Total griner hvor panisk det lyder fra PSE. Selvfølgelig vil det være optimalt med et nyt super moderne stadion men kan huske fra Multiarena debatten i hovedstaden at det kan København ikke finde ud af at få etableret og ikke mindst finansieret. Muligvis ville noget være klart og finansieret i 2050 inden man når til enighed.
Snak
lør 14. jun 2025
Ja det ville godt nok være en skam for FCK hvis de mistede den konkurrencefordel de har, fordi at de i tidernes morgen fik lov til at købe danmarks nationalstadion til spotpris.
Der skal laves et nyt nationalstadion. MEN hvis det ikke lader sig gøre, så skal hjemfaldspligten ikke forlænges uden en klækkelig betaling til kommunen.
Der skal laves et nyt nationalstadion. MEN hvis det ikke lader sig gøre, så skal hjemfaldspligten ikke forlænges uden en klækkelig betaling til kommunen.
lør 14. jun 2025
Så begynder fck/parken at pive, selvfølgelig skal vi have en ny nationalarena. Parken er blevet alt alt for lille
lør 14. jun 2025
Jeg må nok give kritikerne ret i, at han fremstår lidt uheldigt. Personligt er jeg egentlig ligeglad med hvad DBU gør, men Jakob L. bør da fokusere på FCK, og FCK halter i den grad bagud!
Min påstand er at tilskuertallet vil stige markant, med et nyt tidssvarende stadion, og her mener jeg ikke at der er sat nye sæder i det gamle beton lort!
Kbh’s kommune må lave en længere frist på hjemfaldspligten så en case kan realiseres. Uden det, er jeg helt enig i at vi fortsætter denne debat i samme rille de næste to årtier.
Min påstand er at tilskuertallet vil stige markant, med et nyt tidssvarende stadion, og her mener jeg ikke at der er sat nye sæder i det gamle beton lort!
Kbh’s kommune må lave en længere frist på hjemfaldspligten så en case kan realiseres. Uden det, er jeg helt enig i at vi fortsætter denne debat i samme rille de næste to årtier.
Forza FCK, Arsenal & Barca (i den rækkefølge!)
lør 14. jun 2025
Skal en evt. ny multiarena absolut være i København..?
Danmark: Vejle Boldklub
England: Manchester United
Tyskland: Borussia Mônchengladbach
lør 14. jun 2025
Alene af den grund, at han synes det er en dårlig idé, så skal man bygge.
Han har et argument der holder. Placeringen i Fælledparken.
Men Parken A/S / FCK har selv valgt at rive den historiske og fredede D tribunen ned og dermed forkastet den traditionsvinklen. Med den nye D tribune forsvandt også muligheden for at have finalerne, for havde man i stedet bygget en kæmpetribune der, i sammenhæng med A og C, så have man kunne have de 50.000 så nemt som ingenting.
En landskamp med plads til 38.000 og de dobbelte på venteliste, det kan ingen være tjent med. Tiden er en anden, der skal bygges og der skal bygges STORT.
Gerne med en god lyd, så koncerterne også kan rykke med og oplagt at gøre det i Ørestad.
Han har et argument der holder. Placeringen i Fælledparken.
Men Parken A/S / FCK har selv valgt at rive den historiske og fredede D tribunen ned og dermed forkastet den traditionsvinklen. Med den nye D tribune forsvandt også muligheden for at have finalerne, for havde man i stedet bygget en kæmpetribune der, i sammenhæng med A og C, så have man kunne have de 50.000 så nemt som ingenting.
En landskamp med plads til 38.000 og de dobbelte på venteliste, det kan ingen være tjent med. Tiden er en anden, der skal bygges og der skal bygges STORT.
Gerne med en god lyd, så koncerterne også kan rykke med og oplagt at gøre det i Ørestad.
lør 14. jun 2025
Business casen må være:
- tæt på metro.
- tæt på hoteller.
- tæt på infrastruktur.
- tæt på politi / lignende.
Oplagt at ligge den ude på den nye ø eller lignende. Ét er den direkte forrentning, som måske er tvivlsom. Noget andet er de afledte effekter, der - som med metroen - er betydelige.
- tæt på metro.
- tæt på hoteller.
- tæt på infrastruktur.
- tæt på politi / lignende.
Oplagt at ligge den ude på den nye ø eller lignende. Ét er den direkte forrentning, som måske er tvivlsom. Noget andet er de afledte effekter, der - som med metroen - er betydelige.
lør 14. jun 2025
Husk også at lave en aftale med et par klubber som kan udnytte kapaciteten når det ikke spilles landskampe.