Måske er SL bare ikke bedre?? Skal vi revidere selvforståelsen??
Snak
fre 25. jul 09:31
Måske man skulle kigge mod Norge og have et ligaspil, som de har…
Skal den danske liga-sæson starte tidligere?
Skulle lige til at skrive det, da en anden bruger nævnte norsk fodbold og Rosenborg og Viking, som havde slået deres modstander stort. De starter Eliteserien langt før, vi starter Superligaen, hvorfor de har en fordel, da deres spillere så er i noget nært topform.
fre 25. jul 09:36
" Det er faktisk kun FCK som har den nødvendige mentalitet, når det gælder europæisk."
Ja det må man sige. Klarede sig lige akkurat gennem conference league med point tab til flere katastrofale modstandere, og en sejr uden at score et regulært mål mod en modstander fra Kosovo - det er da helt i en liga for sig selv. FCM havde klart den bedste europæiske kampagne sidste år, men det er godt nok en slap start for alle 4 danske hold.
Ja det må man sige. Klarede sig lige akkurat gennem conference league med point tab til flere katastrofale modstandere, og en sejr uden at score et regulært mål mod en modstander fra Kosovo - det er da helt i en liga for sig selv. FCM havde klart den bedste europæiske kampagne sidste år, men det er godt nok en slap start for alle 4 danske hold.
fre 25. jul 09:43
Pinlige resultater
AGF siden 1988
Blackburn Rovers siden 1993
Real Madrid siden 1994
Redigeretfre 25. jul 09:44
Ja, lad os alle være lige - lige fattige og lige uduelige.
Hvorfor skulle Brøndby, AGF, FCN og OB ønske sig at chancen for et mesterskab går fra meget svær til umulig, ved at FCK/M skovler millioner ind hver år?
Chancen for nummer 5 kommer i gruppespil er så lille, at det ikke vejer op imod, at topholdene render endnu hurtigere fra resten økonomisk og dermed sportsligt.
Apropos Ritt Bjerregaard... Hvis vi indfører en skat på UEFA-indtjening, så 50 % deles ud mellem resten af liga og divisionsklubber, så kan jeg ændre holdning. Indtil da, er det ikke til dansk fodbolds bedste - kun FCK/Ms - at være i top 15.
Hvorfor skulle Brøndby, AGF, FCN og OB ønske sig at chancen for et mesterskab går fra meget svær til umulig, ved at FCK/M skovler millioner ind hver år?
Chancen for nummer 5 kommer i gruppespil er så lille, at det ikke vejer op imod, at topholdene render endnu hurtigere fra resten økonomisk og dermed sportsligt.
Apropos Ritt Bjerregaard... Hvis vi indfører en skat på UEFA-indtjening, så 50 % deles ud mellem resten af liga og divisionsklubber, så kan jeg ændre holdning. Indtil da, er det ikke til dansk fodbolds bedste - kun FCK/Ms - at være i top 15.
fre 25. jul 09:45
Skandaløst ringe. Der er efterhånden mange penge i dansk klubfodbold, men resultaterne fra alle andre end FCK er fortsat på laveste niveau.
Redigeretfre 25. jul 09:45
Når man kigger mod Norge. Så skal man måske også se på deres hold, som meget mere består af Norske spillere. De Danske hold mest af udlændinge.. Ps. Bare kik på en spiller som Osorio i går, han minde jo om en der var ligeglad med kampen, ret sikker på du ikke ser den indstilling fra Norske spillere på Norske hold
fre 25. jul 09:48
Det har intet med strukturen i superligaen at gøre. Den er næsten perfekt.
Tænker også det er vigtigere med en spændende superliga, hele sæsonen, end et par uger med europæisk fodbold.
Dansk klubfodbold når alligevel ikke et niveau hvor man kan kæmpe med hvor det er sjovt.
Tænker også det er vigtigere med en spændende superliga, hele sæsonen, end et par uger med europæisk fodbold.
Dansk klubfodbold når alligevel ikke et niveau hvor man kan kæmpe med hvor det er sjovt.