Rasmus
Fodbold er nu også et erhverv og en økonomi som beskæftiger en hel del mennesker. Og ja, så er jeg grundlæggende af den holdning at det er vigtigt at vi også prioriterer at få kulturen igennem krisen, og håber du ikke fodbolden op, så kommer vi også til at se konkurser der.
Lad mig også høre hvorfor det ikke skulle være en god idé?
Accepterer du ukritisk at vi får en masse smittede igennem skolerne de service-erhverv som allerede er startet op, når vi ikke vil accepterer den mindste risiko ved fodbolden?
Forskere har jo undersøgt sagen og vurderet at der ikke er meget risiko ved fodbold og at langt det meste smitte af corona foregår indendørs.
Og selv hvis de skulle bliver smittet, så understøtter al data, at raske unge mænd med god lungefunktion, ikke bliver specielt syge af skidtet. Kig evt. på hvem der dør og bliver indlagt.
Hvorfor skulle man ikke åbne op, andet af politiske grunde?
For at få gang i økonomien. I hvert fald næppe fordi du og jeg skal have noget at underholde os med hjemme i privaten, hvilket lader til at være det behov, du taler ud fra
Fodbold er nu også et erhverv og en økonomi som beskæftiger en hel del mennesker. Og ja, så er jeg grundlæggende af den holdning at det er vigtigt at vi også prioriterer at få kulturen igennem krisen, og håber du ikke fodbolden op, så kommer vi også til at se konkurser der.
Du fremlægger bare dine beregninger på, hvorfor det er en god idé, at Superligaen skal være en del af den kontrollerede genåbning. En "kontrolleret genåbning" er kontrolleret for hele samfundet som helhed og ikke for det enkelte erhverv.
Lad mig også høre hvorfor det ikke skulle være en god idé?
Accepterer du ukritisk at vi får en masse smittede igennem skolerne de service-erhverv som allerede er startet op, når vi ikke vil accepterer den mindste risiko ved fodbolden?
Forskere har jo undersøgt sagen og vurderet at der ikke er meget risiko ved fodbold og at langt det meste smitte af corona foregår indendørs.
Og selv hvis de skulle bliver smittet, så understøtter al data, at raske unge mænd med god lungefunktion, ikke bliver specielt syge af skidtet. Kig evt. på hvem der dør og bliver indlagt.
Hvorfor skulle man ikke åbne op, andet af politiske grunde?