Johan Cruyff kostede 14 mio tilbage i 1970erne - og var klart verdens bedste fodboldspiller i det årti ............... Wirtz? dygtig, ja - men i nærheden af at være verdens bedste? NO WAY
Snak
Gigantisk prisskilt tynger ikke Wirtz
tirs 5. aug 13:51
Florian Wirtz siger, at han er ligeglad med, hvor mange penge Liverpool brugte på ham. Jeg vil bare gerne spille fodbold, lyder det.
Læs hele nyheden her
tirs 5. aug 14:57
Nu er prisen der er betalt jo heller ikke ny verdensrekord selvom den dog ligger måske 3-5 på listen (alt efter om alle bonuser betales eller ej). Så forstår ikke hvorfor du sammenligner med at han skulle være verdens bedste for at retfærdiggøre at han er solgt til en sindsyg høj pris.
Med mindre deres kontrakt er løbet ud så sælges der nok hvert år spillere der på deres position er blandt de 5 bedste i verden. Og når de sælges så koster de normalt kassen. Ligeledes når de så sælges til PRL eller Saudi Arab. så skal der gerne lige smides lidt flere penge i kassen.
Spørger du fodboldeksperter i Europa så vil jeg mene de fleste vil sige at en spiller som Florian Wirtz er i Top 3-5 i verden på hans position (offensiv midtbanespiller) så derfor er han ikke billig hvis han skal købes på dette tidspunkt i hans kariere (alder/rest kontrakt m.m.).
En pris der var fremme på bold da han blev solgt var £100mill/£116 mill. Det svarer til ca. €115 mill./€133 mill. (med bonuser er det de €133 mill.)
https://da.wikipedia.org/wiki/Liste_over_de_dyreste_fodboldtransfers
Kigger man på ovenstående så er 8 ud af 10 af de dyreste spillere alle nogle som spiller på de 3 forreste positioner. Det er meget normalt de er dyre at hente hvis de skal købes ud af deres kontrakt.
Coutinho/Pogba er de 2 eneste andre midtbane spillere på Top 10 listen og prisen på €115 mill. for Wirtz ligger sig lidt imellem de 2. Og med tanke på at priserne for fodboldspillere er stigende så er det vel ikke så vildt at man idag kan købe en af de mest lovende offensive midtbanespillere for ca. samme pris som Coutinho/Pogba blev solgt for 7-9 år tidligere.
Enig i at det er en vild pris men de mest lovende talenter har altid været dyre.
Med mindre deres kontrakt er løbet ud så sælges der nok hvert år spillere der på deres position er blandt de 5 bedste i verden. Og når de sælges så koster de normalt kassen. Ligeledes når de så sælges til PRL eller Saudi Arab. så skal der gerne lige smides lidt flere penge i kassen.
Spørger du fodboldeksperter i Europa så vil jeg mene de fleste vil sige at en spiller som Florian Wirtz er i Top 3-5 i verden på hans position (offensiv midtbanespiller) så derfor er han ikke billig hvis han skal købes på dette tidspunkt i hans kariere (alder/rest kontrakt m.m.).
En pris der var fremme på bold da han blev solgt var £100mill/£116 mill. Det svarer til ca. €115 mill./€133 mill. (med bonuser er det de €133 mill.)
https://da.wikipedia.org/wiki/Liste_over_de_dyreste_fodboldtransfers
Kigger man på ovenstående så er 8 ud af 10 af de dyreste spillere alle nogle som spiller på de 3 forreste positioner. Det er meget normalt de er dyre at hente hvis de skal købes ud af deres kontrakt.
Coutinho/Pogba er de 2 eneste andre midtbane spillere på Top 10 listen og prisen på €115 mill. for Wirtz ligger sig lidt imellem de 2. Og med tanke på at priserne for fodboldspillere er stigende så er det vel ikke så vildt at man idag kan købe en af de mest lovende offensive midtbanespillere for ca. samme pris som Coutinho/Pogba blev solgt for 7-9 år tidligere.
Enig i at det er en vild pris men de mest lovende talenter har altid været dyre.
Liverpool og VB fan siden midt 80'erne.
Bopæl v/Silkeborg men trofast VB fan.
Sæsonkort til Nørreskoven - Række 12, plads 105
Redigerettirs 5. aug 15:00
Man kan i hvert fald konstatere at hverken Coutinho eller Pogba kunne leve op til prisskiltet - de unge mennesker skal have en jern psyke for ikke at blive påvirket af de gigantiske prislapper de repræsenterer nu om stunder
og en opdateret prisliste ...
https://www.goal.com/en/news/100-most-expensive-football-transfers-all-time/ikr3oojohla51fh9adq3qkwpu
og en opdateret prisliste ...
https://www.goal.com/en/news/100-most-expensive-football-transfers-all-time/ikr3oojohla51fh9adq3qkwpu
"We didn't underestimate them. They were just a lot better than we thought” 🙈
#KSDH 🤍 #KTBFFH 💙🤍
tirs 5. aug 15:27
Han virker til at have begge ben solidt plantet på jorden.
Men vi jo alle hvor hård og barsk den engelske presse kan være, hvis det ikke kører på skinner.
@wise dit link virker ikke.
Men vi jo alle hvor hård og barsk den engelske presse kan være, hvis det ikke kører på skinner.
@wise dit link virker ikke.
1887
tirs 5. aug 15:38
sorry ... det burde virke nu :)
"We didn't underestimate them. They were just a lot better than we thought” 🙈
#KSDH 🤍 #KTBFFH 💙🤍
tirs 5. aug 17:28
Florian Wirtz kan godt forvente at han skal præstere fra første minut, for ellers så er de engelske tabloid medier straks klar med de negative historier/overskrifter. Den engelske presse er notorisk nådesløs, også mod de engelske spillere. Og når man har et priskilt på 1 milliard kroner på ryggen, og endda er tysker, så kan Florian Wirtz godt forvente et enormt forventningspres fra både medier og fans.
tirs 5. aug 19:53
Jeg tænker også at noget første Wirtz gør efter at have fundet sit hus er at abonnere på tabloid aviserne. Mener at Van Dijk og Alisson da de blev købt ret dyrt abonnerede på Daily Mail og The Telegraph. Nunez valgte The Guardian.
Pisse glad for at Liverpool kunne nappe Wirtz til 10’er positionen har svært ved at se et bedre match på den position for Liverpool de næste 5-6 år <3
Pisse glad for at Liverpool kunne nappe Wirtz til 10’er positionen har svært ved at se et bedre match på den position for Liverpool de næste 5-6 år <3
Liverpool fc siden 95 / Jota <3 / tidl. thegaffer på bold.dk