Nå ups, som kom den vidst også igennem. Beklager spam
Snak
tirs 28. apr 2020
Vi er nok derude, hvor vi skal passe på ikke at blive for hysteriske, siger Allan Randrup Thomsen til videnskab.dk.
Det er nemlig massehysteri og det er godt at få taget toppen af al den panik.
Håber DBU sender denne rapport til regeringen, men jeg er også bange for der går politik i den..
tirs 28. apr 2020
Sæt i gang!
Når forskere kalder det ´hysterisk´, at fodbold IKKE bliver spillet, så må kulturministeren komme ind i kampen og få trumfet opstarten igennem.
Når forskere kalder det ´hysterisk´, at fodbold IKKE bliver spillet, så må kulturministeren komme ind i kampen og få trumfet opstarten igennem.
tirs 28. apr 2020
@Hausser: Man skal altid sørge for at læse artikler igennem. Ellers risikerer man at se fjollet ud. Allan Randrup er generelt en meget forsigtig type. Han er faktisk generelt lodret uenig med dig, så det citat du har hentet refererer med 100% sikkerhed til et andet hysteri end det du gerne vil fremhæve.
OT: Jeg begynder også at tro på at vi får fodbold på programmet igen snart! Det er skønt.
OT: Jeg begynder også at tro på at vi får fodbold på programmet igen snart! Det er skønt.
tirs 28. apr 2020
Disse 15 minutter før smitter, som han omtaler. Er det mon 15 minutter hvor man sidder og taler sammen, og pruster og stønner, som man gør i en fodboldkamp?
Folk burde have tillid til, at der bliver taget de rette forholdsregler. At en forsker mener én ting, så kan du sikkert finde 20 der mener noget andet.
Jeg savner bestemt fodbold. Men at hoppe med på "åben for det nu!" Vognen, pga en udtalelse. Not so much.
Folk burde have tillid til, at der bliver taget de rette forholdsregler. At en forsker mener én ting, så kan du sikkert finde 20 der mener noget andet.
Jeg savner bestemt fodbold. Men at hoppe med på "åben for det nu!" Vognen, pga en udtalelse. Not so much.
Above all: FC København
Second in command: Real Madrid
Luis Figo, Raul & Maldini - Stjerner på og udenfor banen.
Fænomenet Ronaldo ændrede standarden for angribere.
Eden Hazard - Det nye stjerneskud!
tirs 28. apr 2020
Interforlivet
Han snakker selvfølgelig i en fodboldkontekst da artiklen handler om risikoen ved fodbold.
Mit svar handler om den kommentarspor til en artikel igår, hvor folk hellere ville lade fodbolden gå ned, da de var bange for smitten ved at lade den starte op.
Uanset hvad folk går og tror, kan vi ikke gå og gemme os indtil Corona er overstået.
Man skal altid sørge for at læse artikler igennem. så det citat du har hentet refererer med 100% sikkerhed til et andet hysteri end det du gerne vil fremhæve.
Han snakker selvfølgelig i en fodboldkontekst da artiklen handler om risikoen ved fodbold.
Mit svar handler om den kommentarspor til en artikel igår, hvor folk hellere ville lade fodbolden gå ned, da de var bange for smitten ved at lade den starte op.
Uanset hvad folk går og tror, kan vi ikke gå og gemme os indtil Corona er overstået.
tirs 28. apr 2020
@Pantic
Du er velkommen til at medbringe noget til debatten - fx de 20 andre forskere, der mener noget andet. Hvis du læser den oprindelige artikel på videnskab.dk kan du læse, at en anden professor fra SDU kalder det ´godt og veludført´.
I øvrigt indeholder artiklen alle de forholdsregler, der stadig skal tages før det kan effektueres:
"Han tilføjer, at så længe fodboldspillere:
-klæder om hjemmefra og går i bad derhjemme - altså holder sig fra at samles i omklædningsrum
-undgår store omfavnelser i jubel og
-i øvrigt gør som alle andre steder i samfundet ved blandt andet at hoste i ærmet og vaske og afspritte hænder…
så er det småt med sundhedsfaglige grunde til at forbyde danskerne at udfolde sig på grønsværen."
Du er velkommen til at medbringe noget til debatten - fx de 20 andre forskere, der mener noget andet. Hvis du læser den oprindelige artikel på videnskab.dk kan du læse, at en anden professor fra SDU kalder det ´godt og veludført´.
I øvrigt indeholder artiklen alle de forholdsregler, der stadig skal tages før det kan effektueres:
"Han tilføjer, at så længe fodboldspillere:
-klæder om hjemmefra og går i bad derhjemme - altså holder sig fra at samles i omklædningsrum
-undgår store omfavnelser i jubel og
-i øvrigt gør som alle andre steder i samfundet ved blandt andet at hoste i ærmet og vaske og afspritte hænder…
så er det småt med sundhedsfaglige grunde til at forbyde danskerne at udfolde sig på grønsværen."
tirs 28. apr 2020
Hvad så når der er dødbolde, må der så maks være 5 fra hvert hold i feltet? :) Jeg kan sagtens se hans pointe, men det er en kontaktsport og der er undersøgelser der siger når man løber, så er 2 meter ikke nok. Jeg stoler på Sundhedsministeriet, better safe than sorry. Savner også fodbold helt vildt, men vores helbred er vare vigtigere :)
tirs 28. apr 2020
Gad vide hvor meget de såkaldte "forskere" fra Aarhus har fået i lommen af Superliga-bagmændene for at komme frem med sådan en gang sludder?
Naturligvis vil spillere da komme til at overføre smitte mellem hinanden, når de fx står 20 mand i straffefeltet ved hjørnespark og maser og holder hinanden.
Og når så 2-3 spillere hopper op for at sætte hovedet på bolden, ryger snot og spyt da også rundt.
Det virker uhyggeligt nok igenigen til at være PENGENE, der går over spillernes sundhed...
Naturligvis vil spillere da komme til at overføre smitte mellem hinanden, når de fx står 20 mand i straffefeltet ved hjørnespark og maser og holder hinanden.
Og når så 2-3 spillere hopper op for at sætte hovedet på bolden, ryger snot og spyt da også rundt.
Det virker uhyggeligt nok igenigen til at være PENGENE, der går over spillernes sundhed...