Måske handler det ikke så meget om, om vi her i lille DK (som i øvrigt heller ikke kan bryste os, af særlig seværdigt niveau for landsholdet), synes en eller anden given kamp er god. Folk synes som regel det er spændende at følge deres egne landshold, fordi der er følelser på spil og det, og spændingen, glæden og skuffelsen osv. er det der trækker.
Man vælger jo selv hvor mange og hvilke kampe man vil se, der er ingen tvang, man er fuldstændig fri til at sortere, som det nu passer en, man kan nøjes med at begynde at se VM i knockoutfasen, eller ottendedelsfinalerne, eller kvartfinalerne osv. eller nøjes med highlights, som mig, der kan få selv England vs. Ghana kampen til at virke intens, det er fuldstændig frit. Med alle de her hold, hvor nogen helt klart har et lavere niveau end andre, kan flere få lov til at følge deres landshold, og få andel i den spænding og beruselse, der ligger i det.
Hvorfor dog være imod det, når det ikke behøver at ligge en selv til last, på nogen særlig betydende måde?
When I think of a football fan of any given club, I think of a man, and then I take away reason and accountability ..
Vanity, definately my favorite sin ..
Fodbold fankultur en form for neotribalisme ..