Selvfølgelig er det altid ærgerligt ikke at få maksimumpoint - men det er formentlig Danmark, Østrig, Schweiz og Skotland, der skal kæmpe om 14. og 15. pladsen. Og af dem har Danmark indtil videre fået flest point, så man kan ikke sige, at vi har tabt terræn til de direkte konkurrenter (endnu i hvert fald)
Snak
Redigeretfre 25. jul 10:21
Strukturen koster
Lidt mærkværdigt at det kun er i Danmark, at strukturen koster så. Af de lande vi kæmper imod har både Østrig, Schweiz, Skotland og Grækenland en struktur med forskellige variationer af slutspil. Og deres sæsoner er vel og mærke heller ikke startet endnu.
Jeg ved godt at modstandere af slutspil er meget glade for at trække Norge ind som et bevis på, at det er bedre ikke at have slutspil eller at starte tidligere eller hvad ved jeg. Men man skal måske passe på med kun at cherrypicke det ene land, der fortæller det man gerne vil. Jeg tror de gør rigtig mange ting rigtig i Norge for tiden. Men de kan sådan set nemt ende med kun at have Bodø med i ligafasen alligevel. Vildere kører det jo heller ikke.
Jeg køber ikke at det er strukturen der gør, at Brøndby og Silkeborg ikke kan slå semiproffer, eller at Lössl igen ikke kan gribe en bold og giver et helt uprovokeret mål væk. Nogen gange er forklaring noget så jordnært, som at gøre sit arbejde ordentligt på kampdagen. Hvilken ingen af de tre hold gjorde.
DK: FC Midtjylland
Mener at den danske Supercup bør genindføres!
fre 25. jul 10:23
Direkte dumt at mene superligaen bliver stærkere af 16 hold.
Flere ringe hold gør ligaen ringere.
Flere ringe hold gør ligaen ringere.
fre 25. jul 10:25
Thomas Zola
Ja det må man sige. Klarede sig lige akkurat gennem conference league med point tab til flere katastrofale modstandere, og en sejr uden at score et regulært mål mod en modstander fra Kosovo - det er da helt i en liga for sig selv. FCM havde klart den bedste europæiske kampagne sidste år, men det er godt nok en slap start for alle 4 danske hold.
På hvilket parameter havde FCM den bedste europæiske kampange sidste år? De tjente ikke flest point til Danmark, det kan da kun være hvis du måler præmie penge.
Ja det må man sige. Klarede sig lige akkurat gennem conference league med point tab til flere katastrofale modstandere, og en sejr uden at score et regulært mål mod en modstander fra Kosovo - det er da helt i en liga for sig selv. FCM havde klart den bedste europæiske kampagne sidste år, men det er godt nok en slap start for alle 4 danske hold.
På hvilket parameter havde FCM den bedste europæiske kampange sidste år? De tjente ikke flest point til Danmark, det kan da kun være hvis du måler præmie penge.
fre 25. jul 10:27
Strukturen?
Det er da totalt ansvarsfraskrivelse. Der skal ikke være undskyldninger for at spille som om man ikke gider og ikke få 4 sejre imod de modstandere.
Der skal kigges indad og sejres i returen.
Det er da totalt ansvarsfraskrivelse. Der skal ikke være undskyldninger for at spille som om man ikke gider og ikke få 4 sejre imod de modstandere.
Der skal kigges indad og sejres i returen.
“Whoever invented soccer should be worshipped as god.” – Hugo Sánchez
Redigeretfre 25. jul 10:32
Jeg havde ellers fået det indtryk - fra fans af forskellige hold - at Superligaen var klasser over de andre nordiske ligaer, og at de mange udlændinge på diverse danske tophold var nødvendige for at gøre sig gældende internationalt.
Man må altså forstå, at vi har brug for folk udefra for at kunne spille lige op med hold fra Færøerne, Island, Kosovo og Skotland. Aha.
Man må altså forstå, at vi har brug for folk udefra for at kunne spille lige op med hold fra Færøerne, Island, Kosovo og Skotland. Aha.
fre 25. jul 10:34
Der er ingen undskyldning for den skandaløse danske runde vi har oplevet i denne uge.
Alle hold burde have vundet - og vel egentlig komfortabelt - og kun FCK formåede at hente en sejr (med hiv og sving).
Savner den rigtige indstilling og ansvarsfølelse fra spillerne på banen. Rigtig fint manifesteret via Simsirs reaktion efter hans fine mål, hvor han arrogant skal tysse på stadion og resten af holdet også skal juble med ham - efter 1-1 scoring med et ligegyldigt skotsk hold der sluttede nummer 3, 34 point efter Celtic. Der er absolut ingen grund til at juble over det.
Der mangler desuden kvalitet først og fremmest på træner bænkene i den danske superliga og det vi har oplevet i denne uge er en direkte konsekvens af det.
Hverken Thomasberg eller Birk er dygtige nok til deres respektive klubber - forfremmelse af assistenter til cheftræner er desværre en tendens i Superligaen.
Pinlig uge for dansk klubfodbold!
Alle hold burde have vundet - og vel egentlig komfortabelt - og kun FCK formåede at hente en sejr (med hiv og sving).
Savner den rigtige indstilling og ansvarsfølelse fra spillerne på banen. Rigtig fint manifesteret via Simsirs reaktion efter hans fine mål, hvor han arrogant skal tysse på stadion og resten af holdet også skal juble med ham - efter 1-1 scoring med et ligegyldigt skotsk hold der sluttede nummer 3, 34 point efter Celtic. Der er absolut ingen grund til at juble over det.
Der mangler desuden kvalitet først og fremmest på træner bænkene i den danske superliga og det vi har oplevet i denne uge er en direkte konsekvens af det.
Hverken Thomasberg eller Birk er dygtige nok til deres respektive klubber - forfremmelse af assistenter til cheftræner er desværre en tendens i Superligaen.
Pinlig uge for dansk klubfodbold!
Trøjer i klædeskabet:
Barcelona - Laudrup
Ajax - Laudrup
Tottenham Hotspur
DBU landskamptrøje
FC København
Brøndby IF
Min klub siden 10-årig er Spurs (siden er FCK kommet til)
fre 25. jul 10:39
Jeg havde ellers fået det indtryk - fra fans af forskellige hold - at Superligaen var klasser over de andre nordiske ligaer, og at de mange udlændinge på diverse danske tophold var nødvendige for at gøre sig gældende internationalt.
Halvdelen af de spilere der stillede fra start for de danske hold i denne runde var danskere, og 8 af indskifterne.
DK: FC Midtjylland
Mener at den danske Supercup bør genindføres!