Snak

Mere indhold efter annoncen
Andher

Den danske højrefløj har aldrig haft en moralsk kompas.
@Andher
Du lyder rigtig klog.
Kan du så ikke lige forklare hvad du helt præcist mener med at den "danske venstrefløj fuldstændig har mistet sit moralske kompas" - og hvordan det helt specifikt illustreres i denne tråd?
rdsfreja

Hahahahhahahaha det mener du vel ikke???
Jo jeg tror at det bliver det bedste VM nogensinde. 😉
randers fc
"Begrebet “det moralske kompas” er hverken en myte eller en politisk kandestøbning. Det er et værktøj, med rødder helt tilbage til Aristoteles, Platon og Aquinas, der bruges til at vurdere, hvad der er etisk forsvarligt, retfærdigt eller godt i en given situation.

Det inkluderer:
• Personlige værdier som ærlighed, retfærdighed og empati.
• Samvittighed og skyldfølelse.
• Kulturelle og opdragsmæssige normer.
• Evnen til at reflektere over konsekvenser af handlinger.

Samlet giver det et billede af den enkeltes evne til at agere etisk korrekt."
Ja, korrekt i henhold til bestemte bl.a. kulturelle, personlige, sociale og subjektive faktorer - som hurtigt kan blæse et bekvemt tankespind om politiske opponenters mulige tab af moralsk/etisk stedsans på banen, hvormed enhver åben debat amputeres.
Arsenal FC, Real Madrid, FC København, wonderbars: https://www.youtube.com/watch?v=HavKbRPC9Z8
Mere indhold efter annoncen
Annonce
rdsfreja

Så har du ikke set mange VM. Grunden til, at det fungerer nogenlunde, er, at de bliver afholdt i byer, der ledes af Demokraterne.

Det er en skændsel, at Infantino lavede en "fredspris", bare for at den store orange baby ikke skulle blive sur.
Har set Vm siden 1982.

Nu står der 1-1 i fredspris imellem Præsident Trump og Obama.
randers fc
Det er rystende som den danske venstrefløj fuldstændig har mistet sit moralske kompas.
Det lyder interessant.
Du ville garanteret kunne forklarer præcis hvad du mener med "moralsk kompas" hvis du specificere hvordan du ser denne tendens...
The ancient Greeks were the first ones to say an unexamined life is not worth living. They don't tell you of course what we found out, an examined life not that fascinating either.
rdsfreja

Så er det underligt at du synes dette er det bedste! Obama vandt jo en fredspris. Trump vandt en trøstepræmie.
Selv Obama mente ikke han skulle have den.
Der havde han for engangs skyld ret.
randers fc
Annonce