De skulle slet ikke have været med
Snak
Iransk stjerne revser FIFA: Vil de have os ud af VM?
I dag 11:35
Irans anfører, Mehdi Taremi, raser over FIFA og kalder VM for en katastrofe. I den iranske lejr mener man, at FIFA ønsker at få Iran ud af VM, da man ikke har fået hjælp under slutrunden.
Læs hele nyheden her
I dag 11:58
Sport og politik er to forskellige ting, syntes det er ulækkert hvor meget FIFA er gået ind i politik og slipper Trump i “øret”🍩 VAR der kikker den anden vej for at de store spillere og landshold når så langt som muligt for at de kan tjene flere penge, FIFA er klam og fjerner alt det gode ved VM
I dag 12:08
Plejede der ikke at blive sagt at politik og fodbold skal adskilles ? Hvordan kan sådan en terror stat usa afholde et vm ?
I dag 12:33
At skrive at Iran "slet ikke skulle have været med", er da helt hjernedødt.
Hvis man endelig skulle have udelukket nogen, måtte det da have været aggressoren i den krig, nemlig USA. Men det var nok ikke realistisk :)
Men når man (FIFA + arrangørlandene) nu har besluttet, at Iran deltager, skal holdet naturligvis (som i NATURLIGVIS) behandles sportsligt korrekt på linje med de øvrige lande.
At udelukke holdets ´hjælpere´ er helt utilstedeligt, og FIFA burde gribe kraftigt ind - hvad vi jo godt ved, aldrig vil ske, men altså ...
Alle, som ´får lov at være med´ skal behandles ens.
Hvis man endelig skulle have udelukket nogen, måtte det da have været aggressoren i den krig, nemlig USA. Men det var nok ikke realistisk :)
Men når man (FIFA + arrangørlandene) nu har besluttet, at Iran deltager, skal holdet naturligvis (som i NATURLIGVIS) behandles sportsligt korrekt på linje med de øvrige lande.
At udelukke holdets ´hjælpere´ er helt utilstedeligt, og FIFA burde gribe kraftigt ind - hvad vi jo godt ved, aldrig vil ske, men altså ...
Alle, som ´får lov at være med´ skal behandles ens.
RedigeretI dag 12:45
Bliver dejligt når USA er ude af VM, forfærdeligt lorteland
Og sådan kan vi jo blive ved. Så uanset hvad man synes om det givende land, hvis de deltager, så skal det være på ligefod med alle andre og så må man pakke ens subjektive holdnibger til side. Sporten taber her, når der ikke konkurreres på lige vilkår!
Og sådan kan vi jo blive ved. Så uanset hvad man synes om det givende land, hvis de deltager, så skal det være på ligefod med alle andre og så må man pakke ens subjektive holdnibger til side. Sporten taber her, når der ikke konkurreres på lige vilkår!
Lets talk about Six Baby
I dag 13:37
@pinkfloydhomer,
Udslettelsen af Israel er det iranske præstestyres største og helt udtalte udenrigspolitiske ambition og har været det siden revolutionen i 1979. På én af Tehrans centrale pladser har man opstillet et kæmpe ur, der tæller ned til Israels udslettelse - very normal behaviour.
Den 7. oktober 2023 blev 1200 mestendels civile i Israel myrdet i det største massemord på jøder siden Holocaust af en hær direkte finansieret og koordineret af det iranske præstestyre, ligesom Hizbollah i Libanon og houthierne i Yemen også er det. I hvilken verden er det ikke en casus belli mod Iran?
Det er en meget, meget privilegeret og typisk dansk indstilling at mene, at man i Israel bare skal læne sig tilbage; søge dialogen med en stat, der helt åbenlyst drømmer om ens udslettelse, og i øvrigt bare passivt vente på, at denne stat udvikler A-våben.
Udslettelsen af Israel er det iranske præstestyres største og helt udtalte udenrigspolitiske ambition og har været det siden revolutionen i 1979. På én af Tehrans centrale pladser har man opstillet et kæmpe ur, der tæller ned til Israels udslettelse - very normal behaviour.
Den 7. oktober 2023 blev 1200 mestendels civile i Israel myrdet i det største massemord på jøder siden Holocaust af en hær direkte finansieret og koordineret af det iranske præstestyre, ligesom Hizbollah i Libanon og houthierne i Yemen også er det. I hvilken verden er det ikke en casus belli mod Iran?
Det er en meget, meget privilegeret og typisk dansk indstilling at mene, at man i Israel bare skal læne sig tilbage; søge dialogen med en stat, der helt åbenlyst drømmer om ens udslettelse, og i øvrigt bare passivt vente på, at denne stat udvikler A-våben.
Chelsea siden 2002, Manchester City siden 2007, Paris Saint-Germain siden 2010 & Newcastle siden 2020.