Snak

Mere indhold efter annoncen
Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om FCM har et snit på 7000 og AGF et på 10.000.

Det vigtige er vel at klubberne har ambitioner om at gøre det bedre for sponsorer og fans.

Nogen der ved hvad planen er med udvidelsen i Herning?


At vi skal have et nyt stadion og at det vil få flere folk på Ceres Park kan ikke komme bag på nogen, der har oplevet en kamp på vores nuværende
...der er da ingen grund til at udvide stadionkapaciteten sålænge divisionsforeningen forbyder tilskuere til kampene, men måske der i stedet skal indkøbes et par ekstra stole hjemme foran tv.
@Rapshybird

Stop nu dig selv...
Der bor næsten 90.000 i Herning kommune. Derudover så er der et kæmpe opland omkring
Ikast Brande kommune 41.000 indbyggere
Ringkøbing-skjern kommune 57.000 indbyggere
Holstebro kommune 58.000 indbyggere

Så begynder vi at være deroppe af, og så har jeg ikke talt de andre kommuner med, mod nord nordvest, der kunne holde med Midtjylland

I Aarhus er der, ca. 60.000 studerende, hvoraf mange af dem kommer "udefra" og ikke har noget tilhørsforhold til AGF, plus det faktum, at der er flere sportsgrene, i Aarhus, der trækker publikum, end i Herning, eks. Håndbold og basketball

Indtil videre i sæsonen 19/20 har AGF 10.797 i snit på hjemmebane, kampen mod sig inkl. FCM har 8.218

Med tanke på, at der i Aarhus, har været 20-30 års dødvande og nedture (inkl. Tre nedrykninger) så må det da vist siges at være godkendt
KSDH!!
Linne

Ok så kører vi bare 60 km rundt om Århus også så bliver der godt nok mange potentielle tilskuere til GF.
Der er nu håndbold og Ishockey som trækker i det midtjyske, og nogen ville sige trakrortræk:-)
Ikast fs. Siden 78 WBA i hjertet (Cyril Regis & Laurie Cunningham var konger)
@Linne
Man kan ikke komme uden om at agf har et befolkningsmæssigt større opland end fcm. Tager man i betragtning hvor stor en del af dette opland der bor indenfor 20km af stadion i århus og derfor nemmere kan komme på stadion, bliver forskellen blot endnu større.
Du nævner også at håndbold og basketball skulle trække en del af publikum i århus, men glemmer at nævne at herning/ikast også har både håndbold og ishockey hold der kunne trække publikum i området, og det endda i en by der er markant mindre.
Jeg mener ikke at agf´s tilskuertal er dårlige, men de kunne sagtens være betydeligt bedre og man burde vel realistisk set godt kunne ramme et gennemsnit på omkring de 15000 tilskuere per kamp
Annonce