Det kan ikke gå hurtigt nok med at forlænge Cornelius Olsson og få rykket ham op i seniortruppen. Hans præstationer ved U19 EM, hvor han bar Danmark imod Tyrkiet og viste sin målfarlighed på dødbolde, viste at han er en meget komplet centerback, der er mere end klar til førsteholdstruppen. Graham Ankamafio er også på vej til at blive en god centerback, men det er for tidligt med ham i førsteholdstruppen. Olsson i førsteholdstruppen nu!
Snak
FCK udtager Delaney: Kan få comeback mod AGF
lør 27. jul 2024
Thomas Delaney er for første gang siden sin hjemkost med i kamptruppen for FC København, når de søndag for besøg af AGF.
Læs hele nyheden her
lør 27. jul 2024
Altså den kamp hvor de lukkede 3 mål ind, hvor Cornelius så rigtig skidt ud ved det ene mål. Han fik heller ikke scoret i den kamp og Danmark har aldrig lukket flere mål ind i et U-19 mesterskabs gruppespil hvor man må sige at vores forsvar sejlede, som han var en del af. Han kan sagtens ende med at blive en god spiller, men der er ingen grund til at tale ham op til noget han ikke er. Det er ikke godt for nogen, specielt ikke for de unge.
Redigeretlør 27. jul 2024
Cornelius Olsson spillede ikke den første kamp, men kom ind og stabiliserede holdet imod Frankrig og her scorede han et hovedstødsmål på et hjørnespark og hjalp Danmark med at indhente to mål, efter forsvaret havde sejlet i den kamp.
Imod Tyrkiet var han banens bedste på trods af, at der blev scoret nogle langskudsmål, som kom fra den modsatte side af den, han spillede i. Jeg mener, at det primært var Villads Nielsen, midtbanen (Bomholt og Jørgensen var dårlige til dette igennem hele kampen) og keeperen, der skal lukke disse mål ned. Det var heller ikke hans mand, der scorede hovedstødsmålet imod dem (Lucas Høgsberg så skidt ud her). Set over hele kampen var han banens bedste, da han vandt sine dueller og bolden gang på gang, og var med til at holde presset på Tyrkiet ved at spille frem i banen. Forsøger bare at tale ham op til førsteholdet, da jeg tror det ville være en fejl af FCK, ikke at satse på ham. FCK skal stadig hente endnu en centerback, hvis de sælger Kevin Diks, da Boilesen stadig er ude m. skade.
Imod Tyrkiet var han banens bedste på trods af, at der blev scoret nogle langskudsmål, som kom fra den modsatte side af den, han spillede i. Jeg mener, at det primært var Villads Nielsen, midtbanen (Bomholt og Jørgensen var dårlige til dette igennem hele kampen) og keeperen, der skal lukke disse mål ned. Det var heller ikke hans mand, der scorede hovedstødsmålet imod dem (Lucas Høgsberg så skidt ud her). Set over hele kampen var han banens bedste, da han vandt sine dueller og bolden gang på gang, og var med til at holde presset på Tyrkiet ved at spille frem i banen. Forsøger bare at tale ham op til førsteholdet, da jeg tror det ville være en fejl af FCK, ikke at satse på ham. FCK skal stadig hente endnu en centerback, hvis de sælger Kevin Diks, da Boilesen stadig er ude m. skade.