Super indspark Gymnastiksalen - dejligt med en saglig kommentar 💪
Snak
Det kan man godt argumentere for, men du skal huske på at man faktisk havde hentet nogle spillere ind, som så har haft skades perioder eller ikke har slået til.
Det kan man nemlig nemt argumentere for, og her ville det da være rart hvis nogen engang i mellem sagde, ja det er da for dårligt, i stedet for at opfinde alverdens undskyldninger.
"Det ændre ikke på den overordnede pointe om, at FCM faktisk har præsteret langt over niveau, hvis man tænker på det økonomiske aspekt og sammenligner med lignende ligaer."
Det er da nye toner. FCK har i mange år præsteret langt over niveau internationalt, men har konstant fået tudet ørerne fulde om at de underpræsterer i ligaen med det budget de har. Det er der måske noget om, men man kan vel ikke bare konkludere at FCK har overpræsteret fordi det gør de i en enkelt turnering. Det er vel ikke anderledes for FCM med de penge de bruger pt. Der er et enkelt mesterskab på 6 år vel slet ikke inden for skiven. FCM havde en fin euopæisk sæson, men samlet må sæsonen da være en skuffelse, når man ikke kan vinde mesterskabet i en sæson hvor FCK ikke deltager. At FCM skulle have præsteret langt over niveau er måske lidt en tilsnigelse. Du kan måske uddybe det med nogle tal? AGF har fx et langt mindre budget.
Dette er en signatur.
I dag 13:31
Fremragende, at FCM forstærker sig oven på en skuffende sæson. Mere trist for AGF med en markant spillerflugt efter et flot mesterskab. De ligner mere et hold, der skærer i spillertruppen efter en nedrykning end et mesterhold, der forbereder sig på europæisk fodbold.
I dag 13:46
Sir
Det der er mærkeligt, er den store fokus på FCM som være fejlende osv. Jeg har allerede gennemgået, hvorfor det ikke er tilfældet.
FCK overleverede mest i deres gamle dage, hvor økonomi og europæisk deltagelse var lidt anderledes, de har dog overpræsteret og spillet flot i CHL af flere omgange også i nyere tid.
Det ændre ikke på, at den kritik der er af FCM er unuanceret og mest af alt virker som frygt, i stedet for glæde over at ligaen er mere tæt og ikke blot f.eks. SPRL eller L1.
I forhold til lønbudget, så har FCM været tættere på AGF i det meste af deres eksistens end FCK. AGF har vundet en gang siden SL navnet kom til. Det er super flot og de har virkelig ramt både spillemæssig og trupmæssigt en super sæson, jeg kan faktisk sagtens se dem vokse og komme tæt på FCM og FCK.
Det ændre ikke på, at FCM kontinuerlig med meget lavere budget end FCK og i mange år på og endda under BIF har været med i toppen. Siden transformationen i 2014, har man som sagt vundet 4 mesterskaber, næstmest af alle, hvor FCK kun har 2 mere. Det er stadigvæk bemærkelsesværdigt.
Benham, sammen med Ankersen, har været med til at revolutionere ikke blot FCM, men også fodbold generelt og det er noget man tit glemmer.
Se blot på hvordan Brentford udviklede sig og hvor de er i dag.
Jeg er lidt forvirret. Deltog FCK ikke i SL sidste år? Du får det til, at lyde at fordi FCK fejlede og lavede en historisk ringe præstation, tænk hvis PSG endte som 7 i L1, det er jo der vi er, betyder det altså ikke at FCM skal vinde, BIF er økonomisk næsten på niveau med FCM og så er der altså stadigvæk AGF, FCN og andre som kan have super sæsoner, se nu på det resultat som AGF præsterer..
FCM´s tal ville være nok til et mesterskab i langt de fleste sæsoner. Lad os i stedet anerkende at AGF lavede en sindssygt flot sæson.
Der findes et hav af forskellige artikler og gæt på budget på diverse klubber, men ens for alle er at de har FCK langt foran de andre. FCM og BIF er tæt i alle af dem og AGF klart nummer 4.
Hvis man går tilbage til 2014 eller 2018, så ville du hurtigt se, at FCM var langt lavede og BIF faktisk højere i nogle af de år.
FCM er først rigtig begyndt, at jagte FCK siden sidste år og det bliver man nok ved med, med en signing som denne. Tror ikke på NK kommer til at få under 10m om året, selvom han er på forskerordning, men det er altså nyt.
Inden Billing, så havde FCM altså ikke lønninger i den kategori.
Jeg forstår stadigvæk ikke hvor du vil hen med undskyldninger. Det lyder stadigvæk som om at du tror der kun er to klubber i SL og at FCM er på niveau med FCK økonomisk. Det kommer de nok aldrig til, men de kan nok komme tæt nok til, at det ikke ændre meget.
Så kort opsummeret.
Der er flere hold end FCK og FCM i SL
AGF og BIF er tættere økonomisk på FCM, end FCM er på FCK.
Anerkend AGF´s super flotte sæson
Det bliver en spændende SL de næste mange år
NK er en fantastisk handel til 6m euro, med Malik som ikke vil forlænge den anden vej til 4m
Det er vel reelt 2m euro FCM betaler for NK, man havde mistet Malik alligevel.
Hvad han kommer til at få i løn, må vi vente lidt med.
Det der er mærkeligt, er den store fokus på FCM som være fejlende osv. Jeg har allerede gennemgået, hvorfor det ikke er tilfældet.
FCK overleverede mest i deres gamle dage, hvor økonomi og europæisk deltagelse var lidt anderledes, de har dog overpræsteret og spillet flot i CHL af flere omgange også i nyere tid.
Det ændre ikke på, at den kritik der er af FCM er unuanceret og mest af alt virker som frygt, i stedet for glæde over at ligaen er mere tæt og ikke blot f.eks. SPRL eller L1.
I forhold til lønbudget, så har FCM været tættere på AGF i det meste af deres eksistens end FCK. AGF har vundet en gang siden SL navnet kom til. Det er super flot og de har virkelig ramt både spillemæssig og trupmæssigt en super sæson, jeg kan faktisk sagtens se dem vokse og komme tæt på FCM og FCK.
Det ændre ikke på, at FCM kontinuerlig med meget lavere budget end FCK og i mange år på og endda under BIF har været med i toppen. Siden transformationen i 2014, har man som sagt vundet 4 mesterskaber, næstmest af alle, hvor FCK kun har 2 mere. Det er stadigvæk bemærkelsesværdigt.
Benham, sammen med Ankersen, har været med til at revolutionere ikke blot FCM, men også fodbold generelt og det er noget man tit glemmer.
Se blot på hvordan Brentford udviklede sig og hvor de er i dag.
Jeg er lidt forvirret. Deltog FCK ikke i SL sidste år? Du får det til, at lyde at fordi FCK fejlede og lavede en historisk ringe præstation, tænk hvis PSG endte som 7 i L1, det er jo der vi er, betyder det altså ikke at FCM skal vinde, BIF er økonomisk næsten på niveau med FCM og så er der altså stadigvæk AGF, FCN og andre som kan have super sæsoner, se nu på det resultat som AGF præsterer..
FCM´s tal ville være nok til et mesterskab i langt de fleste sæsoner. Lad os i stedet anerkende at AGF lavede en sindssygt flot sæson.
Der findes et hav af forskellige artikler og gæt på budget på diverse klubber, men ens for alle er at de har FCK langt foran de andre. FCM og BIF er tæt i alle af dem og AGF klart nummer 4.
Hvis man går tilbage til 2014 eller 2018, så ville du hurtigt se, at FCM var langt lavede og BIF faktisk højere i nogle af de år.
FCM er først rigtig begyndt, at jagte FCK siden sidste år og det bliver man nok ved med, med en signing som denne. Tror ikke på NK kommer til at få under 10m om året, selvom han er på forskerordning, men det er altså nyt.
Inden Billing, så havde FCM altså ikke lønninger i den kategori.
Jeg forstår stadigvæk ikke hvor du vil hen med undskyldninger. Det lyder stadigvæk som om at du tror der kun er to klubber i SL og at FCM er på niveau med FCK økonomisk. Det kommer de nok aldrig til, men de kan nok komme tæt nok til, at det ikke ændre meget.
Så kort opsummeret.
Der er flere hold end FCK og FCM i SL
AGF og BIF er tættere økonomisk på FCM, end FCM er på FCK.
Anerkend AGF´s super flotte sæson
Det bliver en spændende SL de næste mange år
NK er en fantastisk handel til 6m euro, med Malik som ikke vil forlænge den anden vej til 4m
Det er vel reelt 2m euro FCM betaler for NK, man havde mistet Malik alligevel.
Hvad han kommer til at få i løn, må vi vente lidt med.
Så længe bolden er rund, kan alting ske
Du er åbenbart fint tilfreds med sølv og mener at FCM har overpræsteret. Der er vi så nok bare uenige.
"Jeg forstår stadigvæk ikke hvor du vil hen med undskyldninger."
Jeg vil netop undgå dem. Jeg synes det ville være klædeligt hvis man sagde at det da var for dårligt at man ikke vandt i et år hvor alle forudsætningerne var der. Man havde holdt på mange spillere, fået store forstærkninger, den største konkurrent gad ikke deltage i mesterskabskampen osv osv. Så kunne det jo, hvis man var bare den mindste smule objektiv, være helt ok at sige, det var sgu for dårligt, det gør vi bedre næste år. I stedet for at strå om sig med undskyldninger om skader, unge spillere osv osv.
"Jeg forstår stadigvæk ikke hvor du vil hen med undskyldninger."
Jeg vil netop undgå dem. Jeg synes det ville være klædeligt hvis man sagde at det da var for dårligt at man ikke vandt i et år hvor alle forudsætningerne var der. Man havde holdt på mange spillere, fået store forstærkninger, den største konkurrent gad ikke deltage i mesterskabskampen osv osv. Så kunne det jo, hvis man var bare den mindste smule objektiv, være helt ok at sige, det var sgu for dårligt, det gør vi bedre næste år. I stedet for at strå om sig med undskyldninger om skader, unge spillere osv osv.
Dette er en signatur.
I dag 14:07
Altid rart når moderatoren kommer med en saglig begrundelse - “ Når FCK ikke gad deltage “ 🤔
Er der noget ved den sætning der er uklart for dig? Er det ordet “gad” der trigger dig ? I øvrigt lidt skrapt at tale om saglighed, når man kigger på din historik. Er to linjer din rekord ?
Dette er en signatur.
I dag 14:15
Ja jeg vil nu hellere ha en forklaring på hvorfor FCK ikke gad , end at høre på , at FCM leder efter halmstrå for at forklare hvorfor, de ikke blev mestre
I dag 14:15
Sir
Jeg er fint tilfreds med den overordnede præstation siden 2014, faktisk utrolig glad. Kan sagtens huske da de fleste kaldte FCM en døgnflue i 2015.
I år anerkender jeg, at AGF var et super godt og sammenspillet hold, med stor erfaring og at deres præstation fortjener guld. At du vælger ikke at anerkende det er også helt fint.
Jeg glæder mig over sølv og mulighed for EL, omend det bliver meget svært i år, da man har trukket en så svær modstander.
Det er fedt at FCM er begyndt, at kunne få gamle spillere hjem i en god fodbold alder og endda tiltrække spillere som Billing, så jeg tror på næste sæson bliver en god start på en lidt længere projekt.
Jeg er fint tilfreds med den overordnede præstation siden 2014, faktisk utrolig glad. Kan sagtens huske da de fleste kaldte FCM en døgnflue i 2015.
I år anerkender jeg, at AGF var et super godt og sammenspillet hold, med stor erfaring og at deres præstation fortjener guld. At du vælger ikke at anerkende det er også helt fint.
Jeg glæder mig over sølv og mulighed for EL, omend det bliver meget svært i år, da man har trukket en så svær modstander.
Det er fedt at FCM er begyndt, at kunne få gamle spillere hjem i en god fodbold alder og endda tiltrække spillere som Billing, så jeg tror på næste sæson bliver en god start på en lidt længere projekt.
Så længe bolden er rund, kan alting ske