Snak

Mere indhold efter annoncen

FCK-boss om multiarena-idé: Pas på

lør 14. jun 2025

FC København-direktør Jacob Lauesen udtaler til Bold, at både DBU og de danske politikere bør være varsomme med at stirre sig blind på at bygge et nyt stort stadion.



Læs hele nyheden her
Det skal bygges en ny Multi-Nationalarena, gerne i Ørestaden i sammenhæng med Royal Arena eller ved Ring 4 udfletningen. Den nye Arena skal kunne bruges til alle former for sportslige eller kulturelle arrangementer af national interesse. Den skal ikke bruges som hjemmebane for en Superligaklub eller til klubfodbold udover Pokalfinalen.
PSE / FCK må blive i Parken eller flytte ud på Gentofte stadion.
Han spiller godt nok på den store violin. Man næsten hører tårer dryppe fra hans kind 😂
Puha, så Jacob Laursens argumenter for ikke at bygge et nyt national stadion består primært af

Dårligt for miljøet
Traditioner omkring parken
At FCK købte parken billigt for 30 år siden

Det fortæller vidst alt om hvorfor man netop skal få bygget et nyt national stadion
FCK skal gøre hvad de finder bedst for dem selv. Mht at bygge i Ørestaden er der ingen grunde ledige, som kan huse et stort byggeri som et stadion.
Gør bare transfervinduet kortere om sommeren
Det skal bygges en ny Multi-Nationalarena, gerne i Ørestaden i sammenhæng med Royal Arena eller ved Ring 4 udfletningen. Den nye Arena skal kunne bruges til alle former for sportslige eller kulturelle arrangementer af national interesse. Den skal ikke bruges som hjemmebane for en Superligaklub eller til klubfodbold udover Pokalfinalen.


Stort set alt der gør det projekt urealistisk er samlet i det indlæg - never ever gonna happen.

Med mindre man gør som Lausen siger og arbejder sammen med KK og FCK om at opgaderer Parken har vi samme debat om 20 år uden at være kommet langt videre.

Det fortæller vidst alt om hvorfor man netop skal få bygget et nyt national stadion


Fedt nok, betaler du?
If you know, you know.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
En masse forslag og ønsker uden rigtigt at have sat sig ind i hvad der er muligt. Og hvor skal pengene komme fra? Inter nyt under solen der. Desværre bliver man nok skuffet - Parken er og forbliver Danmarks nationalstadion. Hurra for det 👏
https://facebook.com/enchancetillasse/
Dårligt for miljøet
Traditioner omkring parken
At FCK købte parken billigt for 30 år siden


Altså han er åbenlyst sendt i byen fordi FCK helst vil beholde den indtægt der kommer fra landskampe etc.

Men hans hovedargument er trods alt at det er svært at lave et regnestykke der kan retfærdiggøre en investering i den størrelsesorden som det kræver. Det er jo også derfor man lades som om at kan gøres for det halve, ellers får man det ikke bevilliget :)

Altså den klassiske model for offentligt finansierede byggerier. Start med åbenlyst urealistisk pris for at få det sat igang, og find pengene bagefter når sunk cost er blevet for stor til at stoppe byggeriet.
Selvfølgelig kan man finde en egnet placering og selvfølgelig kan man finde finansiering til at bygge et nyt kulturelt vartegn, der positionerer Danmark som ledende indenfor kreative industrier, herunder sport, kultur, arkitektur og design. Det kræver vilje og national opbakning, både offentlig og privat - og den skal nok komme. Tiden er løbet fra PSE og Parken.
Jer der mener at DBU bare skal bygge en ny multiarena - evt. gerne i Ørestaden.

Kan I prøve at opstille et realistisk budget, når I gerne vil have en arena med plads til 50.000?

Kan I også komme med et forslag til, hvem der skal finansiere?
Fast inventar på Sektion 12. Loyal støtte af Spurs siden 1981.
Selvfølgelig kan man finde en egnet placering og selvfølgelig kan man finde finansiering til at bygge et ny


Selvfølgelig kan man det - det er jo gået meget godt de sidste 20 år hvor nogen har talt om det.
Hvor svært kan det være - andre folks penge. Bare en eller anden betal for min drøm.

Jer der mener at DBU bare skal bygge en ny multiarena - evt. gerne i Ørestaden.


Ørestaden :-D
Der er jo dels ikke rigtig plads. Bla fordi der allerede ligger en multiarena.
Det kan godt være det lyder så fint med en multiarena, men det gør jo bare det hele endnu mere økonomisk urealistisk og der er jo absolut ingen der savner en multiarena efter vi har fået Royal Arena.
If you know, you know.
Annonce