Hold nu op, mand… selvfølgelig skulle Froholdt da gribe muligheden, når nu den opstod. Fodbolden har udviklet sig, og man kan, som dansk klub, ikke forvente at beholde sine største talenter i flere år, når de først er blomstret op. Froholdt har lige haft en kanon sæson, udviklet sig til at en kæmpe profil, vundet ligaen og pokalen, gjort sig godt bemærket i de europæiske kampe, og fået landsholdsdebut.
Havde FCK skulle holde på ham, så havde de nok været nødt til at være forudseende, og have givet ham en ny kontrakt i vinter, da hans nuværende garanteret ikke er en af de mest prangende i truppen. Når han er blevet så stor en profil, så er det selvfølgelig for sent at begynde den snak.
Det er fair at være ærgerlig - en sådan profil vil da helt bestemt altid klæde et hold, og superligaen profiterer jo også af, at de største profiler bliver længst muligt. Men glæd jer, som fans, dog over, at jeres klub har udviklet så god en spiller som ham. Glæd jer til at følge hans videre færd i karrieren. Hvem ved, måske kommer han tilbage igen en dag, og kan bidrage til klubben endnu en gang. At rakke ned på en spiller, man har holdt så meget af, fordi han gerne vil skifte til en større klub, det er squ under lavmålet...