Snak

Mere indhold efter annoncen
Til dem der skriver om -apartheid mod det ene eller andet folk, palæstinensiske krigsofre og andet snask - som ikke har med Statens INDBLANDING I FODBOLD at gøre - Tag jer da sammen…..

Men jeg tænker - skudt fra hoften at en 30-40 lande, af de bananrepublikker der stemmer på Infantino, kunne udelukkes på langt mere overbevisende bevisførelse - deriblandt en del fra Mellemøsten og Afrika…..Kina og Rusland
FIFA, så kontroversiel en organisation den end har udviklet sig til, skal naturligvis kunne handle i det idrætspolitiske spor - men bør afgjort holde sig fra et værdipolitisk ditto, hvis man vil være en habil verdensorganisation. Men det skider man jo nok en smule på.
Arsenal FC, Real Madrid, FC København, wonderbars: https://www.youtube.com/watch?v=HavKbRPC9Z8
Venstrefløjen har travlt med at nævne Israel. Det er trættende.
@Batigol30

Det er din vurdering, ok. Jeg synes IKKE at Israel skal udelukkes.
https://www.youtube.com/shorts/LscsPzQmWfI
Selv med med idrætspolitisk og værdipolitisk framing er Israels deltagelse i europæiske turneringer et spørgsmål om sportswashing, lobbyisme og indblanding fra staten.
Colchoneros, det tror jeg afgjort der er noget om - men det ændrer ikke på at FIFA er ude af stand til at begå sig habilt som værdipolitisk aktør.
Arsenal FC, Real Madrid, FC København, wonderbars: https://www.youtube.com/watch?v=HavKbRPC9Z8
Annonce