Det der argument med, at kosovo-albanere angiveligt skulle have den opfattelse, at Danmark har hjulpet Serbien er langt ude…
Danskere og Danmark er meget respekteret dernede og er også en af Kosovos vigtigste allierede rent politisk.
Slagsmålet fandt sted på en gade kaldet “Lagja e rrakijeve” (oversat til dansk: Vodkagaden), som er kendt for sine stribevis af barer.
Som jeg læser nyheden på de lokale medier, så har fansene mødt hinanden en del gange i går uden ballade indtil nogle stykker i hver lejr skulle ødelægge det - og det har nok ikke været helt sobert.
Generelt er folket dernede skuffede over situationen, da landet ellers er kendt for sin gæstfrihed. Bare søg på, hvordan de engelske fans blev serviceret, da de var på besøg i forbindelse med landskamp.
Derudover kan der oplyses, at FCK-fansene efter episoden blev transporteret til og fra stadion af en flok fine og godt byggede personer. :)