Snak

Mere indhold efter annoncen

Grønlandsk historie: Fredericia køber angriber

I går 18:15

Nemo Thomsen skifter til FC Fredericia, der har købt den unge angriber i Brabrand. Klubben skriver selv, at Thomsen bliver den første mandlige professionelle fodboldspiller fra Grønland. 



Læs hele nyheden her
Det er godt fundet.
Altså han har banket mål ind for KIF i U19 Divisionen. Inden da kom han fra akademiet i Sønderjyske. Så helt ukendt er han bestemt ikke i de danske licensklubber.
Flott story, hentet direkte fra isødet og innlandsisen på Grønland til profesjonell fotball :-)
#Bodø/Glimt #ManUnited #Weareinlove
Der er blevet anlagt rigtig mange fodboldbaner på Grønland de sidste 20 år,
så Nemo bliver med garanti ikke den sidste professionelle fodboldspiller fra det nordligste.
kimjen
Smuk historie. Tillykke til Nemo og Grønland og da også FCF. Der kommer sikkert flere talenter med tiden fra netop Grønland med tanke på flere baner :-)
Hyldest til I.C. Ravn, Godtfred Brøchner og Søren Høegh anno 1917
Spændende om Kolding IF dengang så forkert og lod ham gå.
Jesper Grønkjær er da også grønlænder? I hvert fald født i Grønland.


Jeg synes da også det virker til at målmanden Ægidius har noget grønlandsk i sig ?

Enig, Grønbæk må vel også komme derfra..? lyder ikke feil.
#Bodø/Glimt #ManUnited #Weareinlove
Har hørt der også render en glimrende spiller rundt på Færøerne. P. Sherman mener jeg han hedder
Måtte lave en bruger efter AGFs vilde stime 2025! Kommende mestre?
Annonce