Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg husker ved ansættelsen af Hjulmand at det blev fremhævet at han kom i stedet for Hareide, for at skabe offensiv, positiv fodbold - det er vist gået i glemmebogen. Men Peter Møller ansætter ham sikkert på livstid.
Når jeg skriver 8 slutrunde kampe i træk, er det jo fordi flere medier netop nævner det faktum og stiller spørgsmålstegn ved om Hjulmand er den rette.

Kvalifikationerne har været ok - den første til WM med 9 sejre i træk er nok den nemmeste (ringeste) der nogensinde har været i Europa - jeg mindes ikke at der før har været så dårlige hold samlet i en pulje- men fint vi vandt den sikkert.
Denne før EM var nu ikke så sikker, som du påstår - i en (igen) nem pulje var vi, udover det katastrofale resultat ude mod Kasakstan (nr. 100+?? i verden) - kun et mulehår for at sætte point til mod San Marino (verdens dårligste)- og tabte til NordIrland - tja , det var sgu ikke nemt mod disse kæmpe nationer.

(Er du Kasper Hjulmand i forklædning?? )
Jeg har sgu ikke hørt andre være så glad for de kampe vi har spillet de seneste år.
Jeg tror såmænd ikke du er en spade eller dement - du virker bare sørgerlig på mig, en der fuldstændig overvurderer dine egne analytiske evner - kombineret med en tyrkertro på at du med argumenter om at "min er størst" kan få ret - stakkel.
Som andre også har påpeget i tråden, så er alle der ikke er enige med dig idioter, inklusive alle de eksperter, der mener det har været elendigt denne gang og en stor fiasko (Læs - næsten samtlige danske dagblade i dag)
Og ja - Frendrup, O´Reilly eller Vallis m.fl. for den skyld, kunne være bud på andre, eller han kunne have prøvet nogle af dem han ikke brugte, selvom de er udtaget.
At Hjulmand ikke har været taktisk stærk, bliver vel godt understreget af alle de manglende evner til at rette op undervejs på dårlige kampe, senest godt illustreret mod Slovenien, hvor han - igen - blev fise fornærmet over at mange mente dette efter kampen, han handlede for lidt og for sent. At han ikke formår at ændre eller forsøge system skifte, selvom vi sejler fuldstændig der mod Slovenien og var heldige med ikke at tabe til sidst - eller da det også sejlede mod Serbien og vi kun var en klar fejlkendelse fra at måske tabe, da Mæhle rev Mitrovic i trøjen.
Jeg husker ved ansættelsen af Hjulmand at det blev fremhævet at han kom i stedet for Hareide, for at skabe offensiv, positiv fodbold - det er vist gået i glemmebogen. Men Peter Møller ansætter ham sikkert på livstid.

Jeg er sådan set enig med dig her, men så kommer det lige sådan en hjerneblødning til sidst omkring livstidsansættelse, og så dør den relevante debat jo pr. automatik.

Når jeg skriver 8 slutrunde kampe i træk, er det jo fordi flere medier netop nævner det faktum og stiller spørgsmålstegn ved om Hjulmand er den rette.

Og medier er jo som bekendt sat i verden for at skabe objektivitet og ikke sælge aviser…

Kvalifikationerne har været ok - den første til WM med 9 sejre i træk er nok den nemmeste (ringeste) der nogensinde har været i Europa - jeg mindes ikke at der før har været så dårlige hold samlet i en pulje- men fint vi vandt den sikkert.

Det er vildt nok at du kalder en kvalifikation hvor vi voldtager ganske hæderlige hold som Østrig, Skotland og Israel for OK. Det viser nok også hvorfor vi er så grundlæggende uenige. Det er og var den - MED AFSTAND - bedste danske kvalifikationsturnering nogensinde. Også selvom vi faldt af på den i de to sidste kampe, og spillerne meldte fra med diverse søforklaringer.

Hver evig eneste gang finder du mindst 1 pulje med samme niveau. Ét stærkt hold og 4-5 middelmådige/dårlige. Spanien har haft ganske mange af den slags, historisk set. Schweiz har også en fin historik med at ramme dem.

Denne før EM var nu ikke så sikker, som du påstår - i en (igen) nem pulje var vi, udover det katastrofale resultat ude mod Kasakstan (nr. 100+?? i verden) - kun et mulehår for at sætte point til mod San Marino (verdens dårligste)- og tabte til NordIrland - tja , det var sgu ikke nemt mod disse kæmpe nationer.

De nævnte resultater til trods, kvalificerede vi os med 4 point ned til 3. pladsen som også havde givet playoff mulighed, selvom vi tabte den sidste ligegyldige kamp. Da havde vi nemlig allerede sikret os - ikke bare kvalifikation - men en 1. Plads.

(Er du Kasper Hjulmand i forklædning?? )

Ikke just. For min skyld kunne vi godt skifte ham ud. Men man er nødt til at tage snakken nøgternt, objektivt og ikke mindst sandfærdigt. Er du Thomas Gravesen i forklædning?

Jeg har sgu ikke hørt andre være så glad for de kampe vi har spillet de seneste år.

Jeg er heller ikke ubetinget glad. Jeg forholder mig bare lidt til både spillet og modstanderne.

Jeg tror såmænd ikke du er en spade eller dement - du virker bare sørgerlig på mig, en der fuldstændig overvurderer dine egne analytiske evner - kombineret med en tyrkertro på at du med argumenter om at "min er størst" kan få ret - stakkel.

Jeg anerkender til fulde uenighed, når den bare ikke er fladpandet. Sådan har jeg det med alle diskussioner, hvad end det handler om fodbold, udfordringer med integration eller noget helt tredje. Polerne er altid mindrebemidlede, uanset hvad. Det er i forståelsen af nuancer og anerkendelsen af kompleksiteter at debatten er reel og anerkendende. Det andet er i bedste fald mangel på intelligent, og i værste fald sjofelt.

Som andre også har påpeget i tråden, så er alle der ikke er enige med dig idioter, inklusive alle de eksperter, der mener det har været elendigt denne gang og en stor fiasko (Læs - næsten samtlige danske dagblade i dag)

Og som med så meget andet, så bliver ens argumentation altid dummere, når man sætter modparten i en bås de ikke hører til i, ved at lyve i øst og vest. Her kan man jo måske undskylde sig med at være dement eller svagt begavet, men den vil du jo ikke acceptere. MAN må godt være uenig med mig at være idiot. Om DU kan er nok en anden sag.

Og ja - Frendrup, O´Reilly eller Vallis m.fl. for den skyld, kunne være bud på andre, eller han kunne have prøvet nogle af dem han ikke brugte, selvom de er udtaget.

Men Vallys spiller i Brøndby og er jo pr. automatik et skidt valg, qua 1980’er snakken.

At Hjulmand ikke har været taktisk stærk, bliver vel godt understreget af alle de manglende evner til at rette op på dårlige kampe, senest godt illustreret mod Slovenien, hvor han - igen - blev fise fornærmet over at mange mente dette.

Man kan vel godt være taktisk dygtig og småperfid og ærekær på en og samme tid? Jeg har svært ved at se hvorfor de to ting skulle underbygge hinanden.

At han ikke formår at ændre eller forsøge system skifte, selviom vi sejler fuldstændig mod Slovenien og var heldige med ikke at tabe til sidst - eller da det også sejlede mod Serbien og vi kun var en klar fejlkendelse fra at måske tabe, da Mæhle rev Mitrovic i trøjen.

Serbien blev ikke bortdømt. Om noget skal de - ud fra dommerens linje - være alvorligt glad for at slutte kampen med 11 mand. De kunne snildt være end både 10 og 9.

Der blev truffet - udefra set - dårlige valg i begge kampe. Imod Slovenien kom ændringerne for sent. Dem der kom ændrede dog ikke noget positivt, så spørgsmålet er måske om det er en pseudodiskussion. Udskiftningerne kom rettidigt mod Serbien, omend udskiftningen af Højlund for Dolberg var vanvittig i min optik. Træneren og spillerne forfaldt til en forsvarskamp de sidste 10minutter af frygt for at tabe på en omstilling og ryge ud. Det skal de have kritik for. De resterende 80 minutter kæmpede de med næb og kløer for at vinde puljen. Havde vi gjort det, havde vi slået Slovakiet senere i aften, så det var ærgerligt at det ikke lykkedes.
Silkeborg IF
@wow, spot on…. Jeg mindes også en hjemmekamp i kvalen mod elendige Nordirland, hvor vi blev reddet af en polak (korrupt?) i VAR-rummet i tillægstiden, hvor nordirerne udlignede på et helt regulært mål og det tog polakken over 5 minutter at finde en offside på 0,02 mm…. Sært nok var meldingen fra landstræneren og spillerne: “Er der offside, så er der offside”. Hørte jeg ordet “Hykleri”?
Er du Kasper Hjulmand i forklædning??

Åh, ja - en nyklassiker a la ‘er du Rommedahl’ når man ikke evner at se nuanceret på fodbold.

Trist.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Sotd

At du sammenligner Gravesen og David gør dig useriøs. Gravesen er manisk, i sine følelsers vold og vil kun høre sig selv. David er velovervejet og analyserende. Klart den bedste ekspert, i mine øjne.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg har ikke hørt David Nielsen være velovervejet endnu, han er bare væsentligt bedre fodboldfagligt uddannet end Gravesen, hvorfor han ikke kommer til at fremstå uintelligent. Han overdriver alle sine pointer helt vildt fordi han er en følelsernes mand. Det er ikke noget nyt. Gravesen mener formentlig hvert et ord af hvad han siger - og det et så bare mangel på intellekt.
Silkeborg IF
Nej er ikke spejlblank. Det hold som var udtaget mangler i den grad fart. Kan nævne f.eks Isaksen som har fart og M O’reily på midtbanen kunne nok også have gjort en forskel. Hermansen burde ha været 1.målmand til denne tunering Kasper S er blevet alt for langsom og kan ikke springe mere , fødderne lander næsten hvor de stod.
moderator
"mine indlæg om historien har jeg i al stilfærdige påstået at vi i dag har langt flere spillere på fornemme adresser end før (og særlig senere end i 80erne og 90erne)."

Det er altså stadig en fuldstændig meningsløs sammenligning, da der har været flere store strukturelle skred, som har betydet at mobiliteten international fodbold er langt større end dengang. Med andre ord kunne man helt naturligt finde en langt større andel af stærke spillere i de hjemlige ligaer.

Og du springer stadig lidt for let henover hvilke roller spillerne i de større ligaer har. Der er ret mange der ikke spiller fast. Og vi har ikke en eneste ligaprofil.
https://kortlink.dk/sudv
1. Det var væsentligt sværere at kvalificere sig “før i tiden”.
2. Ja Danmark har en hel del spillere i Premier League men de fleste er knokkelmænd og ikke ekvilibrister. Nogle knoklere er dog nødvendige.
3. Danmark har bare ikke et godt internationalt hold og vi er også kun 5.5
Mill. indbyggere, så det er forståeligt.
4. Danmark præsterede som jeg havde frygtet her til EM. Joakim Andersen er
et løstgående missil der tager for mange risici i vores målfelt, Højlund var desværre uskarp, holdet mangler virkeligt fart så det gør noget. Osv. osv.
Nej er ikke spejlblank. Det hold som var udtaget mangler i den grad fart. Kan nævne f.eks Isaksen som har fart og M O’reily på midtbanen kunne nok også have gjort en forskel. Hermansen burde ha været 1.målmand til denne tunering Kasper S er blevet alt for langsom og kan ikke springe mere , fødderne lander næsten hvor de stod.

Jeg følger fuldt ud præmissen omkring manglende fart, men Isaksen er bare inde i en skod periode. Sad ude (uden indhop) i hele Maj, og har i det hele taget ikke ramt den i år. Jeg tror gerne Hjulmand havde set ham lægge på så han var med. Daramy uden skader eller Lindstrøm i hopla havde selvfølgelig også været aktuelle. Braithwaite må sågar have været tæt på.

O’Riley skulle have været med på bekostning af enten Nørgaard eller Jensen. Men når man ser at Dreyer ikke fik et sekund på banen må man antage at O’Riley også havde fået splinter i røven. Og han er altså ikke hurtig, hvis det var argumentet.

Om vi havde spillet med Hermansen, Rønnow eller Schmeichel havde udfaldet formentlig været det samme. Schmeichel stod fint helt generelt. Han kunne og burde have troet på at han kunne løbe ud og cleare 2-0 målet i stedet for at trække sig.
Silkeborg IF
Annonce