Snak

Mere indhold efter annoncen

Havde tråde til Rusland: Storinvestor presset ud af Hvidovre

tirs 16. apr 2024

Det danske olierederi Hafnia har sejlet russisk olie for milliarder videre ud i verden. Og det har fået konsekvenser for Hvidovre IF, hvor storinvestor og direktør i Hafnia, Mikael Skov, efterfølgende er blevet presset ud, skriver Ekstra Bladet og Danwatch.



Læs hele nyheden her
Godt at se, at der stadig er klubber, der står fast på nogle gode principper. Chelsea og Man City havde aldrig takket nej til den slags penge. Penge lugter jo ikke, som man siger på de kanter…
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
Vi er så hellige imens vi selv nyder godt af olie og gas fra sanktionerede lande i Danmark/EU!
Det nytter ikke noget, at man som Dansk virksomhed ikke følger de regler, som den Danske regering har udstukket...om man er enig eller ej. Det er trods alt et flertal af befolkningen i det land man lever (har forretning i), der har stemt de mennesker ind, der sidder i regeringen. Det er demokrati...

Det lugter af opportunisme og grådighed fra Hafnias side, og selvfølgelig kan Hvidovre ikke leve med at blive associeret med det.
Det gode spørgsmål er i virkeligheden hvor meget han er “ude”. Han har solgt aktierne til hans gode ven Jim Stjerne Hansen. Så der er vel mere tale om en midlertidig placering af en aktiebeholdning, indtil bølgerne har lagt sig igen.
Vi er så hellige imens vi selv nyder godt af olie og gas fra sanktionerede lande i Danmark/EU!

Skal Danmark/EU smadre sin egen økonomi, fordi Rusland o.a. outrerede autokratier undertrykker egne befolkninger og angriber suveræne nationer? Afhængigheden af olie og gas skal vi gerne af med hurtigst muligt.
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
Det synes jeg jo er lidt mærkeligt.

Ville undre mig ekstremt meget hvis ikke nogle sponsorer og aktionærer i andre klubber ikke havde relation til; Welltec, Rockwool, Ecco, eller Novo Nordisk.

Men selvfølgelig problemet her var at det blev opdaget...

Edit: Hov glemte Dinex, desuden er der jo et par stykker vi ved er sponsorer som forsøgte så længe det gik.
The ancient Greeks were the first ones to say an unexamined life is not worth living. They don't tell you of course what we found out, an examined life not that fascinating either.
Skal Danmark/EU smadre sin egen økonomi, fordi Rusland o.a. outrerede autokratier undertrykker egne befolkninger og angriber suveræne nationer? Afhængigheden af olie og gas skal vi gerne af med hurtigst muligt.


Forstår dig ikke!

Så det er i orden at købe/bruge sanktionerede produkter, så længe vi ikke har alternativer, så vores egne økonomier ikke bliver smadret?
Nyder godt af olie og gas fra sanktionerede lande???

Det gør vi ikke mere end resten af jordkloden

Så ro på
Så det er i orden at købe/bruge sanktionerede produkter, så længe vi ikke har alternativer, så vores egne økonomier ikke bliver smadret?

Hvad er dit alternativ?
You can talk about spirit, or you can live it - Jürgen Klopp
Annonce