Men ikke Israel. Eller USA.
Snak
FIFA udelukker Nepal fra alle turneringer
I går 13:00
FIFA har suspenderet Nepals fodboldforbund med øjeblikkelig virkning efter det internationale fodboldforbunds vurdering af politisk indblanding i landets fodboldrelaterede beslutninger.
Læs hele nyheden her
I går 13:36
Men ikke Israel. Eller USA.
Har Israel eller USA da gjort det som Nepal nu er blevet udelukket for?
Always Forward - CHAMPIONS OF ENGLAND 25/26
I går 13:57
Tja. Så har Infantino en lille håndfuld penge han kan give til en asiatisk eller afrikansk leder et sted
Roberto Baggio - Il divin codino
F.C. København siden 1992
I går 14:24
Artikel er lidt for tynd til at vurdere hvad der er sket som skiller sig ud. Staten er jo også direkte indblandet i Ungarnsk fodbold. Senegal eller Cameroon (kan ik huske hvilken) havde også en skandale hvor jeg mener sportsministeren prøvede at fyre landstræneren, men premierministeren ville ikke. Der er sikkert mange flere tilfælde. SÅ hvad er der sket?
Måtte lave en bruger efter AGFs vilde stime 2025! Kommende mestre?
I går 14:33
Hvorfor ikke udelukke Israel, da det er en apartheid stat, som udøver terror på højeste plan
RedigeretI går 14:38
Tja, når FIFAs leder - nærmest på eget initiativ og uden flertallet af bestyrelsen er vidende om det, som det senest er kommet fra - vælger
1) først at oprette en fredspris, der bl.a. kan uddeles til en politisk leder
2) hvem der skal være modtager af denne nyoprettede fredspris- igen uden viden fra flertallet af bestyrelsen og uden klare kriterier for uddeling
Så kan man også tale om, at det sportslige organ har en politisk indblandning, især når modtageren er en politiker og prisen ikke har nogen sportslig relevans.
Ud fra dét, burde FIFA også udelukkes fra al international fodbold - eller som minimum deres leder, Infatino.
1) først at oprette en fredspris, der bl.a. kan uddeles til en politisk leder
2) hvem der skal være modtager af denne nyoprettede fredspris- igen uden viden fra flertallet af bestyrelsen og uden klare kriterier for uddeling
Så kan man også tale om, at det sportslige organ har en politisk indblandning, især når modtageren er en politiker og prisen ikke har nogen sportslig relevans.
Ud fra dét, burde FIFA også udelukkes fra al international fodbold - eller som minimum deres leder, Infatino.
I går 15:10
Har Israel eller USA da gjort det som Nepal nu er blevet udelukket for?
De har jo kun efterladt et spor af over 70.000 dræbte palæstinensere i Gaza, bombet sig gennem store dele af Mellemøsten og i årtier bidraget til en virkelighed præget af besættelse, fordrivelse og undertrykkelse af palæstinenserne.
Men lad os endelig ignorere historien, de civile ofre og de mange menneskerettighedskrænkelser. For det vigtigste er jo at fastholde fortællingen om, at alt dette blot er "kompliceret", mens konsekvenserne mærkes af dem, der mister deres hjem, deres familie og deres liv.
Og ja, når man samtidig ser på den omfattende kritik af diskrimination og racisme, bliver det næsten imponerende, hvor mange problemer der kan samles under ét banner og stadig kaldes "forsvar".
De har jo kun efterladt et spor af over 70.000 dræbte palæstinensere i Gaza, bombet sig gennem store dele af Mellemøsten og i årtier bidraget til en virkelighed præget af besættelse, fordrivelse og undertrykkelse af palæstinenserne.
Men lad os endelig ignorere historien, de civile ofre og de mange menneskerettighedskrænkelser. For det vigtigste er jo at fastholde fortællingen om, at alt dette blot er "kompliceret", mens konsekvenserne mærkes af dem, der mister deres hjem, deres familie og deres liv.
Og ja, når man samtidig ser på den omfattende kritik af diskrimination og racisme, bliver det næsten imponerende, hvor mange problemer der kan samles under ét banner og stadig kaldes "forsvar".