Helt ærligt venner, jeg er ligeså skuffet over vores EM præstation som alle i andre, men måske vi lige skulle spise brød til.
Danmark er ikke en stormagt i fodbold, vi kan ikke have samme forventninger til vores hold som de har i England, Tyskland, Frankrig, Spanien Italien og Portugal, vi må se i øjnene at vi kun engang imellem viser tænder og flot spil som i 2021...det er forventningen om en gentagelse af noget der var unikt vi falder over gang på gang.
Medgiver at Hjulmand og Co selv bidrager til disse forventninger ved at tale holdet op og konstant nævne symbiosen mellem holdet og danskerne, men jeg tror på at Hjulmand og spillerne gør alt hvad de kan for indfri både egne og vores andres forventninger.
Hjulmand er en statistik nørd, og han har sikkert ret i de ting han nævner, men vi andre ser en fodboldkamp som fans og vi ser et hold der ikke kan score mål som er forudsætningen for at vinde fodboldkampe og det påvirker selvfølgelig opfattelsen af om vi spillede en "god" kamp eller ej...og sådan må det være, vi er ikke fodbold eksperter, selvom vi gerne vil fremstår som sådanne😉
Succes kan måles på flere måder, vi har været til 3 slutrunder i streg, vi nåede semifinalen i 21, vi gik trods alt videre fra gruppen i 24 og måtte som forventet strække våben mod værterne, i øvrigt for 7. gang.
Udtrykket haltede bestemt, men Danmark er med til slutrunderne og det i sig selv bør være succes kriteriet, at vi så forventer mere og bliver skuffet er egentlig et godt tegn, vi sætter barren højt, men falder tilsvarende med et brag når det ikke lykkes.
Hjulmand skal have er skud mere, jeg tror på at et generationsskifte kan være det der skal til og så må de næste række landsholdsspillere vise hvorfor vi skal tro på dem.
Op med humøret venner.
Danmark er ikke en stormagt i fodbold, vi kan ikke have samme forventninger til vores hold som de har i England, Tyskland, Frankrig, Spanien Italien og Portugal, vi må se i øjnene at vi kun engang imellem viser tænder og flot spil som i 2021...det er forventningen om en gentagelse af noget der var unikt vi falder over gang på gang.
Medgiver at Hjulmand og Co selv bidrager til disse forventninger ved at tale holdet op og konstant nævne symbiosen mellem holdet og danskerne, men jeg tror på at Hjulmand og spillerne gør alt hvad de kan for indfri både egne og vores andres forventninger.
Hjulmand er en statistik nørd, og han har sikkert ret i de ting han nævner, men vi andre ser en fodboldkamp som fans og vi ser et hold der ikke kan score mål som er forudsætningen for at vinde fodboldkampe og det påvirker selvfølgelig opfattelsen af om vi spillede en "god" kamp eller ej...og sådan må det være, vi er ikke fodbold eksperter, selvom vi gerne vil fremstår som sådanne😉
Succes kan måles på flere måder, vi har været til 3 slutrunder i streg, vi nåede semifinalen i 21, vi gik trods alt videre fra gruppen i 24 og måtte som forventet strække våben mod værterne, i øvrigt for 7. gang.
Udtrykket haltede bestemt, men Danmark er med til slutrunderne og det i sig selv bør være succes kriteriet, at vi så forventer mere og bliver skuffet er egentlig et godt tegn, vi sætter barren højt, men falder tilsvarende med et brag når det ikke lykkes.
Hjulmand skal have er skud mere, jeg tror på at et generationsskifte kan være det der skal til og så må de næste række landsholdsspillere vise hvorfor vi skal tro på dem.
Op med humøret venner.