fra dommeren. Det er altid klædeligt, når de stiller op og forklarer VAR-kendelser, de har haft god tid til at vurdere.
Synes dog, det er dybt problematisk, at VAR intervenerer her, når de i alle andre kampe lader det passere. Det er uretfærdigt. Om uretfærdigheden sker her eller i de 99 af 100 andre hjørnesparkssituationer, hvor der ikke intervenes ved lignende forseelser, kan diskuteres.
Offsiden kan jeg ikke hidse mig op over. Der dømmes umiddelbart offside i situationen, og det er altså op til VAR at bevise, at der IKKE er offside, hvis de skal blande sig. Vi ser ingen billeder, der med klar tydelighed viser, at der ikke er offside. Jeg synes umiddelbart mest, det ligner, at Gammelby er offside. Dommerne har dog utvivlsomt bedre værktøjer, og jeg vil gerne kritisere de ansvarlige (dommere eller TV) for ikke at dele billeder af analysen.
Synes dog, det er dybt problematisk, at VAR intervenerer her, når de i alle andre kampe lader det passere. Det er uretfærdigt. Om uretfærdigheden sker her eller i de 99 af 100 andre hjørnesparkssituationer, hvor der ikke intervenes ved lignende forseelser, kan diskuteres.
Offsiden kan jeg ikke hidse mig op over. Der dømmes umiddelbart offside i situationen, og det er altså op til VAR at bevise, at der IKKE er offside, hvis de skal blande sig. Vi ser ingen billeder, der med klar tydelighed viser, at der ikke er offside. Jeg synes umiddelbart mest, det ligner, at Gammelby er offside. Dommerne har dog utvivlsomt bedre værktøjer, og jeg vil gerne kritisere de ansvarlige (dommere eller TV) for ikke at dele billeder af analysen.
man 4. aug 08:29
Altså jonas Hansen er pinligt som dommer, enten dømmer han dette straffe samt flere på de efterfølgende hjørnespark hvor holdeforseelserne er over endnu længere tid, ellers dømmer han intet.
Uanset hvilket system offsiden lægges ind i, så er der IKKE offside.
Uanset hvilket system offsiden lægges ind i, så er der IKKE offside.
man 4. aug 09:06
Har nu set den på TV, ærgerligt den dømmes. AGF fik et lignende mod os sidste runde, ærgerligt den blev dømt. Det er ikke godt for fodbolden.
Ang, offside har vi ingen chance på TV, pga skævt kamarastilling, at se om det er offside. Men var der vel, ellers havde de ikke ladet den stå fast. Modsat var det ikke tydeligt, at det var en åbenlys fejl af linjedommeren. So vel ok.
Inden I tuder mere i Silkeborg, lyder agfsk, så den største, måske eneste, fejl, er at jeres nummer 18 ikke blev sendt i bad lige før pausen. Men det har I glemt i jeres tårer.. Kom videre, det gjorde vi sidste uge,, Der vil komme flere fejl, så lad århusianerne tude.
Ang, offside har vi ingen chance på TV, pga skævt kamarastilling, at se om det er offside. Men var der vel, ellers havde de ikke ladet den stå fast. Modsat var det ikke tydeligt, at det var en åbenlys fejl af linjedommeren. So vel ok.
Inden I tuder mere i Silkeborg, lyder agfsk, så den største, måske eneste, fejl, er at jeres nummer 18 ikke blev sendt i bad lige før pausen. Men det har I glemt i jeres tårer.. Kom videre, det gjorde vi sidste uge,, Der vil komme flere fejl, så lad århusianerne tude.
man 4. aug 10:14
selvom der er kontakt, syntes jeg nu det er tydeligt, at det er dammers der fremprovokerer situationen og smider sig.
Som andre også er inde på, så skal denne type forseelse være langt alvorligere, hvis det skal give straffe - ellers bliver al kontakt i forbindelse med dødbolde i feltet et utåleligt gråområde, hvor spillerne er prisgivet VAR-dommernes lup på dagen. Der vil næsten altid være mulighed for at fløjte straffe ved dødbolde i feltet - det er bare et spørgsmål om VAR-dommeren ønsker at finde kontakten.
Et af argumenterne for VAR er at man vil modvirke matchfixing - jeg syntes det er blevet nemmere end nogensinde for en VAR-dommer at påvirke resultatet, for der er mange situationer i en kamp, der kan dømmes (men som regel ikke er blevet det)
Som andre også er inde på, så skal denne type forseelse være langt alvorligere, hvis det skal give straffe - ellers bliver al kontakt i forbindelse med dødbolde i feltet et utåleligt gråområde, hvor spillerne er prisgivet VAR-dommernes lup på dagen. Der vil næsten altid være mulighed for at fløjte straffe ved dødbolde i feltet - det er bare et spørgsmål om VAR-dommeren ønsker at finde kontakten.
Et af argumenterne for VAR er at man vil modvirke matchfixing - jeg syntes det er blevet nemmere end nogensinde for en VAR-dommer at påvirke resultatet, for der er mange situationer i en kamp, der kan dømmes (men som regel ikke er blevet det)
man 4. aug 11:05
Om der er straffe eller ej, så syntes jeg spørgsmålet må være, Jonas Hansen dømmer frispark til Silkeborg, er den kendelse så forkert, at WAR skal gå ind og blande sig, skulle WAR ikke kun hjælpe ed klar og tydelige fejl. Problemet med WAR er at det ikke retter klar og tydelige fejl, det giver dommer en specifik hændelse, men man kigger aldrig på, om den kendelse dommer på banen er kommet, måske også kunne ære rigtig.
Og hvorfor skal de dommer overhovedet ud at se de billeder, de ændre jo altid kendelsen alligevel,
Og hvorfor skal de dommer overhovedet ud at se de billeder, de ændre jo altid kendelsen alligevel,
man 4. aug 11:12
Johansen forklarer/fortæller, at præcis den situation der dømmes straffe på, er blevet grundigt instrueret til samtlige klubber inden sæsonstart. Så alle de bortforklaringer osv. Er værdiløse, for han dømmer fuldstændigt korrekt. At han så forsømmer at smide Montana ud senere, er så en helt anden sag. Og så kunne Larsen også have modtaget en udvisning og straffespark, i samme situation som den der førte til straffe, for Larsen smasker to hænder i hovedet på Toure, og Larsen ramte ikke bolden. Så rent faktisk skal sif være glade for ikke at skulle spille hele anden halveg med 9 mand.
man 4. aug 15:37
Dagenesskum, så dammers får simphelthen ført montanos arme rundt om ham uden selv at bruge sine arme. Come on kig billederne den er tydelig og er efter bogen til straffe. Forskellen på den her hændelse og de fleste andre dueller er, 2 hænder, slynggreb og længevarende greb. Jeg ville 100% føle som dig hvis det var mit hold som det var sket for, men det er jo fordi man af farvet af klubtilhør