bustybimmer var vist både fuld og bitter i går aftes. Det forstår man godt, når ens klub lige har fået røvfuld.
Snak
lør 2. aug 11:31
Nok det gamle sang, der bliver spillet igen og igen. Fans der står i den ene ende, kan kun høre sig selv. Sjovt nok den samme sker i den anden ende🤣
lør 2. aug 14:11
Der må jeg også bare sige at en del fans af OB har overvurderet holdet helt ekstremt.
Der er MANGE i den trup som ikke har niveau til at holde et hold i superligaen.
Stort set hele forsvaret, flere på midtbanen og en del af offensivspillerne og så er bænken vel noget af det ringeste der er i suppen.
OB får det meget svært, sådan ser jeg det.
Der er MANGE i den trup som ikke har niveau til at holde et hold i superligaen.
Stort set hele forsvaret, flere på midtbanen og en del af offensivspillerne og så er bænken vel noget af det ringeste der er i suppen.
OB får det meget svært, sådan ser jeg det.
lør 2. aug 14:16
Vi skal ikke have flere hold i ligaen. Det er prøvet og det var en katastrofe. Vi kan som minimum vente 5 - 10 år før vi prøver det pjat igen.
Se samtlige store ligaer, der er meget meget længere fra top til bund, end der er i superligaen.
Vi burde spille med 16 hold, det ville give en mere interessant liga og samtidig større mulighed for at udvikle spillere.
lør 2. aug 16:43
Enig i at det er plads til 2-4 klubber mere i Superligaen. Alt for mange klubber får smadret grundlaget for at bygge noget bæredygtigt op, fordi de enten mangler det sidste for at komme op, eller fordi nedrykningsspøgelset tvinger dem til at tænke kortsigtet og uambitiøst. Talentudviklingen i Danmark er gået i stå. Vi skaber ikke længere store stjerner, som vi gjorde før i tiden. Siden indførelsen af Superligaen er det kun gået en vej med talentudviklingen. Nedad. Dog er det gået fremad med udviklingen af afrikanske talenter…
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
lør 2. aug 17:45
Vil i hvert fald sige at stabiliteten i flere hold samt at de store byer og klubber vil være med i superligaen. Jeg savner jo Esbjerg, Aalborg, Horsens osv.
samtidig med man kan have de her romantiske eventyr som Hobro, Helsingør, Hvidovre og Fredericia.
Ikke fordi de alle leverede mange point eller sprudlende spil… men bare det at mindre klubber kan komme op kan jeg godt lide også.
samtidig med man kan have de her romantiske eventyr som Hobro, Helsingør, Hvidovre og Fredericia.
Ikke fordi de alle leverede mange point eller sprudlende spil… men bare det at mindre klubber kan komme op kan jeg godt lide også.
lør 2. aug 19:30
Enig i at det er plads til 2-4 klubber mere i Superligaen. Alt for mange klubber får smadret grundlaget for at bygge noget bæredygtigt op
En udvidelse af Superligaen med 2-4 hold vil vel (i snit) sænke alle klubbers indtægter fra TV penge med omkring 15%. Det vil også have en negativ effekt på bæredygtigheden i specielt de mindre klubber…
Jeg synes man simplificerer talentudviklings argumentet en smule med “flere superligahold=flere talenter” postulatet. At man udvider ligaen med 15% hold, betyder jo ikke at der pludseligt er 15% flere talenter med superliga potentiale. Der kan være mange gode grunde til at udvide ligaen, men kan ikke se at det ville bringe flere store talenter. Disse bliver allerede scoutet.
Talentudvikling er på mange måder også et spørgsmål om kultur. Nogle klubber lægger mere i det end andre. Så skal man bruge talentudviklings argumentet skal det følges op med et krav om X% hjemmeavlede spillere i truppen/startopstillingen for at have nogen som helst effekt…
Redigeretsøn 3. aug 09:33
Jeg tror ikke, at det nødvendigvis vil ske. Fast deltagelse af klubber som AaB, EfB, ACH og Lyngby vil ikke forringe produktet, men snarere skabe et større seerpotentiale.
Og evt. tabte indtægter fra tv vil jo for mange klubber blive mere end opvejet af øget sikkerhed om at forblive i rækken og dermed bedre forudsætninger for de dele af forretningen, hvor indtjeningen er positivt påvirket af at være med og kunne planlægge og opbygge langsigtet.
Faktum er bare, at Danmark efter indførelsen af Superligaen ikke skaber særligt mange rigtig store fodboldspillere længere. Talentudviklingen er koncentreret om nogle få akademier, hvor selektionen begynder allerede i 7-8-års alderen. Det er helt håbløst at tro, at fremtidens stjerner kan spottes allerede der, og mange bliver sorteret fra alt for tidligt.
En spiller som Brian Steen Nielsen ville aldrig have fået chancen i nutidens system, der er smalt og elitefokuseret og ikke harmonerer med børns og unges meget forskellige udvikling.
Op gennem 80’erne og 90’erne havde Danmark spillere med i toppen, når Balon d’Or-vinderen skulle findes. Siden har der stort set ikke været danske spillere, der har fået stemmer.
Og evt. tabte indtægter fra tv vil jo for mange klubber blive mere end opvejet af øget sikkerhed om at forblive i rækken og dermed bedre forudsætninger for de dele af forretningen, hvor indtjeningen er positivt påvirket af at være med og kunne planlægge og opbygge langsigtet.
Faktum er bare, at Danmark efter indførelsen af Superligaen ikke skaber særligt mange rigtig store fodboldspillere længere. Talentudviklingen er koncentreret om nogle få akademier, hvor selektionen begynder allerede i 7-8-års alderen. Det er helt håbløst at tro, at fremtidens stjerner kan spottes allerede der, og mange bliver sorteret fra alt for tidligt.
En spiller som Brian Steen Nielsen ville aldrig have fået chancen i nutidens system, der er smalt og elitefokuseret og ikke harmonerer med børns og unges meget forskellige udvikling.
Op gennem 80’erne og 90’erne havde Danmark spillere med i toppen, når Balon d’Or-vinderen skulle findes. Siden har der stort set ikke været danske spillere, der har fået stemmer.
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
søn 3. aug 21:04
Faktum er bare, at Danmark efter indførelsen af Superligaen ikke skaber særligt mange rigtig store fodboldspillere længere
Jeg vil sige at vore ungdomslandshold (generelt set) vel næppe har været bedre end de er i disse år. Vi skaber flere unge spillere der bliver solgt for fine beløb. Man kan spørge sig selv om nogen af dem måske tager lidt for tidligt afsted. Vi skaber flere kvalitetspillere, men ja superstjerner er der langt imellem. Man kan så spørge sig selv om ligaer som den norske og svenske (som har størrelsen i higer efter) skaber flere? Jeg ser det igen mere grundet i kultur, end liga størrelse. Mange spillere har bare ikke Lerby-mentalitet nu til dags…