ikke mere FC tak, find dog på noget nyt. sporting forstæderne, forstæderne united, real forstæderne.
Snak
tors 9. okt 2008
Kan i se det, FC Forstæderne mod Barcelona,,tåbeligt tåbeligt
Fc klubber er man ved at være vant til,men hallo,forstæderne!!!
Fc klubber er man ved at være vant til,men hallo,forstæderne!!!
BK FREM Ægte København
Sunderland
sagt af Ghani den 21/2
[b] og du er en værre en motherbeep. jeg beeper dig op og ned hvis du ik holder din fucking kæft[/b]
Redigerettors 9. okt 2008
Forstæderne til hvad? Er København den eneste by i landet? (Nej, I behøver ikke svare)
Tåbeligt navn. Hvis det bliver det endelige navn, så krummer jeg tæer.
---
Lige for at være teknisk, så defineres en forstad i følge Danmarks statistik som et byområde der er sammenbygget med en købstad uden at høre under samme administrativt. Derfor er København faktisk den eneste danske by med egentlige forstæder.
De kunne jo kalde sig Forstæderne IF, Betonhelvede IF, Indfaldsvejenes IF eller hvad de nu har lyst til at putte foran. Det plejer at virke derude.
Tåbeligt navn. Hvis det bliver det endelige navn, så krummer jeg tæer.
---
Lige for at være teknisk, så defineres en forstad i følge Danmarks statistik som et byområde der er sammenbygget med en købstad uden at høre under samme administrativt. Derfor er København faktisk den eneste danske by med egentlige forstæder.
De kunne jo kalde sig Forstæderne IF, Betonhelvede IF, Indfaldsvejenes IF eller hvad de nu har lyst til at putte foran. Det plejer at virke derude.
tors 9. okt 2008
Hold da kæft hvor jeg med indfødt betonslum i mundvigen som, åbenbart, forstadsmand har grinet mig igennem både artikel og kommentarer...
Der er rigtig mange gode forslag til navne... og i øvrigt enig i at FC-helvedet skal droppes... Men real forslaget er da det dummeste - det ville betyde, at Real Forstæderne hevde tilhørsforhold til det spanske kongehus...
Fusionsplanerne er en anden sag - Albertslund IF har i øjeblikket 3 seniorhold, hvoraf det ene er et lukket hold, så der er brug for nytænkning derude, hvis man gerne vil være repræsenteret længere oppe i rækkerne... I mine øjne er problemet så i endnu højere grad, at klubben besidder absolut nul (0) klubånd - og kan ikke se, at den skulle kunne komme ved at "fusionere" med Glostrup.
Herude kunne alle normalt nedladende navne som fx "Betonhelvede IF" accepteres, da vi jo på vores egen lokalpatriotiske "Suspekt/Anden" facon jo er ret stolte af vores område. Og så kunne bonderøve og coke-sniffere med god grund få endnu mere at pege fingre af :o)
/So much for Pathos
Der er rigtig mange gode forslag til navne... og i øvrigt enig i at FC-helvedet skal droppes... Men real forslaget er da det dummeste - det ville betyde, at Real Forstæderne hevde tilhørsforhold til det spanske kongehus...
Fusionsplanerne er en anden sag - Albertslund IF har i øjeblikket 3 seniorhold, hvoraf det ene er et lukket hold, så der er brug for nytænkning derude, hvis man gerne vil være repræsenteret længere oppe i rækkerne... I mine øjne er problemet så i endnu højere grad, at klubben besidder absolut nul (0) klubånd - og kan ikke se, at den skulle kunne komme ved at "fusionere" med Glostrup.
Herude kunne alle normalt nedladende navne som fx "Betonhelvede IF" accepteres, da vi jo på vores egen lokalpatriotiske "Suspekt/Anden" facon jo er ret stolte af vores område. Og så kunne bonderøve og coke-sniffere med god grund få endnu mere at pege fingre af :o)
/So much for Pathos
tors 9. okt 2008
Fremad, IF, BK eller andre betegnelser for at man er en fodboldklub/idrætsforening ser jeg meget hellere end det internationale (mode)fænomen "FC".
- det er en ensretning af klubnavne og egentligt utroligt kedeligt med så ens klubnavne: FC Midtjylland, FC København, FC Blokhus, FC Vestsjælland, FC Nordvest etc. Lidt særpræg ville være klædeligt IMO.
- det er en ensretning af klubnavne og egentligt utroligt kedeligt med så ens klubnavne: FC Midtjylland, FC København, FC Blokhus, FC Vestsjælland, FC Nordvest etc. Lidt særpræg ville være klædeligt IMO.
West Ham United
tors 9. okt 2008
Apropos dumme titler, så er Nordvest FC da alligevel det dummeste navn.
Øh, Nordsvest hvor ?
Øh, Nordsvest hvor ?
http://blog.bold.dk/fojbld/
tors 9. okt 2008
@VordingborgAB: Stoltheden ved at repræsentere sin by siger du. Du er selv fan af AB, som startede med at ligge i byen og så flyttede lortet til Bagsværd (smuk by i øvrigt). Det giver jo ikke rigtigt mening at du føler stolthed ved at AB repræsenterer din by. Akademisk Boldklub har ikke det mindste med Bagsværd at gøre.
tors 9. okt 2008
Fremad, IF, BK eller andre betegnelser for at man er en fodboldklub/idrætsforening ser jeg meget hellere end det internationale (mode)fænomen "FC".
- det er en ensretning af klubnavne og egentligt utroligt kedeligt med så ens klubnavne: FC Midtjylland, FC København, FC Blokhus, FC Vestsjælland, FC Nordvest etc. Lidt særpræg ville være klædeligt IMO.
---
Lad mig begynde med at understrege at jeg også finder tendensen med FC-navne lidt latterlig, særlig måske i de tilfælde, hvor der ingen grund er til at skifte navn: Holbæk B&I der bliver til Nordvest FC, Slagelse der bliver til FC Vestsjælland etc. Men jeg bliver også træt af den her fuldstændigt forudsigelige debat, hvor der skældes ud på FC-navnetagerne udfra nogle fastlagte og lidt kedelige skabaloner. Det er et faktum, at det ikke er første gang at en navnebølge breder sig igennem landet. KB var Danmarks mest succesfulde klub i sportens spæde barndom, derfor fik vi OB, AaB, AB + utallige mindre klubber. I en lidt senere periode fik vi årstal-navnene, som jeg gætter på har spredt sig fra B93: B1921, B1903, B1909, B1913 etc.
Ligesådan har man IFK i sverige, United og City i England, Borussia i Tyskland, Calcio i Italien, Real i Spanien og jeg kunne blive ved. Min pointe er: det er ikke noget nyt fænomen, det er ikke noget dansk fænomen og det bliver ikke fodboldens død eller fører til sportens forfladigelse. Danske fodboldfans bruger alt for meget krudt på et fænomen som ikke har nogen særlig betydning for sporten. Drenge (og piger)! Der er vigtigere ting derude.
Og nu har jeg så fået overspringhandlet for i dag.
- det er en ensretning af klubnavne og egentligt utroligt kedeligt med så ens klubnavne: FC Midtjylland, FC København, FC Blokhus, FC Vestsjælland, FC Nordvest etc. Lidt særpræg ville være klædeligt IMO.
---
Lad mig begynde med at understrege at jeg også finder tendensen med FC-navne lidt latterlig, særlig måske i de tilfælde, hvor der ingen grund er til at skifte navn: Holbæk B&I der bliver til Nordvest FC, Slagelse der bliver til FC Vestsjælland etc. Men jeg bliver også træt af den her fuldstændigt forudsigelige debat, hvor der skældes ud på FC-navnetagerne udfra nogle fastlagte og lidt kedelige skabaloner. Det er et faktum, at det ikke er første gang at en navnebølge breder sig igennem landet. KB var Danmarks mest succesfulde klub i sportens spæde barndom, derfor fik vi OB, AaB, AB + utallige mindre klubber. I en lidt senere periode fik vi årstal-navnene, som jeg gætter på har spredt sig fra B93: B1921, B1903, B1909, B1913 etc.
Ligesådan har man IFK i sverige, United og City i England, Borussia i Tyskland, Calcio i Italien, Real i Spanien og jeg kunne blive ved. Min pointe er: det er ikke noget nyt fænomen, det er ikke noget dansk fænomen og det bliver ikke fodboldens død eller fører til sportens forfladigelse. Danske fodboldfans bruger alt for meget krudt på et fænomen som ikke har nogen særlig betydning for sporten. Drenge (og piger)! Der er vigtigere ting derude.
Og nu har jeg så fået overspringhandlet for i dag.
tors 9. okt 2008
Fc Forstæderne er hverken værre eller bedre end navne som Football CLub Kjøbenhavn, Football Club Fyn osv. Stop nu med det pjat...Find nu på noget originalt: Ajax, Arsenal, Sporting, Viking osv. det giver da meget mere identitet på sigt.
tors 9. okt 2008
Prøv noget utradionalt og brug navnet FK (fodboldklub) istedet for Football Club,for fanden det er danske klubber og vi er i Danmark,hvorfor så bruge engelske udtryk.
BK FREM Ægte København
Sunderland
sagt af Ghani den 21/2
[b] og du er en værre en motherbeep. jeg beeper dig op og ned hvis du ik holder din fucking kæft[/b]