Foræret? Var det røde ikke i orden ?
Altså jeg er jo naturligvis farvet, men nej det synes jeg virkelig ikke den er. Som jeg har forstået det, er man er gået væk fra at samtlige kontakter skal give rødt, men at man også skal tage hårdheden med i betragtning. Og Chili rammer nærmest ikke Arnstad. Der er helt sikkert kontakt, men der er på ingen måder tale om en voldsom stempling, men i værste fald et snit på ydersiden af hans ben. Derudover er en stor del af fortællingen om hvorfor Chili kommer ind i taklingen på den måde jo at to AGFere desperat forsøger at hive ham om kuld, hvilket naturligt at med til at Chili ikke er helt i kontrol i situationen. Jeg begriber ikke hvordan man kan vurdere at den aktion fra Chili er så hensynsløs og brutal, at den er til direkte rødt kort.
Jeg tror at Putros ser at Chili stempler rent ind på skinnebenet, og så skal han jo give rødt. Men det er bare virkelig ikke det der sker. Hvorfor VAR ikke hiver ham til skærmen ved jeg ikke. Om det er fordi at man vurdere at han faktisk rammer Arnstad, og derfor kan det i teorien godt forsvares, det ved jeg ikke. Det ville være en klassiker. Men helt for egen regning vil jeg sige, at jeg tror ikke Putros vil give den der, hvis han fik lov at se den i slow. Så er der 5 udvisninger hver eneste kamp.
Jeg er naturligvis farvet, men jeg synes da også at kunne se på diverse SoMe at det ikke kun er FCM-fans, der synes den er voldsomt hårdt. Leander virkede også klart af den holdning, at VAR burde have korrigeret den. Så kan man tillægge det den værdi man synes.