Op i røven med kpi, historie-skrivning og top 50.. gør en indsats nu og her og kæmp!
Snak
tors 28. jul 2022
Jeg skrev selv for noget tid siden at David Nielsen tager over efter CL-kampene mod AEK... det tror jeg stadig på. Har han ikke en fortid i klubben som spiller? Så han kender jo klubben indefra, selvom der givetvis er sket et par omrokeringer i årenes løb.
Jeg kan godt frygte at FCM har for øje at Niels Frederiksen er igang med sidste sæson af sin kontrakt i BIF. Selvom han givetvis gerne vil fortsætte i BIF kan det være tillokkende rent faktisk at få et transferbudget at arbejde med. Dertil er FCM nok også en bedre hylde at udstille sig selv på ift. et muligt udlandseventyr (jf. Thorup og Priske).
Jeg håber i midlertidigt at FCM vælger en udefra. En Kjetil Knudsen i Bodø kunne være en mulighed, selvom han nok ikke bliver helt billig at hente. Ellers kunne en kandidat ala Zorniger - altså en med erfaring fra en liga som Bundesligaen - være interessant. Den står jo på gruppespil, så det kan måske lokke folk med et bedre omdømme end SL berettiger til at søge til Heden.
Held og lykke til Bo H.
Jeg kan godt frygte at FCM har for øje at Niels Frederiksen er igang med sidste sæson af sin kontrakt i BIF. Selvom han givetvis gerne vil fortsætte i BIF kan det være tillokkende rent faktisk at få et transferbudget at arbejde med. Dertil er FCM nok også en bedre hylde at udstille sig selv på ift. et muligt udlandseventyr (jf. Thorup og Priske).
Jeg håber i midlertidigt at FCM vælger en udefra. En Kjetil Knudsen i Bodø kunne være en mulighed, selvom han nok ikke bliver helt billig at hente. Ellers kunne en kandidat ala Zorniger - altså en med erfaring fra en liga som Bundesligaen - være interessant. Den står jo på gruppespil, så det kan måske lokke folk med et bedre omdømme end SL berettiger til at søge til Heden.
Held og lykke til Bo H.
tors 28. jul 2022
Marco Rose som tjente €7 mill. om året i Dortmund. Næppe!
Det vil dog klæde FCM at skalere gevaldigt op på trænerfronten og indse, at deres idéer om at være en stor og lykkelig familie ikke harmonerer med deres ambitionsniveau. Nu har de prøvet med kærlighed og rundkreds af flere omgange i form af Allan Kuhn, Jonas Dal og Bo Henriksen og det begynder efterhånden at blive pinligt, at de ikke selv kan se det.
Få nu en træner ind med international erfaring, klare idéer og hård disciplin. Det er det eneste der rykker. Bare se på hvad Zorniger gjorde for Brøndby på rekordtid, og FCM bør endda kunne hente fra en højere hylde.
Det vil dog klæde FCM at skalere gevaldigt op på trænerfronten og indse, at deres idéer om at være en stor og lykkelig familie ikke harmonerer med deres ambitionsniveau. Nu har de prøvet med kærlighed og rundkreds af flere omgange i form af Allan Kuhn, Jonas Dal og Bo Henriksen og det begynder efterhånden at blive pinligt, at de ikke selv kan se det.
Få nu en træner ind med international erfaring, klare idéer og hård disciplin. Det er det eneste der rykker. Bare se på hvad Zorniger gjorde for Brøndby på rekordtid, og FCM bør endda kunne hente fra en højere hylde.
tors 28. jul 2022
Det er heller ikke fordi, jeg tror på Marco Rose, men en træner i den stil og på BL niveau. Vel fik han 7M i BVB, men udover dem og FCB, så aflønnes BL-trænere med 2-3M om året, så Rose skal jo nok heller ikke forvente at få 7M i sit næste job… men lad os nu se, hvem kræmmerne hos FCM lander.
tors 28. jul 2022
Det er heller ikke fordi, jeg tror på Marco Rose, men en træner i den stil og på BL niveau. Vel fik han 7M i BVB, men udover dem og FCB, så aflønnes BL-trænere med 2-3M om året, så Rose skal jo nok heller ikke forvente at få 7M i sit næste job… men lad os nu se, hvem kræmmerne hos FCM lander.
Får JT ikke omking 10 millioner om året i FCK.
FCM kan måske smide omkring 1,5 - 2 millioner EUR under en forskerordning, hvilket vel bliver en fornuftigt nettoløn, selv for en træner fra en højere udenlandsk hylde.
tors 28. jul 2022
Kunne Ole Gunnar være et bud
Hvad så der. KSDH. Det går ikke så godt med de hviiiie
tors 28. jul 2022
FCM kan smide lige nøjagtig det beløb, som Benham og Holch Povlsen synes, er det rigtige ambitionsniveau. Kan forstå at begge er med inde over og har bedt om, at der også kigges efter en international profil.
tors 28. jul 2022
Jeg var en af de mange, der undrede mig, da Bo Henriksen blev FCM træner, for jeg havde absolut ikke set det komme.
Jeg har stor respekt for det arbejde Bo H lavede i Horsens, men det var jo også en hel anden sag.
Men det er åbenbart svært at følge op på store ambitioner.
Jeg husker - for år tilbage - at FCK meldte ud om store ambitioner i Europa, for siden, da cheftræneren (Hobson måske) stoppede, valgte at forfremme assistenten. Det varede ikke længe.
Nu har FCM så gentaget successen (godt nok ikke assistenten denne gang).
Men det er trods alt ikke kun i Danmark det sker.
Et enkelt eksempel:
Royal Amsterdam melder hårdt ud om store ambitioner, og ansætter Brian Priske til at lave topresultater med en sammenbragt flok af middelgode spillere. Et eller andet sted, leverede han OK, men de personlige relationer spillede fallit.
Og der er masser af eksempler.
Generelt vil jeg mene, at det er et ledelsesproblem. Klubledelserne er simpelthen ikke dygtige nok!
Hvis man satser på dygtige forretningsfolk alene går det galt, og hvis man satser på dygtige folk med sportslig/fodboldmæssig indblik går det også galt. (Se bare på United).
Der skal simpelthen en ledelse til, som støtter sig til både sportslige og finansielle eksperter. Problemet er vel egentlig bare, at de forskellige klubejere er drevet af et EGO, som ikke tåler nogen form for kritik! Overhovedet!
Vi alene vide!
Jeg har stor respekt for det arbejde Bo H lavede i Horsens, men det var jo også en hel anden sag.
Men det er åbenbart svært at følge op på store ambitioner.
Jeg husker - for år tilbage - at FCK meldte ud om store ambitioner i Europa, for siden, da cheftræneren (Hobson måske) stoppede, valgte at forfremme assistenten. Det varede ikke længe.
Nu har FCM så gentaget successen (godt nok ikke assistenten denne gang).
Men det er trods alt ikke kun i Danmark det sker.
Et enkelt eksempel:
Royal Amsterdam melder hårdt ud om store ambitioner, og ansætter Brian Priske til at lave topresultater med en sammenbragt flok af middelgode spillere. Et eller andet sted, leverede han OK, men de personlige relationer spillede fallit.
Og der er masser af eksempler.
Generelt vil jeg mene, at det er et ledelsesproblem. Klubledelserne er simpelthen ikke dygtige nok!
Hvis man satser på dygtige forretningsfolk alene går det galt, og hvis man satser på dygtige folk med sportslig/fodboldmæssig indblik går det også galt. (Se bare på United).
Der skal simpelthen en ledelse til, som støtter sig til både sportslige og finansielle eksperter. Problemet er vel egentlig bare, at de forskellige klubejere er drevet af et EGO, som ikke tåler nogen form for kritik! Overhovedet!
Vi alene vide!